![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2010 Locatie: Philippine, Zeeuws-Vlaanderen Leeftijd: 17
|
Voor de zender hebben we er 8 AA batterijen in zitten. Deze hebben we allemaal al getest met een meter en ze zaten allemaal nog ver in het groen. Het ledje op de zender geeft ook groen. Dus daar kan het niet aan liggen. Is er misschien een mogelijkheid om alles opnieuw te doen, soort van resetten, want ik denk dat die iets verkeerd heeft opgeslagen of zoiets. Of zeg ik nu iets heel raars? |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2008 Locatie: zeeuws-vlaanderen Leeftijd: 49
|
2.4 ghz, daar zitten geen kristallen in. In de stroom zit het dus ook niet. Ik ga er nog steeds van uit dat de zender geen link maakt met de ontvanger. Stel je vraag eens op het onderdeel, model elektronica, hier op het forum, of maak even een linkje naar hier. Goed kans dat je er meer bruikbare reactie op krijg. Mvg Pascal. Laatst gewijzigd door pascall; 6 januari 2011 om 20:25 |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Maak eens een foto van hoe je alles nu aangesloten hebt! Soort van reset heb je naar mijn weten niet, je zou alles eens los kunnen halen en opnieuw aansluiten, misschien dat je iets net verkeerd om hebt zitten ofzo! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Meerdere draadjes niet aanmaken over het zelfde thema . 1 is genoeg , je moet gewoon iets aan geduld opbrengen hier op het forum. Niet iedereen zit er dag en nacht op . Nu naar jouw probleem Eerst haal je alle stekkers uit de ontvanger en de zender is uit. 1. Bindstekker in de ontvanger op de batterij plaats steken (bat) 2. Ontvanger accu of ESC op kanaal 3. 3. Ontvanger led knippert rood. 4. Bindknop van de zender indrukken en gedrukt houden. 5. Zender aan doen. 6. als de ontvanger led niet meer knippert maar rood blijft branden kan je de bindknop loslaten. Nu stroom van de ontvanger en zender uit en dan de bindkabel uit de ontvanger halen . Nu kan je de servo,s aansluiten op de ontvanger . Mvg Johan |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2010 Locatie: Philippine, Zeeuws-Vlaanderen Leeftijd: 17
|
Sorry voor die dubbelpost. Dit zal ik morgen nog eens proberen, volgens mij had ik het zo gedaan. Bind plug in Bat Esc in ch 3 Batterij in channel 5/6 Hier is het misschien fout gegaan, omdat sommige ontvangers stroom krijgen van de ESC die weer aan de batterij vast zit. Bedankt, |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Ik denk dat je toch een volgorde fout maakt. Lees de procedure zoals Plotterwelt omschrijft nog eens heel goed door en volg die exact! Jij sluit ook een batterij aan en dat is NIET nodig en kan zelfs fout gaan als je een ESC met een BEC gebruikt. Wanneer je een ESC zonder BEC gebruikt dan is de batterij wel nodig en is het aansluiten van de ESC niet nodig. Je kan hem in dat geval zelfs beter niet aansluiten. Dus: Alle aansluitingen van de ontvanger losnemen. Bindplug aansluiten op de Batt aansluiting. Batterij aansluiten op een kanaal, de rode led op de ontvanger gaat knipperen. Bindknop op de zender indrukken en ingedrukt houden terwijl je de de zender aanzet. De knop ingedrukt houden tot de led op de ontvanger stopt met knipperen. Ontvanger en zender uitzetten. Daarna één of meerdere servo's op de ontvanger aansluiten, de zender aanzetten en daarna de batterij met de Batt aansluiting verbinden. Nu moeten de servo's met de zender te besturen zijn. Werkt het niet dan is er of met de zender of de ontvanger iets mis. Indien mogelijk zou je de zaak eens met een andere zender moeten proberen. Is er iemand bij je in de buurt die zo'n zelfde zender heeft?
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Nee, het is niet gelukt. Ik heb het precies zo gedaan als jullie schreven. De bindplug in Bat, batterij erin, Bind knop ingedrukt houden en dan pas de zender aan. Dan blijft die wel op rood staan, totdat ik de bindplug eruit haal. Ook laad de batterij niet meer op, een TOA wilden ons helpen maar heeft waarschijnlijk onze batterij verprutst. Hij geeft nog wel stroom maar laadt niet meer op. Leeeeuuuk........... |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2004 Locatie: evergem Leeftijd: 66
|
voor hulp ken ik iemand uit TERNEUZEN hoor , je kan hem vinden onder de naam DRESTAR ANDERS IS ER IN hULST EEN CLUB Ikzelf ben van de andere kant van de grens ( Belgie ) anders is deze afstand ook niet onoverbrugbaar he ( Evergem 6 km+/- van Gent )
__________________ NO WIND NO FUN |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |