![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
Ik heb sinds een paar weken een MPX Xeno. Die vlieg ik met een MX12. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om onder een schakelaar een throttle hold te programmeren, zodat na omzetting van de schakelaar de motor niet aanloopt als je de gasstick open zet. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
Misschien een stom idee van mij hoor, maar een mixer onder een knop, waar je throttle negatief over throttle mixt? anders even hier je vraag stellen : http://www.modelbouwforum.nl/forums/...gen-topic.html
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Maar waarom wil je de gasstick open kunnen zetten zonder dat de motor gaat lopen? 't Is net zoiets als een knopje op de kraan zodat als je 'm opendraait er toch geen water uitkomt...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2007 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 28
|
hey ik heb een graupner mx16 die is vrijwel het zelfde maar er is toch een begrens functie dat je je uitslagen op je roeren ken begrensen mischien kun je dat op je gas toepassen waarom haal je niet gewoon het veertje uit je zender en dan gewoon helder nadenken ik ben uitermate voorzichtig leg me zender niet vlak naast leg me vliegtuig altijd zo neer de mocht de prop gaan draaien dat ie me niet ken raken en sluit de boel pas aan als ik daadwerkelijk ga gooien/vliegen grtz lip
__________________ Wat niet weet wat niet deert ik lees en ik leer |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
@ Lip: het veertje is er al uit. Aansluiten doe ik ook niet eerder dan dat ik ga vliegen. Maar als je de Xeno kent, weet je dat het erin proppen van de draden wel wat tijd in beslag kan nemen. Weinig ruimte... En het moment tussen het aansluiten van de accu en het daadwerkelijk gaan vliegen wil ik absoluut niet dat die motor gaat draaien. Hij zit aan de achterkant van het toestel, dus de prop kan zomaar afbreken of de motoras wordt verbogen. Maar je kunt `m ook tegen je vingers krijgen... Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S Laatst gewijzigd door Willem01; 26 juni 2010 om 21:01 | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Ik heb een Sport Wing, ik denk dat die net zo weinig ruimte heeft als een Xeno. Als ik de accu erin stop etc. ligt-ie met z'n neus naar mij toe. Veiligheid. De motor gaat niet draaien voor ik dat wil, want zolang ik dat niet wil staat de gasknuppel dicht. Veiligheid helpt niet tegen paranoia ben ik bang...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Misschien niet, maar wat is veiliger: veiligheidsmaatregelen of maximale veiligheidsmaatregelen? Kennelijk vertrouw je zelf je eigen veiligheidsmaatregelen niet en hebt behoefte aan maximale veiligheidsmaatregelen. Voor een heli kan ik me daar wel wat bij voorstellen, zo'n rotor is vrij lastig te vermijden. Maar het kleine propje van een Xeno... Als je een schakelaartje op de Xeno maakt, is dat in principe heel veilig. Tenzij je jezelf niet vertrouwt of je het wel uit zet bij het verwisselen van de accu. Maar als dat het probleem is, zal geen enkele veiligheidsmaatregel je helpen.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 26 juni 2010 om 21:57 |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Overigens is een prop van 9x6 niet echt een klein propje te noemen... Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Tja, of je nu een schakelaar hebt en een schuif of enkel de schuif... Die schakelaar kan je ook vergeten, en zit je weer enkle op je schuif... Meer schakels, is meer kans op fouten, denk ik dan maar weer...
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Als ik mijn heli vlieg, vergeet ik de schakelaar ook niet. En als ik moet plassen vergeet ik ook niet de rits open te maken Zoals ik al eerder schreef, gaat het me er niet om wat ik zelf doe. Daar vertrouw ik mezelf genoeg voor en heb ik genoeg ervaring. Ik wil gewoon zoveel mogelijk invloeden van buitenaf uitsluiten waar het gaat om onbedoeld aanlopen van de motor. @ Bart: waarom wel voor een heli en niet voor een vliegtuig? De rotor van een heli kan vrij draaien. de prop van mijn Xeno niet... Daar komt nog bij dat een heli soft start heeft, mijn Xeno niet... Misschien is een schakelaar in de Xeno nog niet zon slecht idee. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Tja, als je het zo ziet, gewoon doen, wat boeit het wat een ander vindt ??? De een is beter met, exact het zelfde materiaal als de ander... (a1 grandprix.
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |