![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 december 2008 Locatie: Reuver, Limburg Leeftijd: 17
|
Hallo allemaal ik ben Jim Dahmen, en ik wil graag beginnen met modelvliegen. Ik heb al ervaring met 1/10 nitro touring cars (niet dat dit zal helpen) Ik zat te denken om te beginnen met Art Tech cessna 182 2.4g Brushless. Art Tech Cessna 182 Brushless 2.4G (AT21015) | Art Tech Shop In het commentaar zeggen ze dat dit een zeer goed beginners vliegtuig is! En dan tot slot welke oplader kan ig het beste gebruiken? Alvast bedankt Met vriendelijke groet, Jim Dahmen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2008 Locatie: Hamont BE Leeftijd: 17
|
zou eventueel wel kunnen met begeleiding in een club. Ga aub zeker naar een club anders zou dit je ontmoeting met het vliegen kunnen verknallen door onnodige crashes. Een beter vliegtuig om mee te starten zou een easystar of een van zijn honderden clonen. Tegenwoordig hebben ze ook clonen van hobbyking bixler genaamd. Zelf ben ik ook nogal voorstaander van zelf een vliegtuig te bouwen uit depron. Een voorbeeld hiervan is de blubaby
__________________ MPX Easystar, holidep & HK Decathlon with spektrum DX6i dsmx Losi XXX-4 G+ with brushless flux and 2 channel 2.4ghz |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Hallo Jimmy94. Welkom in het forumdeel voor de modelvliegers. Het zal je niet verbazen dat je niet de eerste bent die deze vraag stelt. Als je de zoekfuncte gebruikt met termen als "beginnen modelvliegen", "Art Tech" en dergelijke dan vindt je vele antwoorden op je vraag.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 februari 2011 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 28
| Citaat:
__________________ Ben toch benieuwd vanaf welke leeftijd je lid kan worden ??? Jaja, IK WORD PAPPA | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juni 2010 Locatie: Steyl, Limburg Leeftijd: 16
|
Had de cessna 182 ook als 1e vliegtuig. was niet bepaald een pretje om mee te beginnen. zoals eerder al gezegd werd, zou ik voor een easystar gaan of twinstar. die vliegen veel rustiger, bovendien zou ik eventjes informeren bij een club. meestal hebben die wel een beginners-toestel voor mee te vliegen. althans op onze club.
__________________ Futaba T7C 2.4 - Calmato Sport 60 1.6m - RedBull Edge 540 1.5m - Extra 300 1.6m - Piper cub 1.8m - F35 Jet - 2x Cessna 182 - HK 450 GT Bell 206 - HK Short Course Truck - |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juni 2010 Locatie: Steyl, Limburg Leeftijd: 16
|
Jimmy, had het helemaal niet gezien. maar je komt uit reuver, limburg. kom zelf uit steyl dus is erg dichtbij. kom eens een keertje kijken op de hei, bij de modelvliegclub Jupiter. iedereen helpt je en ze hebben zelfs een vliegtuig om mee te trainen met een begeleider.
__________________ Futaba T7C 2.4 - Calmato Sport 60 1.6m - RedBull Edge 540 1.5m - Extra 300 1.6m - Piper cub 1.8m - F35 Jet - 2x Cessna 182 - HK 450 GT Bell 206 - HK Short Course Truck - |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2010 Locatie: Rhoon, NL Leeftijd: 39
|
Hallo, Ik heb dezelfde kist nog liggen, maar ik vlieg nu met een opgevoerde Easystar en daarmee kan je zelfstandig redelijk makkelijk aan de gang. Die Art-Tech heb ik een aantal keer binnen seconden in de poeier gevlogen en dat was geen leuke kennismaking met het modelvliegen. Groeten, Marc
__________________ Graupner e-Kadett - Art-Tech Cessna 182 Brushless - EZ Star Brushless - Playmobil Jet-Team Extreme RC mod - NESP - MCP-X - Clearview - DX6i - FF9 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 30 november 2008 Locatie: Uden ( The Wings ) Leeftijd: 67
|
Zender ervaring helpt je altijd omdat je dan minder moet nadenken over welke kant je moet sturen , maar ik zou zeker naar een club gaan en eerst wat lessen dan kun je zelf wel beoordelen tot hoever je kunt gaan. succes met je nieuwe hobby |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2011 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 28
| Het is inderdaad wel verstandig om een beetje overpowerd te zijn, zo kan je jezelf makkelijk uit benarde situaties helpen ![]() Heb al een keer gehad dat ik op mijn calmato 40 een .48 4 takt had, met een beetje wind waaide die zo weg, vlieg nu me een .55 2takt
__________________ Ben toch benieuwd vanaf welke leeftijd je lid kan worden ??? Jaja, IK WORD PAPPA |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2009 Locatie: Oudemirdum, Friesland Leeftijd: 15
|
Heb nu deze: voor betaalbare Radio Controlled Modelbouw Bevalt met goed, zorg er wel voor dat je een lipo accu'tje van 7,4v er bij hebt. (de standaard accu's zijn prut) Ik ga er binnenkort een brushless setje in zetten (Het-rc Thypoon 3D) als het goed is wil dan deze zwever recht omhoog! Dus zeker een aanrader!
__________________ Calmato Sport EP 1400 | Spektrum DX6I | Traxxas E-Revo 1/16 Modelvliegclub: The Eagles, De Lamme Servo |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginnen |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |