![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2011
|
Dag iedereen,Ik wil graag wat hulp van jullie! Ik hoop dan ook heel hard dat jullie me wat willen helpen. Ik ben leerkracht in de lagere school en heb de opdracht om met mijn leerlingen (9jarigen) iets te maken dat kan vliegen. Ik dacht daarbij aan een vliegtuigje, maar dan zonder motor... Hebben jullie foto's (die ik misschien hier op de site kan vinden?), tips over hoe het te maken, tips over welke materialen we het best gebruiken? Dan zou het heel fijn zijn als je me dit kan laten weten. (Te verzenden naar liesbet.van.geeteruyen@telenet. be) Zo kan ik mijn kids van de klas warm maken voor modelbouwvliegen. Bovendien heb ik hier twee jongens van twaalf bij me thuis lopen die hier ook een grote interesse voor zullen hebben. Op deze manier kan ik hen hier ook kennis mee laten maken en deze wereld laten ontdekken en ben ik er haast van overtuigd dat jullie er één of twee leden zullen bijhebben!alvast heel hartelijk bedankt!groetjesLiesbet
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 56
|
Beste liesbet ,ik weet wel zeker dat er mensen zullen zijn die je daar graag mee willen helpen ,maar voeg ,dan wel je woonplaats toe ,het heeft geen zin om te reageren als we die niet weten groeten ,cees
|
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 24 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 36
|
Johan (alias Plotterwelt op dit forum) heeft daar hele mooie kistjes voor. Zijn mooie nieuwe site: Felix-vlieger |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2010
|
Kijk eens naar dit bouwpakket Zaalvliegmodel Indoor Flyer - Opitec Ik heb er nu ook eentje en daarmee vlieg ik in de woonkamer, maar ook in de sporthal. Vluchttijden zitten nu ongeveer rond de 30+ seconden. Verder heeft Opitec nog enkele andere leuke toestelletjes in hun programma, ook voor kleine kindjes. OPITEC is uniek techniek beeldende vormgeving schilderen Balsa zweefvliegtuig - Opitec Wind Flyer 2 - Opitec Libelle - Opitec Opitec wesp - Opitec Opitec kleine zwever - Opitec Ik heb trouwens al vaker scholen projecten gedraaid samen met enkele leden van een modelvliegclub uit Maastricht met als doel de jeugd te intereseren voor de vliegtuigtechniek. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Leeftijd: 51
|
Zoeken op schoolprojekt levert al veel aardige resultaten. Bijvoorbeeld deze: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...olprojekt.html (Ik zie dat diverse linkjes niet meer werken. Misschien een optie om bijvoorbeeld personen die die link geplaatst hebben via pb te vragen naar een nieuwe verwijzing?) Laatst gewijzigd door Hans Meij; 5 januari 2011 om 08:58 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
ik heb thuis enkele tekeningen van simpele zwevers, die al eerder voor een schoolproject gebruikt zijn. De tekeningen zijn eenvoudig te printen. De toestellen moeten van 3mm depron gemaakt worden. Dat materiaal is bijvoorbeeld bij de parketboer of de Kwamtum te koop en kost heel weinig. De vorm van het vliegtuig kan gesneden worden of eventueel geknipt. Het materiaal kan met gewone knutsellijm gelijmd worden en kan met acrylverf geverfd worden. Als je interesse hebt moet je het hier even laten weten, dan zoek ik vanavond de tekeningen op.
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2011
|
Hey daar,Tof dat jullie zo snel reageren! Aan Cees dorst wil ik vooral zeggen dat ik in België (Oost-Vlaanderen) woon, dus ja, misschien voor jullie wat onbereikbaar... Allemaal bedankt voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen! Aan Jitze wil ik graag vragen of het mogelijk is om die tekeningen even op te zoeken want ook dat lijkt me zeer haalbaar... zo kan ik wat diverse dingen aanbieden hé!Mijn eigen jongens waren ook al in de wolken en vonden het eveneens heel tof dat jullie zo snel reageren!groetjesLiesbet
|
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| http://www.modelbouwforum.nl/forums/...chool+enschede http://www.modelbouwforum.nl/forums/...vliegtuig.html
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2008 Locatie: zeeuws-vlaanderen Leeftijd: 49
|
Hoi Liesbet. Mocht je modelbouwmaterialen nodig hebben, b.v. EP in Beveren, dat zal aardig bij U in de buurt zijn denk ik. Mvg Pascal, Oost Zeeuwsvlaanderen. Laatst gewijzigd door pascall; 5 januari 2011 om 20:50 |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 november 2008 Locatie: Zwevegem, Belgie
| Citaat:
nou weer ontopic | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2002 Locatie: Eindhoven
|
Hoi, Twee jaar geleden hebben we met een groep modelbouwers een project op een school gehad voor een eenvoudig zwevertje dat ze helemaal zelf konden bouwen. Uiteraard zonder al te veel 'speciaal' gereedschap. Aan het eind van het project allemaal naar de hei gegaan om ze te testen. Ze vlogen fantastisch. Ook die van de meisjes die interesse hadden. Dus echt voor aleemaal te doen, uiteraard met wat hulp van anderen. Ik heb toen ook enkele zwevertjes met een ander vliegtuigje (electro) omhoog gebracht en toen deden ze het nog veel beter. Enkele kinderen hebben minuten lang achter hun eigen zweefvliegtuigje aan gelopen alvorens het landde. Mocht je interesse hebben ik woon in Eindhoven en kan jou alle informatie geven die je nodig hebt. (tekeningen, materiaal enz) Ik geloof zelfs dat er nog materiaal over was. Groetjes, Erik |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |