![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Kijk nog eens welke kist er in het persbericht staat Nando
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2010 Locatie: Malden bij Nijmegen Leeftijd: 63
|
Als je ergens bent waar iets fout kan gaan, dan zal er op een gegeven moment ook iets fout gaan. (vrij naar ene Murphy) Op de hele wereld worden jaarlijks vele honderdduizenden modelvluchten gemaakt (mischien wel miljoenen) Wanneer hebben we dit bericht eerder gelezen? Hoe triest het ongeval ook is, het zegt volgens mij nog niet dat modelvliegen gevaarlijk is. Als je bij het vissen per ongeluk uit een boot valt, kan je verdrinken. (zal me niks verbazan als dat al wel eens gebeurt is. Ook daar doet Murphy wel eens opgang) |
| | |
| | #64 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 16 april 2008 Locatie: weer in Rotjeknor ! Leeftijd: 32
|
het blijft een feit dat de hobby die wij beoeffenen zijn risico`s kent. zo ken ik individuen die een 3 meter kist op 20 meter afstand voor de pits aan de prop hangen terwijl er tientallen mensen in diezelfde pits met hun vliegtuig bezig zijn of op een bankje zitten te praten. je kunt er zelf wel van uitgaan dat je ``de beste`` bent maar bij materiaal storing ( kapotte servo , accu die overlijdt , kapotte control horn , of simpelweg storing ) o.i.d kan het hier gigantisch mis gaan als de 34 inch prop met ong 6000 Rpm het publiek in duikt. ik zeg ,gebruik je verstand !!!!! Laatst gewijzigd door ultim@te; 9 maart 2010 om 18:37 |
| | |
| | #65 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2006 Locatie: Poldergebied
| Citaat:
k'denk dat ik een zak chips erbij zal halen en met smaak de reacties lezen die hierop gaan komen
__________________ If you can't afford another one then you couldn't afford to lose the first one and shouldn't have bought it in the first place | |
| | |
| | #66 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 16 april 2008 Locatie: weer in Rotjeknor ! Leeftijd: 32
| Citaat:
als ik gevaarlijke toestanden uithaal op de club dan verwacht ik op zijn minst dat ik hiervoor over me kloten krijg ,juist om zo veel mogelijk het risico uit te bannen dat er zoiets gebeurd met iemand als dat er met de man in het artikel is gebeurd. als dit niet zo is dan is het moeilijk te verklaren dat er uberhaubt een terrein regelement is opgesteld. daarbij komt dat iedereen met een beetje fatsoen en een heldere kijk op de wereld ,zal als hij dat op zijn geweten krijgt zichzelf nooit meer in de spiegel durven te bekijken. verder heeft dit in mijn ogen niet veel met ``wild `` vliegen te maken daar de meeste mensen die dit doen voornamelijk met kleine lichte electro kistjes vliegen op open vlaktes welke de 100 kmph niet eens halen. er is in mijn ogen een groter risico op een club omdat er simpelweg meer vliegtuigen vliegen van een groter caliber met een hogere snelheid , en dat er veel meer mensen per vierkante meter aanwezig zijn op die momenten. het onbestuurbaar worden van een kist kan niemand inschatten of voorspellen , daarvoor moet je er zelf alles aan doen om de hobby zo veilig mogelijk te beoeffenen zodat het risico op ( dodelijke ) ongevallen zoveel mogelijk beperkt wordt . dit laatste geldt voor alle vliegers en degene welke op het veld aanwezig zijn om de veiligheids regels kracht bij te zetten ( baan officials ) edit : ik zal geen aanstoot gevende reacties meer beamen van andere leden. Laatst gewijzigd door ultim@te; 9 maart 2010 om 18:48 | |
| | |
| | #67 (permalink) | |||
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
| Citaat:
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire | |||
| | |
| | #69 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 februari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 33
| Citaat:
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG | |
| | |
| | #70 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Neeroeteren. Clublid: De Vliegende Hollander. Leeftijd: 24
| Citaat:
Het is wat Ultimate zegt, Je tiptop spul moet het maar eens begeven! Veiligheid voor alles bij deze hobby
__________________ Mannen hebben naast vrouwen ook een andere hobby nodig! | |
| | |
| | #71 (permalink) |
|
Is prophangen gevaarlijker dan voorbij vliegen? Daarbij iemand die alles redundant heeft uitgevoerd heb ik nog niet bij andere kisten op onze club gezien.
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG |
| | |
| | #72 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Neeroeteren. Clublid: De Vliegende Hollander. Leeftijd: 24
| Dat zeg ik niet! Ik zeg alleen dat je spul het altijd kan begeven! Of je nou aan je prop hangt, of dat je een flinke Flyby maakt Grtjs
__________________ Mannen hebben naast vrouwen ook een andere hobby nodig! |
| | |
| | #73 (permalink) | |
| Citaat:
Mijn punt was dat je beter moet uitkijken wanneer er andere piloten aan het vliegen zijn, niet dat er nooit iets mis kan gaan. Maar wel dat de kans drastisch kleiner is bij de kisten van de personen waar we het over hebben (3 meter en prophangen)
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG | |
| | |
| | #75 (permalink) | ||
| Lid sinds: 12 augustus 2007 Locatie: verwegistan
| Citaat:
*Dus moet je bij een vliegend vliegtuig minder (lang) opletten dan bij zo'n prop-hanger Dat er altijd iets mis kan gaan (ook tijdens Hooveren) blijkt wel uit de volgend link(die had zeer waarschijnlijk ook alles dubbel uitgevoerd) rechtstreeks RCLine Forum - Tödlicher Unfall beim Hovern de hier reeds gevoerde discusie http://www.modelbouwforum.nl/forums/...te-denken.html Citaat:
__________________ over the edge Privacy is heilig | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |