![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
Ik zie steeds meer FPV filmpjes, die hoger gaan dan 3000ft (900mtr). In ons kleine landje met grote vliegvelden, en veel vliegverkeer, kunnen wij dan zo hoog vliegen, en hoe is dat geregeld?
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Is dus verboden . De bestuurder moet zicht op het model en de omgeving hebben tijdens de vlucht. Regeling Modelvliegen Mvg Johan |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ik weet dat er via de KNvvl regels zijn opgesteld. Dit is net als een politieagent bij elk stoplicht zetten. Tegenwoordig zijn er ontwikkelingen die net zoals ons rechtssysteem mazen en gaten vertonen. Zeker is het dat wat FPV betreft. Op het forum is nu al een verhitte discussie over wat wel KAN en wat wel MAG FPV is momenteel een hot item. Er zijn helaas geen duidelijke regels.
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
volgens mij was het niet toegestaan om met modelvliegtuigen van elke grootte/soort niet hoger dan 300meter te gaan..?
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
De regels zijn duidelijk , het word alleen van niemand gerespecteerd . Ook een FPV model is een modelvliegtuig dat RC bestuurd word . Ook is de vraag of je verzekering betaald als er iets gebeurt en ze ineens een groot bedrag moeten gaan betalen . In Duitsland ben je met FPV alleen verzekert als die via een leerling zender word bestuurd en verbonden is met een leraar zender , den leraar moet altijd zicht op het model hebben en kunnen ingrijpen door een schakelaar . Mvg Johan |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
niet overal ![]() Je kan beter zeggen dat je overal nergens met een modelvliegtuig boven de 300meter mag. De "kleine" luchtvaart (General Aviation,al die Cessna,Pipers en dereglijke) mogen buiten de bebouwde kom niet lager dan 150 meter. Dus legaal hebben we al een overlapvan 150 meter. Maar wij moeten ten alle tijden uitwijken
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
In de Regeling Modelvliegen staat heel erg duidelijk dat modelvliegtuigen niet hoger mogen vliegen dan 300 meter. Dat is dus een WETTELIJKE regel die we moeten volgen. Het is erg lastig tot onmogelijk om vanaf de grond te bepalen hoe hoog er precies gevlogen wordt. Toch is het zaak dat we er met z'n allen op letten dat we zo veel mogelijk onder die 300 meter blijven. Bedenk je wel dat het voor de wetgever heel simpel is om de regeling aan te passen en de limiet op 100 meter, of nog lager, te zetten! Wanneer wij modelvliegers, eigenwijs als we zijn, willens en wetens die 300 meter aan onze laars lappen zal dat ook gebeuren. De veiligheid van de overige luchtvaart is hier in het geding. En JA een shocky kan een straalmotor van een 747 (zwaar) beschadigen!
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
Behalve un de low flying area's Berto, daar mag je (als ik het goed heb) tot 100ft dus dertig meter. Volgens mij ligt de vliegclub gooi en eemland vvm net ernaast of net in zon low flying area.
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Klopt, daar mag je bijna tussen de windmolens door scheuren, of op de snelweg landen
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Bijna heel Zuid en Noord-Holland, zit onder de rook van de grote vliegvelden. Vaak zie je ze dan ook best laag overkomen. Ik vroeg mij dan ook af hoe laag (of hoog) ze dan vliegen. 1500 meter of lager?
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 april 2008 Locatie: 's-Graveland
| Citaat:
Adrie.
__________________ de grote troost voor elke modelvlieger. het komt altijd weer beneden | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
Dat schijnt sommige 1:1 piloten niet te deren, want zij vliegen vrolijk onder de hoogtelimiet buiten het hen toegewezen gebied. Daarbij de modelvliegers van genoemde clubs en zichzelf onnodig in gevaar brengend. Ben zelf ontelbare malen getuige geweest van lager vliegen dan 30 meter buiten het laagvlieggebied (wanneer wordt dat verplaatst naar een locatie die wel geschikt is?). Ik heb niet de indruk dat meldingen hiervan enige indruk maken bij de verantwoordelijke autoriteiten, laat staan bij de overtreders zelf..... Anders was het allang afgelopen geweest. Dat hier met twee maten gemeten wordt mag duidelijk zijn. Klassejustitie in de praktijk.
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Waar een hoop mensen zich op verkijken, is hoe snel een vliegtuig werkelijk vliegt ... als je een 747 "langzaam" door de lucht ziet kruipen realiseer je niet dat de vliegsnelheid op dat moment "iets" tussen de 150 en 250 m/s (+500 tot 900 km/u) is, alleen als je vast punt neemt, dan zie dat romp-lengte beduidend minder dan een halve seconde nodig heeft om dat punt te passeren (de romplengte van een 747-400 is 70,6m) ... maar ook een "eenvoudige" Cessna kruist al op snelheden tussen de 200 en 250 km/u (ca. 55-70 m/s) ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |