![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2011 Leeftijd: 18
|
Hallo ik ben namelijk op zoek naar hoe ik flaps kan instellen op mijn mx 12 zender. Ik heb namelijk maar een 4 kanaals ontvangers en heb mijn rolroeren op kanaal 1 en 2 staan. 1 = gaskanaal. Ik heb hiervoor deze mixer gebruikt: ail -> thr offset -100 +100 % +100% sw always on 2 = aileron. Maar als ik mijn flaps instel bewegen kanaal 2 en 6 op mijn zender. Ik heb al verschillende forums bezocht en dit heeft niets opgeleverd. Kan iemand mij helpen met flaps op kanaal 1 en 2 te krijgen? Groetjes Matthias |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2003 Locatie: Almelo Leeftijd: 46
|
en een aileron is geen flap,.. maarja
__________________ Wie dit leest,.....is niet aan het bouwen www.ModelVliegclubNijverdal.nl & http://www.flytobiggs.com/ |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2006 Locatie: Groot Ammers Leeftijd: 32
|
Dat heet flaperons maar dan nog heb je een 6 kanaals ontvanger nodig, de MX12 gebruikt kanaal 6 voor de aansturing van alles wat met flaps te maken heeft. Wat voor jou misschien een oplossing is, is het gebruiken van de v-mix of v-tail functie, ik weet allen niet of je dan nog volledige controle hebt over je hoogteroer en rudder, ik denk het niet.
__________________ Ik gebruik nooit Google, mijn vrouw weet alles. Landcapes by Jesse de Boom, on Flickr |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
Lees dit eens door en als r niets over in staat stel je vraag daar nog eens! Succes! http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-topic-49.html
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Mix kanaal 6 ook nog even naar kanaal 1 met een 2e mixer, dan is het opgelost. Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2011 Leeftijd: 18
|
Dankjewel allemaal, het probleem zal nu wel opgelost kunne worden. Ik ben nog maar 2 kleine seizoentjes bezig, daardoor dat mijn kennis van modelbouw het soms laat afweten. Met de tijd en van iedereen leer je wat bij.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |