![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Wij hebben 1 simpele regel: Mode 1 anders kunnen we je zender niet overnemen of je model invliegen (iedereen vliegt mode 1 bij ons, en voor vleugels is daar niets mis mee). Heli is anders, daar vliegen ze mode 2 bij ons dacht ik. Maar daar geldt hetzelfde. Wil je hulp dan mode 2, anders kunnen de heli niet voorvliegen edg. Via de kabel gebeurt bij ons nog heeeel erg weinig ivm de verschillende systemen.... een universeel iets zou echt handig zijn Via een kabel zou ik nog steeds afdwingen om dezelfde stick mode te gebruikt. Wat nu als de leerling zelf gaat vliegen en er is een probleem, niemand kan de kist dan overnemen. Iedereen dezelfde mode is gewoon erg handig op een club tenzij je heel goed kan vliegen en nooit hulp nodig hebt.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #17 (permalink) | |||
| Banned Lid sinds: 30 maart 2010 Leeftijd: 38
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toen ik bij mijn club kwam, was mode 1 ook de dominante mode en was er maar 1 instructeur die ook mode 2 kon. Inmiddels zijn er van beide modes evenveel instructeurs. Het is juist handig als je als club alle modes beschikbaar hebt, zodat je iedereen kunt helpen, ipv het heel eenkennige 'mode 1 or die'. Een universeel iets zou inderdaad handig zijn, het bestaat wel maar helaas niet echt in de handel. Waar ik mij dan over verbaas is dat jullie kennlijk zo enorm halsstarrig zijn over de stickmode, maar niets zeggen over de zender. Bij ons is het heel anders geregeld. Een leerling die nog niets gekocht heeft, zal het advies krijgen om een zender van hetzelfde merk te kopen als de instructeur (bij ons kan dat Futaba, Graupner of Spektrum zijn), zodat er een kabel gebruikt kan worden. Qua stickmode is iemand helemaal vrij. Als iemand er zelf geen mening over heeft of gevoel bij heeft, zal men uiteraard adviseren dezelfde stickmode te nemen als de instructeur. Als iemand komt met een zender waar geen kabel aankan en met een stickmode waarvoor geen instructeurs zijn, dan kan zo iemand bij ons geen brevet halen, simpelweg omdat lessen niet veilig mogelijk is. Heeft zo iemand al een brevet, kan die persoon gewoon gaan vliegen. Afhankelijk van de persoon, hoe e.e.a. loopt, wat er allemaal al is aangschaft, zou het nog kunnen dat de beschikbare clubzenders in die mode gezet worden zodat die persoon alsnog een brevet kan halen (aan de kabel). Het uitganspunt is dat in theorie iedereen moet kunnen leren vliegen op een voor hem/haar prettige manier, dat de hobby voor iemand leuk moet zijn, iemand vrij moet zijn die hobby uit te oefenen, mits veilig. Daarnaast kan zo iemand altijd zelf gaan onderzoeken hoe zijn zender eventueel toch te koppelen is aan die van een instructeur. Als iemand daar het juiste kabeltje voor weet te vinden, kan ie weer gewoon gaan lessen. Het zo enorm opdringen van mode 1, vind ik echt fout en onverdedigbaar, maar dat is mijn mening, duidelijk is dat jij daar anders over denkt Er is inderdaad niets mis met mode 1. Net zoals er niets mis is met mode 2. Of mode 3. Of.. of.. //edit wat ik mij toch afvraag.. ik vlieg dus mode 2. Heb een brevet en ben instructeur. Zou ik dan bij jullie geen lid mogen worden? Laatst gewijzigd door Henri Zikken; 11 januari 2011 om 16:22 | |||
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
De club waar ik vlieg (Red Eagles Dordrecht) heeft voor het overgrote deel mode 1 vliegers. Recentelijk zijn daar een paar mode 2 vliegers bijgekomen. Dat is geen enkel probleem, met een kabel gaat het lessen niks anders dan wanneer beide dezelfde mode vliegen. Zelf ben ik echter al een paar keer de fout ingegaan als iemand een nieuwe kist aan het invliegen was en ik moest even wat trimmen voor de piloot...
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |