Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Algemeen modelvliegen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 7 mei 2010, 10:27   #16 (permalink)

Leeftijd: 37
Standaard

Ik zou zeggen koop je een Easystar, uit schuim, want die dingen kunnen tegen een stootje.

Ikzelf vlieg nog maar sinds maart dit jaar. Ik vlieg met een Yak54 en in het begin zonder EXPO, maar de uitslagen maar op 10%. Nu al zeker een 10tal vluchten achter de rug en de Yak leeft nog steeds (geen enkele crash dus)

Ik zie de reacties hier al, een Yak54 is geen beginnerstoestel en ze hebben nog gelijk ook!!! Ik moet dus eerlijkheidshalve toegeven dat ik voor maart al UREN op de simulator had geoefend, ook met een Yak.

Als je dus een mooi toestel wilt uit houtbouw, oefen dan eerst UREN op de simulator vooraleer in het echt te gaan vliegen.

Anders neem je een Easystar of Cessna 182, een piepschuim model, dat tegen een stootje kan bij een harde landing. Het moet wel een landing zijn, want bij een verticale duikvlucht krijg je elk model stuk (misschien overleeft EPP het).

Het eerste model moet niet mooi zijn, maar moet het eerste vliegseizoen overleven zonder of met minimale crashes.
AlainC is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 11:11   #17 (permalink)

Roeland010's schermafbeelding

Leeftijd: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlainC Bekijk bericht
Ik zou zeggen koop je een Easystar, uit schuim, want die dingen kunnen tegen een stootje.

Ikzelf vlieg nog maar sinds maart dit jaar. Ik vlieg met een Yak54 en in het begin zonder EXPO, maar de uitslagen maar op 10%. Nu al zeker een 10tal vluchten achter de rug en de Yak leeft nog steeds (geen enkele crash dus)

Ik zie de reacties hier al, een Yak54 is geen beginnerstoestel en ze hebben nog gelijk ook!!! Ik moet dus eerlijkheidshalve toegeven dat ik voor maart al UREN op de simulator had geoefend, ook met een Yak.

Als je dus een mooi toestel wilt uit houtbouw, oefen dan eerst UREN op de simulator vooraleer in het echt te gaan vliegen.

Anders neem je een Easystar of Cessna 182, een piepschuim model, dat tegen een stootje kan bij een harde landing. Het moet wel een landing zijn, want bij een verticale duikvlucht krijg je elk model stuk (misschien overleeft EPP het).

Het eerste model moet niet mooi zijn, maar moet het eerste vliegseizoen overleven zonder of met minimale crashes.
Je bent met een Yak begonnen, en die leeft nog steeds? R.E.S.P.E.C.T.
Oud 7 mei 2010, 12:15   #18 (permalink)

Leeftijd: 37
Standaard

Dank je wel Roeland

In het begin was hij héél gevoelig op de hoogte, maar wat wil je zonder EXPO. Nu staat mijn EXPO op 35% (op de elevator) en het vliegt nu een héél stuk rustiger.

Jaja, ik ben nu het F3A-C programma aan het oefenen met mijn 42" Yakje . Lukt al wel, maar zeker nog niet zoals het moet. Wat wil je, ik ben eigenlijk nog maar pas begonnen hé. Als ik het programma onder de knie heb, haal ik mijn 72" Extra boven en ga ik daar mee oefenen. Zal makkelijker gaan denk ik (iets rustiger).

Van mijn Yak is alleen het landingsgestel er eens onderuit geweest, omdat mijn regelaar op Hard Cut Off stond. Dus ik opstijgen (plots batterij leeg), motor sloeg af en 'geland' in het gras. Gelukkig alleen het landingsgestel er onderuit, verder geen schade.

Leuk toestel om mee te vliegen!
AlainC is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 13:12   #19 (permalink)

Roeland010's schermafbeelding

Leeftijd: 33
Standaard

72" c-programma? toe maar! succes alvast!
Oud 7 mei 2010, 13:31   #20 (permalink)
Moderatorteam

Psygho (Emil)'s schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Koop een EZ star. Neem een goede sim, bv earofly pro deluxe (afpd) en download de EZstar model, deze is gratis te verkrijgen... Download wel de goede, je hebt een met en zonder geluid, die zonder geluid moet je niet hebben, ik heb hem anders ook nog wel voor je...

Sim een poosje, en laat je bouw na kijken, en invliegen door een ervaren piloot.
En je zult zien vligen is niet zo moeilijk....

Zie ook mijn verslag ergens in het beginners gedeelte...
Van mijn avonturen tot piloot worden.

Ik heb al zeker heel wat landingen en starts gemaakt, en niet een crash, me vliegtuig is in nieuwstaat, enkel wat goene strepen van het gras.

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Psygho (Emil) is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 15:48   #21 (permalink)

twin star's schermafbeelding

Leeftijd: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sleurhutje Bekijk bericht
Heel serieus. Enige advies is dan:
- Neem een dikke turbinekist met P180 of zo
- Monteer veel camera's op het vliegtuig (zorg dat ze tegen een stootje kunnen)
- Zorg voor veel mensen met camera's op de grond
- Zoek een vreselijk afgelegen stuk weiland
- Negeer proportioneel stuur en duw de sticks de hoek in
- Upload alle video naar YouTube

Dat wordt smullen...

ja
dit is het beste wat je kunt doen.
maar het is nog makkelijker om een blinddoek om te doen.

heelrijk
Oud 11 mei 2010, 21:38   #22 (permalink)

twin star's schermafbeelding

Leeftijd: 16
Standaard

en al gefilmt
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten