![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 september 2003 Locatie: Made Leeftijd: 33
|
Ik ga binnekort naar spanje voor een europeesche meeting met oldtimer scooters (mijn andere hobby). Nu vroeg ik me af of iets me ervan weerhoud, om bijvoorbeeld een swift2 of squall mee te nemen om daar een rondje te kunnen vliegen. (Alleen electrotoestellen dus) Ik vraag me dus af wat de regels zijn voor modelvliegen in spanje. Is 2,4 daar toegestaan,en of 35 Mhz. Mag je alleen vliegen op daarvoor aangegeven plaatsen, of mag je gewoon in "het wild" vliegen". Als iemand dit weet zou ik hier graag meer over horen, mijn spaans is niet best, en wat ik vind op rc-groups gaat hoofdzakelijk over het probleem van lipo's meenemen in vliegtuigen ed. Aangezien wij met auto en aanhanger gaan, is dat geen probleem waar ik me zorgen om maak. We gaan naar een camping in Gijòn. Mocht iemand iets weten over modelvliegclubs in die buurt zou ik hier ook graag info over hebben. Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
__________________ http://home.hccnet.nl/corne Ik kocht mijn kist als ARF, en verkocht hem als bouwpakket |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Vraag het hier eens, een bericht in het Engels is geen probleem: www.miliamperios.com :: Página principal Of in het Spaanse subforum op RCGroups http://www.rcgroups.com/regional-forums-270/ RC frequenties per land RC-Network Modellbau Magazin - Radio Control Frequencies for Modelling
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 25 april 2010 om 20:17 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Tnx ron ik ga eens wat proberen op die links..
__________________ http://home.hccnet.nl/corne Ik kocht mijn kist als ARF, en verkocht hem als bouwpakket |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
De lokale fora op RCGroups zijn nogal rustig. Als je wilt, kan ik je vraag op het miliamperios, aeromodelismo y radiocontrol forum zetten en hier de verwijzing plaatsen zodat jij de antwoorden kunt volgen. Ik ben lid van dat forum om de mensen daar lastig te vallen met zelfbouw van elektromotoren
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2005 Locatie: Rijnsburg Leeftijd: 57
|
Goed idee Corné om wat mee te nemen, ik heb ook altijd mijn swift bij me zoals je weet. Nog nooit problemen gehad met frequenties en zo. Ik heb er nu zelfs een kistje voor getimmerd waar alles veilig inpast. Je kan daar misschien ook wel mooi hellingzweven aan de kust. Dat is ook altijd een belevenis. Helaas ben ik er dit jaar in Gijon niet bij anders hadden we samen op pad kunnen gaan. Nico Haasnoot.
__________________ www.f3d.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
@ Ron Hoi Ron als je dat wil doen zou dat geweldig zijn. Dan hoef ik zelf weer niet een account aan te maken, waar ik dan later nooit meer gebruik van maak @ Nico Jammer dat je er niet bij bent, wij maken er een vakantie van ongeveer 1,5 week van. Mijn broer, ik, Gijs en Harold hebben dit samen afgesproken....altijd leuk om in de verloren uurtjes zon electrokistje mee te nemen. de swift gaat zoeiso mee, ik denk op 2,4 als dit mag in spanje. grtzz corne
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
www.miliamperios.com :: RC preguntas. Un holandés de vacaciones en España : AEROMODELOS ELECTRICOS - AVANZADOS Mochten er antwoorden in het Spaans komen, onwaarschijnlijk, dan kun je gebruik maken van http://translate.google.nl/#es|nl| De Spaanse KNVvL: http://www.rfae.org/
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 29 april 2010 om 00:55 | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Je zal moeten gaan hellingzweven, Corné. Er zijn daar een paar super spots lees ik op het spaanse forum. Nou baal ik nog meer. O en Ron: Jullie hebben een prachtig modelvliegveld heb zondag gemerkt.
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Het is nog steeds koeiengras dat al dertig jaar trouw gemaaid wordt. Een jaar of 15 geleden hebben we het veld zowel in de breedte als de diepte met 20 meter vergroot. Nooit problemen met de omgeving of met de gemeente. 80dB op 7 meter en niet meer dan 5 brandstoftoestellen in de lucht. In de praktijk vormt dat geen belemmering, niemand vliegt er minder door, je moet hoogstens even wachten tot één toestel van de vijf beneden is.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 30 april 2010 om 13:56 |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Corné, ik heb een PB'tje uit Gijon gekregen op het Spaanse forum en doorgestuurd (PB) naar jou.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 30 april 2010 om 13:54 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
heel erg bedankt zo ver......overigens is mijn duits ook niet geweldig, en ik hoef niet gelijk mensen te gaan bellen, maar bedank hem maar voor het aanbod, iig is mij duidelijk dat zowel 2,4 als 35 Mhz geen probleem is. Voor de veiligheid ga ik dus voor 2,4 dan heb ik nooit gezeur mocht er een ander in de buurt staan te vliegen of een club in de omgeving zijn. Tnx corne
| | |
| | #12 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 9 juli 2006 Locatie: elim Leeftijd: 41
|
ik heb zelf 2 jaar geleden een jaar in Spanje gewerkt, en dus ook gevlogen, ik ben bij een club geweest, waren zeer enthousiast dat er een paar Hollanders bij hun kwamen vliegen, maakten nergens een probleem van, ook heb ik veel wild gevlogen, simpel weg omdat het veld wel ergver rijden was, en het er sowieso vreselijk uitgestrekt is.. ik ben de politie 2 keer tegen gekomen, beide keren maakten ze er geen probleem van.. |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
En? Is het nog gelukt? Ik zag dat het een heel nat weekend is geweest met de meeste regen in 42 jaar. Een kleine pleister op de wonde dat ik niet meekon. Nico.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |