![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Guest
|
om meer voorwaartse snelheid te hebben : gewicht toevoegen. wel zien dat de chute waar de stuurlijnen aanhangen mooi open staat, anders idd lijnen verlengen maar dan ga je nog niet kunnen sturen, slechter zelfs nog. Langere armen moet dan ook oplossing bieden. de doorwinterde springers zullen me we corrigeren als ik fout ben (Pieter en Erick) |
|
| | #93 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Ha, die van mij is al 260 gram (ipv 230) De armen zijn zoals op de tekening en de servouitslagen ook. Hij is verder ook gelijk aan die van Johan (Madduc) en die loopt juist veel te hard. Nu hebben wij allebei zelf de bodies gemaakt en ik denk dat mijn servo's verder naar beneden staan, en misschien zijn bij mij de oogjes waar de risers aan zitten iets langer. Dat zal alles bij elkaar misschien een centimeter of twee verschil opleveren waardoor hij altijd op de rem blijft staan. Kijk: ![]() ![]() Vooral op de eerste foto kun je het goed zien. Volgens mij moet de achterlijst vlak staan, bij mij staan de hoeken waar de remlijnen aan zitten aan cm of 2 omhoog.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #94 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2008 Locatie: Regio Arnhem Leeftijd: 39
|
Gefeliciteerd met de Maiden, en fijn om te horen dat je de Junior toch weer hebt gevonden! In principe is de chute springklaar en zou je aan de lijnen niets hoeven veranderen als je alles bouwt zoals de bouwkit voorschrijft. Natuurlijk is e.e.a. wel afhankelijk van de lengte van de armen en hoever de armen omhoog staan. Verder zou de pop met het gewicht van 260 gram prima moeten vliegen, dat is al 30 gram zwaarder dan mijn pop en die stuurde toch echt wel. Aanstaande Vintage Glider Treffen kan ik helaas niet bij zijn. Groeten, Johan |
| | |
| | #95 (permalink) | |
| Citaat:
Na een tip van Horst Lang n.a.v. het laatste filmpje heeft hij wel aangegeven de armen iets lager te zetten zodat hij minder schommelt, dan zal hij ook wel wat langzamer vliegen. Dat hebben we helaas nog niet kunnen uitproberen. Heb je geen filmpjes van jouw 2 sprongen? Groeten, Johan | |
| | |
| | #96 (permalink) |
|
Die van mij staat bijna stil. De armen verder omhoog zetten heeft weinig effect omdat de hoek dan al zo klein is (vergelijk servo-armpjes die het laatste stuk bijna geen extra roeruitslag meer geven) Henk heeft wel gefilmd maar ik was zelf nogal druk Ik ga de stuurlijnen iets verlengen en op een ruime plek opnieuw proberen
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #97 (permalink) |
|
Johan kun je eens een foto maken van jouw canopy, zoals ik op het eerste plaatje heb gedaan? Dan kan ik het vergelijken
| | |
| | #99 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Mocht er iemand nog een IHL willen: IHL Junior Komplett Flugfertig ! - RC-Network
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #100 (permalink) |
|
En nog eentje! Fallschirmspringer IHL Junior - RC-Network |
| | |
| | #101 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
horst zijn vrouw is in alle hoeken aan het zoeken naar parachutes. jullie hadden er 3 en in duitsl;and ook nog 2 en dan is het op. hij zelf denkt er nog max 3 te hebben. (zijn vrouw zegt dat ze niets meer kan vinden...) kunnen echter wel weer gemaakt worden als we er 50 willen hebben koppen heeft hij echter nog voldoende.
__________________ www.rc-parachute.nl |
| | |
| | #102 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 5 mei 2005 Locatie: Best
|
Het zwaartepunt van het matras is net achter de tweede rij lijnen daar hangt de pop recht onder. En de achterlijst(lees rem) mag iets naar beneden staan anders stuurt hij veel te traag. Mvg
__________________ Wonderen doen we meteen Het onmogelijke duurt iets langer. http://www.rc-parachute.nl |
| | |
| | #103 (permalink) |
|
Vanavond weer eens (lagere) sprong gemaakt. Hij "loopt" nu duidelijk wat harder maar sturen wilde nog steeds niet helemaal. En alweer kwam de maiďspieper me goed van pas: duidelijk was te horen dat die tijdens de vlucht steeds even piepte, wat duidt op signaalverlies. De armen bewogen dan ook vrij willekeurig en bleven niet gewoon omhoog staan. Ik denk dat de ontvanger niet lekker reageert op de opgevouwen antenne. Ik zal de antenne eens wat verder uitleggen, misschien een andere ontvanger proberen.
| | |
| | #104 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 5 mei 2005 Locatie: Best
|
Ik heb mijn antenne vanuit de romp langs de buitenkant van zijn linkerbeen naar beneden en aan de binnenkant weer omhoog en bij het rechtse been weer omlaag en nog nooit geen last gehad van storingen. Mvg
__________________ Wonderen doen we meteen Het onmogelijke duurt iets langer. http://www.rc-parachute.nl |
| | |
| | #105 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
__________________ www.rc-parachute.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |