![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
Het gaat om een Quickie 40. Da's gewoon een semi-schaal kistje met een spanwijdte van 1,4m. (lijkt weinig, maar beschouw een Quickie als een dubbeldekker) met een 6.5cc motor. RichModel Works Co.,Ltd.(Zhuhai) Van deze kist is bekend dat 'ie lastig te vliegen is. Loopings en rollen zijn af te raden. Video: SANWA?QUICKIE?40 ikamania - ???????zoome Brushless uitvoering: (Ziet dat eruit als 200km/u...???)
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: dordrecht Leeftijd: 45
|
jammer dat dit weer zp breed uit gepost moet worden ik bedoel hier mee het is een ongeluk en het blijft een ongeluk. deze man vliegt mischien al 10 jaar of langer weet jij veel een automobilist die al 20 jaar zijn rijbewijs heeft kan ook nog steeds een ongeluk maken door een klein inschatingsfoutje met als gevolg verschillende doden nee ongelukken zullen altijd voorkomen in alle soorten en maten ik zie dit meer als het slachtoffer was op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip,hoe triest het dan ook is. alle dingen die er nu bijgehaald worden als hij gaat te hard(bij ons vliegen ze met jets zou dat dan ook niet meer mogen)wildvliegen,enz.zijn niet relivant deze man was aan het vliegen op een modelbouwvliegveld en nam na ik aanneem alle regels in acht die daar gelden,ik bedoel wie heeft er nog nooit storing gehad op de 35 mhz of een kapotte servo enz. nee alles wat we nu doen is gissen en daar schiet niemand wat op en voor je het weet is die mug een ..... just my 2 cents gr.john
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2006 Locatie: Poldergebied
|
ongelukken gebeuren nu eenmaal, tot een minimum herleiden is enige wat men kan proberen. vb: had het ding failsafe op ontvanger? zoja was hij ingesteld? Een zone 30 boven een modelvliegveld invoeren lijkt me niet direct relevant
__________________ If you can't afford another one then you couldn't afford to lose the first one and shouldn't have bought it in the first place |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
Maar ben het wel met John eens, op de weg vallen tig keer meer doden. Maar blijkbaar dit weekend niet anders was er voor dit bericht geen plaats geweest.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Precies Berto, dit soort berichten worden gewoon van een bulletinboard afgeplukt. Over het ongeluk : hoe ongelukkig kun je zijn.... en dat maakt het nieuwswaardig.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juni 2006 Locatie: Werkendam
|
Of: Kind blind door papieren vliegtuigje in verwegnistan. Papieren vliegtuigjes vouwen en gooien blijkt gevaarlijk en wordt verboden op basisscholen in Nederland. Als er geen negatief nieuws meer is, dan maken we het toch gewoon |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Beheerder van dit forum Lid sinds: 28 maart 2002 Locatie: Eibergen, Gelderland Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13 |
Het is en blijft nieuws.. Er is iemand overleden, of dat nu is door te worden geraakt door een RC-Vliegtuig of dat ie onder de auto komt... We vinden het misschien niet leuk dat we eens een keer negatief in het nieuws komen, maar het blijkt wel een feit dat er iemand verongelukt is. Robert
__________________ |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 45
| Citaat:
t slaat nergens op dat dit hier in NL nieuws is. De omstandigheden en veiligheids eisen en naleving zijn totaal anders, lees bijv de draad'je' brabo in china ed er maar eens op na. Laatst gewijzigd door Niek; 2 maart 2010 om 16:42 | |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2006 Locatie: Oudenaarde Leeftijd: 40
|
in alle hobby's, sporten vallen doden, dat is jammer maar het is zo. Heeft niks met veiligheid, voorzorgen en dergelijke te maken, het gebeurt gewoon punt. Wet van Murphy !
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
| Citaat:
De kans dat er een Boeing op je huis neer stort is bijna net zo groot. Enige wat je zelf kan doen is opletten en hopen dat je een ongeluk kan voorkomen/zelf niet betrokken raakt door andermans fouten. Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site | |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 9 juli 2006 Locatie: elim Leeftijd: 41
|
het is helemaal niet gezegd dat hij door het vliegtuig is overleden, hij werd geraakt door een vliegtuig, viel bloedend op de grond en daarna in een coma, de coma kan dus net zo goed door de val op de grond gebeurt zijn, wat uiteindelijk in overlijden resulteerde...
|
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 28
|
Ik maak me dr niet druk om, je kan net zo goed door een golfbal op je knar dood neervallen. Wel flauw dat mensen feiten gaan opblazen om het nieuwswaardig te maken. 200km met zon quickie zie ik eigenlijk niet gebeuren. Is er niet toevallig iemand met een superscale verzie bezig hier op ons forum? Ik meende wat over een +2mtr quickie gelezen te hebben ergens in de diepte van mbf.nl
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Ik denk dat de journalisten het verschillen tussen een schaalquickie, en een Q500 of Q40 niet helemaal zien. Die laatste 2 kunnen de 200 wel halen.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 januari 2006 Locatie: Ljouwert Club: LLC-Aeria
| Citaat:
Geloof me, dat valt reuze mee, het klinkt snel, maar kan nog veel sneller, snelheid went. En waarom zou je bij een snelle kist eerder de controle verliezen? als je weet dat hij hard gaat dan kies je eerder voor degelijk materiaal.
__________________ "From error to error one discovers the entire truth." -Sigmund Freud Site | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |