![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb een wild hawk bestelt, doordat een goede vriend zij dat het een perfect teostel was, het zag er goed uit, en leek me een goed beginners toestel. Alleen, kan ik zelf leren vliegen? Of moet er echt een simulator bij? Hoe hebben jullie leren vliegen? Jan. |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Simpel antwoord. Als je je toestel heel wilt houden dan ga je naar een vereniging. Daar volg je instructie en leer je goed vliegen. Een simulator is een zwak aftreksel van de werkelijkheid, waarbij je je gegarandeerd verkeerde gewoonten aanleert.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 39
|
Beste Jan, Het kan, ik ken meerdere mensen die het zelf geleerd hebben en heb het mezelf ook aangeleerd (zonder simulator). Ik heb enkele mensen leren vliegen, waarbij het zeker was dat hun kist total-loss was gegaan als ik er niet naast gestaan had. Ja, het kan dus, maar of het aan te bevelen is, is een tweede. ![]() Er zijn hier al heel veel topics over geweest, via de zoekfunctie zijn die wel te vinden, lees maar eens e.e.a. door. Kijk ook eens bij "beginners" (klik hier), daar is veel info te vinden van mensen die met zelfde dilemma zaten. Hieronder een filmpje (komt hier vandaan), van een forumlid die 'zelf wilde leren vliegen'. Bekijk dat filmpje eens...
__________________ Modelvliegclub de Sticks |
| |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
ja hoor dat kan best, zo heb ik het ook geleerd, zonder simulator dus, zowel met vliegtuigen als met helicopters. Je moet een dosis geduld hebben en met iets simpels beginnen. Het klinkt misschien vreemd maar het scheelt als je wel eens met een bestuurbare auto hebt gereden, dan heb je een beetje een gevoel voor sturen als de auto naar je toe komt. Een multiplex easystar is een mooi kistje om te leren, is gemaakt van EPP en daardoor zeer robuust. Ook is het vlieggedrag goedmoedig. succes en ga er vooral mee door, het is een prachtige hobby ! bas
__________________ Compass field rep. Compass 6HV V-stabi 5.0, Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| |
| | #5 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
| Citaat:
| |
| |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2005 Locatie: Leidschendam Leeftijd: 40
|
zeker weten. Je hebt geen idee hoe een vliegtuig vliegt en hoe je zoiets moet besturen....
__________________ 18 februari 2012 Indoor rijden (nitro/electro) !!! http://www.rcc-zoetermeer.nl MELD JE NU AAN !!! |
| |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Ja, je neemt een groot risico. Modelvliegen is goed te leren, maar de eerste vlucht met een nieuw toestel is al lasiger omdat er nog afwijkingen in het toestel kunnen zitten. Je moet dan deze afwijkingen corrigeren en het toestel vliegen. Dat gaat meestal niet goed. Het beste is naar een vereniging gaan (of hulp zoeken bij een ervaren modelvlieger). Tenzij je een natuurtalent bent, en dat zijn er heel, heel weinig is de kans heel groot dat het toestel de eerste vlucht niet schadevrij beeindigt. Dus, als je geen natuurtalent bent, niet over veel geld beschikt om schade te repareren of het toestel te vervangen, goed wilt leren vliegen en niet rondfladderen achter je toestel aan ga dan naar een vereniging.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Neem hier ook eens een kijkje: FMS Homepage FMS Computer Simulator FMS Free Simulator for Radio Controlled RC helicopters and R/C Air Planes. |
| |
| | #14 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Jan, Als je nu je woonplaats in je profiel zet dan zijn er misschien wel mensen die je willen helpen. Ik heb het ook gewoon zelf geleerd en geen kisten verspeeld. gewoon begonnen met de EZ, volgens mij ongeveer zoiets als de Wild Hawk. houd wel rekening dat het fout kan gaan dus zorg in ieder geval dat je ruim om je heen niets hebt wat je kan raken (mensen, gebouwen etc) De grond ga je zeker raken, hopenlijk dat het met de goede kant is
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 33
|
Jan, Ik ben de brokkenpiloot uit het filmpje, de eerste twee vluchten waren zonder simulator training, maar de laatste op het strand is na een paar uurtjes fms... En zie het verschil! hehehe... Simulator training helpt wel degelijk...
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |