![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Diksmuide (Belgie) Leeftijd: 30
|
Wie heeft dit al gezien?Zie er een leuk ding uit. Hopelijk is dit nog niet gepost geweest. The Hexacopter: Awesome flying machine. [VIDEO] Mvg Wes. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2008 Leeftijd: 41
|
Leuk ding, werkt fantastisch. (weet ik uit ervaring) Kun je alle kanten mee op, inclusief de verkeerde. Alles kan met 4 tot 12 motoren, zelfs in coax-opstelling.. (zie plaatje hier links...)
__________________ Mikrokopter "Y-6" ; Raptor 50 Titan V2.5 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 33
|
Dit ding is wel sick! Super stabiel... Zelf een bungelende cola fles van een kilo is geen probleem... aardig gek! Voor deze set-up ben je wel een paar duizendjes verder denk ik...
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Wat een mooi ding, en het geuid, ge-wel-dig... Eerst verder oefenen met mijn EZ star
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
1149.95 zonder GPS, met accu, zonder ontvanger Daar kan nog bij een Navi-board Compas GPS Zoals tie op dit filmpje vliegt ben je 1460 euro lichter.. ongeveer
__________________ Mikrokopter "Y-6" ; Raptor 50 Titan V2.5 | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 februari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 33
| Citaat:
Het lijkt wel alsof deze ontwikkelaars verder zijn dan het leger die ook van dit soort uav's aan het ontwikkelen is...
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2008 Locatie: holland,doetinchem Leeftijd: 30
|
mooi werk zeg,echt wel gaaf maar bestaat in de toekomst het echte vliegwerk nog wel offe zouden onze kids,thuis op de pc een vlieg programma in elkander flansen met de juiste coordinaten enz met loops en tricks etc .en dan ff invoeren op je hexacopter(bluetooth) en zo je ingevoerde programma laten vliegen secu stunte onder het genot van een bakkie koffie en koekje er bij toekijkend met de controller op de grond
__________________ veni vidi vici...ik zag..ik kwam...ik snap er niks van |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2006 Locatie: Oudenaarde Leeftijd: 40
|
Dit is echt knap, Duitsland is het land van de quadrocopters en multicopters. ik vlieg zelf met een Microdrone MD4-200 en een Microdrone MD4-1000. Prachtige machines ! Zie filmpje van Microdrone MD4-1000 http://www.youtube.com/watch?v=PRsP1k7cYg8
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR Laatst gewijzigd door crazykuki; 19 februari 2010 om 16:41 |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Na drie verschillende programmaatjes ingetoetst (of wat dan ook) te hebben, lijkt me de lol er wel vanaf. En dan is het op naar de volgende uitdaging. Volgens mij is het zelf vliegen en sturen toch wel het leukst, hoe je het ook wend of keert: ook al vlieg je een figuur of manouvre wel honderd keer, het blijft de uitdaging om dat toch iedere keer weer zo goed mogelijk te doen. Zo'n zelfstandig apparaat zal dezelfde manouvre met slaapverwekkende precisie iedere keer hetzelfde uitvoeren. Net een DVD met een goeie film erop, die op auto-repeat staat.... Groet, Bert | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Diksmuide (Belgie) Leeftijd: 30
| Citaat:
Mvg Wes. | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Zo is het met deze dingen inderdaad ook. Leuk, geweldig, het werkt, en nu...?
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Even dit ding in de markt plaatsen waar die thuis hoort, voordat iedereen hier wel erg negatief over dit soort ontwikkelingen begint te praten. De meeste gebruikers van de mikrokopter vliegen zonder GPS, met verschillende vormen zelf geconstrueerde frames. Daarin verschilt de MK nauwelijks van vliegen met een heli. De man die je bezig ziet op dit filmpje is een zeeeeeeeer ervaren piloot, die het er bedriegelijk makkelijk uit laat zien. Vliegen met een MK is maar op 2 punten anders dan met een heli: 1- op z'n kop gaat niet. (heel even wel, maar dan wordt het al snel scheppen) 2- Als je het niet meer weet is het slimste wat je doen kan de knuppels loslaten. Hij gaat dan vanzelf horizontaal hangen. Alleen zijn er maar weinigen zo cool dat ook te doen.... Dit wat kostbare speelgoedje wordt behalve als "gewone" compacte heli-variant, vooral gebruikt voor foto en video vluchten. Verder is het een populair toestel voor FPV-ers. (in duidsland) Er is wereldwijd een brede schare gebruikers, die met veel plezier gebruik maken van dit ding als heli. Crashes kosten doorgaans erg weinig. (als je de electronica goed beschermd) Een paar props van 3-4 euro en wat aluminium. Veel erger is het meestal niet. Tel daarbij op dat het vliegen met dit ding nauwelijks makkelijker is dan vliegen met een heli, en je houdt meer dan voldoende uitdaging over. Even een vliegprogramma-tje programmeren is er niet bij. Je kunt inderdaad waypoints af laten vliegen, maar in 1 kijkrichting en op 1 hoogte. Leuk om een opgravingsgebied in kaart te brengen, maar veel meer heb je er niet aan. GPS is vooral bedoeld als ondersteuning bij de genoemde foto- en filmvluchten. En natuurlijk leuk na de vlucht, als je de opgeslagen GPS data zichtbaar kunt maken in Google Earth. Al dan niet voorzien met bijbehorende foto en filmbeelden.. Al met al uitdagingen genoeg, alleen bestaan ze nu eens niet uit het samenstellen van een heli-kitje, of het maken van een prachtig model. (Er zijn natuurlijk met 4-12 motoren hele interessante fantasiemodellen te verzinnen... ) En voor wie het een keer wil zien, er vliegen er een aantal in nederland. Waarvan ik er 1 weet die dat doet bij een modelvliegclub. Kom gerust eens kijken wat het is.
__________________ Mikrokopter "Y-6" ; Raptor 50 Titan V2.5 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 24 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 36
|
Ik vind het wel machtig mooi spul! Ben het er niet mee eens dat hier de lol sneller af zou zijn dan van een vliegtuig; hiermee kun je ook zelfstandig vliegen en allerlei toeren uithalen. De "automatische piloot" is een extra. Vooral de techniek die hier achter zit is erg uitdagend en ik denk dan ook niet dat je hier snel mee uit ontwikkeld zult zijn. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| hexacopter |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |