![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
En wat is er mis met schuim? Wat zijn je wensen? Heb je überhaupt al vliegervaring of ervaring met het besturen van auto's of boten (ja, dat maakt verschil is mijn eigen ervaring)?
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Als je geen tot minimale ervaring hebt, kies dan een EasyStar. Als je via een club gaat leren vliegen is een MiniMag, EasyCub, Mentor of TwinStar interessant als piepschuim vlieger. Of een Calmato als houtbouw. Staar je niet blind op je eerste model dat die mooi of schaal moet zijn. Crashen gaat je zeker lukken.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Hoi, Als ik al zijn voorgaande topics lees denk ik dat er voorlopig maar niemand meer moet reageren. Beginnend met een FPV turbine jet tot ArF EDF jetje om te beginnen. Hoe serieus moet je dan nog iemand nemen. En als dan ook nog de opmerking komt dat een schuimpje sneller stuk gaat dan houtbouw is het helemaal ver te zoeken. Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
|
Schuim is juist het meest crash-bestendig, Koen. Heb je iemand die je les geeft? Of probeer je het zelf? En met welk model?
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 24 april 2010 om 01:06 |
| | |
| | #9 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
- Neem een dikke turbinekist met P180 of zo - Monteer veel camera's op het vliegtuig (zorg dat ze tegen een stootje kunnen) - Zorg voor veel mensen met camera's op de grond - Zoek een vreselijk afgelegen stuk weiland - Negeer proportioneel stuur en duw de sticks de hoek in - Upload alle video naar YouTube Dat wordt smullen...
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. Laatst gewijzigd door Sleurhutje; 24 april 2010 om 11:01 Reden: Smulmomentje toegevoegd | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juni 2009 Locatie: Double-u monkeyfield Leeftijd: 28
|
Ik zou met een b52 beginnen met een turbine's er op. Is een mooie hoogdekker en voldoende power en afmeting om camera's aan te hangen. maar even serieus.... er is toch vooruitgang mannen want het begon met ftp op een turbine kist maar hij zoekt nu al een beginnerskist en ik denk met nog iets meer goeie tips zou het allemaal nog goed kunnen komen. Dus koen wat je het beste kan doen is een easy star kopen en die ombouwen naar iets meer power met een brushles. Daarmee loopt je naar de dichtsbijzijnde vliegclub en ga je leren vliegen. schuim= sterker, goedkoper, makkerlijker te repareren. balsa is vaak duurder, mooier en na een goeie crash heb je alleen nog splinters. Maar een calmato is wel een goeie keus als eerste vliegtuig mits je gaat vlieglessen. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2009 Locatie: Someren Leeftijd: 24
|
Misschien wat achter haald maar ik zou voor een charter van Robbe gaan. Daar heb ik in ieder geval mee leren vliegen en mijn pa is daarmee ook aant leren. Ik zeg al misschien is dit niet het laatse nieuwe snufje op het gebied van leer toestellen maar het kan zeker tegen een stootje en je kunt er uitstekend mee vliegen. Ik heb gezien dat er nog een charter op het forum te koop staat. Misschien is dat wat voor je. Ik ben in ieder geval wel van mening dat je met een sterk degelijk toestel met genoeg vermogen moet leren vliegen en zo ie zo les nemen zodat je het meteen goed kunt leren. Ga eens langs bij je dichtsbijzijnde vliegclub en vraag daar maar eens om info. Vaak hebben ze een eigen idee over met welk toestel daar het meeste geleerd wordt. Succes Groetjes Nick
__________________ Yak 54 - Svist - Tiger 400 - F18 - Shocky. Building: Cessna 337 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
niet helemaal mee eens, de schuim is juist zeer crash bestendig, met name door het lichte gewicht blijft je vliegtuig heel (natuurlijk kan alles kapot.....) Een mooi beginners vliegtuig is de dynam hawk sky, zeer stabiel, kan langzaam en wat sneller gevlogen worden, 4 channel ......... Het vliegtuig vliegt perfect, en dat voor een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Kijk maar eens op youtube naar de reviews...... Suc6!!! | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 13 maart 2010 Leeftijd: 22
| hoi ik heb zelf een Mentor Multiplex. (mijn beginners vliegtuig) deze is gemaakt van EPP, het is alleen kapot te maken als je op hoge snelheid het prikkeldraad raakt. (vraag me niet hoe ik dat weet.) lijmen was een makkie. |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 februari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 33
| Citaat:
Ik snap ook wel dat schuim als beginneling niet zo aantrekkelijk overkomt. Maar het is zeker wel het slimste om nu te kopen, vliegen is best moeilijk in het begin, dus crashen ga je op zeker een aantal keer doen. Met een schuimen kist lijm je die ter plekke weer in elkaar, en tien minuten later vlieg je alweer. Vergeet even hoe je vliegtuig eruit ziet, hier moet je pas rekening mee houden bij je derde vliegtuig ongeveer. Ik zou voor de minimag gaan. En als schuim echt geen optie is, een calmato trainer, of de calmato sport. Met maar die calmato's zou ik wel aanraden om naar een club te gaan en een ervaren iemand erbij. Anders heb je er ongeveer 7 seconden plezier van (ik ben ervaringsdeskundige op dit gebied!!!). Succes!
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |