| | | | ||||
![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2010
| Hallo iedereen... Ik wil graag mijn eigen tekeningen maken maar ik weet niet hoe of waar ik moet beginnen. Ik wil bijvoorbeeld een f-16 maken maar dan wil ik ook alles zelfmaken. Dus ik wil zelf de tekeningen maken. Mijn vraag aan jullie is: Waar kan ik het beste mee werken. Als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik graag wat u gebruikt of wat u doet. M.V.G. Dave Laatst gewijzigd door RC Pilot; 5 mei 2010 om 16:26 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 december 2008 Locatie: BE, Antwerpen Leeftijd: 15
|
Ik heb laatst een vliegtuigje in SketchUp getekend. Dat is een programma van google waarmee je 3D tekeningen kunt maken. Zo kun je zorgen dat alles perfect past en dus ook rekening kunt houden met bijvoorbeeld 3mm en 6mm depron. Kijk hier voor mijn ontwerp, er staan in post 1 een aantal screenshots. Hulp bij mijn vliegtuig ontwerp! Ik heb dan de delen op een plat vlak gekopieerd. Hoe ik het nu moet uitprinten enzo weet ik nog niet, maar ik heb het dus ook nog niet geprobeerd. Je kunt afbeeldingen in SketchUp steken zodat je het kan overtrekken. Dus als je een leuke bleuprint hebt (zijkant bovenkant en van die dingen) geraak je al ver! SketchUp is garatis te downloaden (gwn even googelen), tenminste de simpele versie, er is ook een betalende en betere versie. Ik hoop dat je er wat aan hebt. SketchUp is redelijk makkelijk maar reken op 3 daagjes oefenen. Grts
__________________ Auto's: LRP Shark-18 Race Monster | RC18T2 Team Kit Aangedreven door: GM-GENIUS SPORT 30 R BRUSHLESS + 1/18 Xcelorin 7400Kv Brushless Motor + 1600mah Lipo Laatst gewijzigd door edo; 10 februari 2010 om 17:09 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 63
|
Een ander tekenprogramma voor de computer is dit: A9Tech Home Ook hier geldt dat het de nodige tijd kost om het programma onder de knie te krijgen. Zelf ontwerpen van een modelvliegtuig is niet eenvoudig. De constructie moet licht en vooral sterk zijn. Misschien is het te overwegen om te beginnen met een iets eenvoudiger en makkelijker te vliegen toestel als een F-16. Als dat eenvoudige toestel lukt, dan komt die F-16 er ook wel...
__________________ FX-30 V2.1 NL, 2.4 GHz Laatst gewijzigd door N.P.S.; 10 februari 2010 om 18:51 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ik ken dat programma wat je bedoelt een beetje, maar ik denk dat SketchUp makkelijker is. Foto: Dit is wel een beetje een slechte screenshot, maar dat heb ik gedaan zodat het forum nog vlot gaat... Grts
__________________ Auto's: LRP Shark-18 Race Monster | RC18T2 Team Kit Aangedreven door: GM-GENIUS SPORT 30 R BRUSHLESS + 1/18 Xcelorin 7400Kv Brushless Motor + 1600mah Lipo |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2010
|
hallo edo ik zie dat programma dat jij me liet zien wel zitten. maar kun je mij dan daar een betje bij helpen? want hoe moet ik een f-16 op schaal tekenen in dit programma? en dan zou ik de f-16 precis op de milimeter nauwkeurig willen hebben. Ik hoop dat je me kunt helpen. M.V.G. Dave Laatst gewijzigd door RC Pilot; 5 mei 2010 om 16:25 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Je kunt het zeker op de mm nauwkeurig tekenen. Je kunt eerst het programma instellen (wanneer je het voor de eerste keer open doet) op milimeter. Er zijn misschien nog andere mensen hier die je kunnen helpen, maar ik stel voor dat wij verder gaan via PB. O.K.? Grts
__________________ Auto's: LRP Shark-18 Race Monster | RC18T2 Team Kit Aangedreven door: GM-GENIUS SPORT 30 R BRUSHLESS + 1/18 Xcelorin 7400Kv Brushless Motor + 1600mah Lipo Laatst gewijzigd door edo; 11 februari 2010 om 17:36 | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 22
|
Kevin, het beste is om eerst met iets eenvoudigers te beginnen. Vaak maak je bij de opzet van een tekening al fouten, en dan is het beter om dat eerst met een simpel toestel te leren om het vervolgens bij een moeilijk toestel gelijk goed te doen. Zelf teken ik met SolidWorks, dat is gewoon een goed pakket om technische tekeningen te maken. Zeer nauwkeurig en gebruiksvriendelijk. Maar het kost ook wat...
__________________ Op de bouwplank: RBC Corby Starlet funschaal Remember: when flying inverted 'down' becomes 'up' and 'up' becomes expensive! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |