![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Ik ga het ook maar doen op me tuigje...... Bouw ook weer een quad copter, dus das ook net een heli, en ben het nu wel gewend.. Eingelijk raar, dat je het op electroheli's standaard hebt en op electro vliegtuigen niet...
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
|
Beter zeker spelen dan dit " aan de hand " te hebben..... On/Off Switch - Page 2 - RC Groups mvg Dirk
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
Ik en mede heli piloten hebben ons al vaker verwonderd over het niet gebruiken van throttle hold en throttle cut bij vliegtuigen zowel voor brandstof als elektro vliegtuigen (al is throttle cut niet nodig bij elektro Je kunt altijd met je gashendel ergens achter blijven hangen. Of je bent bezig met afstellen en dan wil je ook niet dat de motor kan optoeren.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. Laatst gewijzigd door DannyvG; 4 augustus 2011 om 15:58 |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
En dat was juist de reden waarom ik op zoek was naar iets op de zender om dat te maken. Ik gebruik 'm nu altijd Ook na het landen meteen schakelaar omzetten, dan kan er heel weinig meer gebeuren. Bij een EZ* is dat probleem niet zo groot. Prop is relatief klein en zit boven. Maar bij een Xeno wordt dat een iets ander verhaal. Prop zit wel aan de achterkant, maar is iets groter Afijn, het werkt nu en misschien kunnen anderen hun voordeel er mee doen. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Hoi, Bij de heli heb ik hem op een draaipotmeter zitten op het moment. Daar kan ik dus throttle helemaal dicht draaien en ook goed zien dat hij dicht zit en ook niet met een stootje aan kan gaan. ik vlieg mode 1 (gas rechts) en loop altijd met de zender in mijn rechterhand met mijn duim voor de stick om vast te houden. Zo tik je hem nooit open. Vaak zat gezien dat ze slingeren met hun arm tijdens het lopen en de stick achter kleding blijft hangen en aan gaat. Een goede helper of jij zelf zorgt altijd dat de prop vrij zou moeten kunnen draaien. Hooguit schrik je dan maar hakt niet op je in. Foto leed RC groups. Altijd achter je model blijven en vast(laten)houden of vast zetten. Bij een heli is dit allemaal wat lastiger vandaar dat ze het daar vaker gebruiken. Als je jezelf aanleert dat je nog iets extra's moet doen zoals een schakelaar omzetten is er niets aan de hand, maar er nooit van uitgaan dat je dit ook gedaan hebt. Als je gaat denken oh kan wel gas geven of ruw met de zender omgaan en het schakelaartje staat toch niet om gaat het een keer mis. Enige wat echt werkt is je hoofd er altijd goed bijhouden en opletten voor 10.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
[QUOTE=d.knoppers;2228907Foto leed RC groups. Altijd achter je model blijven en vast(laten)houden of vast zetten... Enige wat echt werkt is je hoofd er altijd goed bijhouden en opletten voor 10.[/QUOTE] Bij een Xeno wordt dat wat lastig omdat daar de prop aan de achterkant zit... Je moet er inderdaad altijd je hoofd bijhouden, maar voorkomen is beter dan genezen, zeker gezien de foto's op RC Groups. Ik heb voor de heli de throttle hold op een schakelaar zitten en het eerste wat ik altijd doe is controleren of deze goed staat. Inmiddels is dat een automatisme geworden en dit doe ik ook bij m'n vliegtuigen. Landen > eerst de schakelaar omzetten, dan pas gaan lopen. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |