Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Algemeen modelvliegen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 19 juli 2011, 19:02   #1 (permalink)

Leeftijd: 18
Standaard Elektrisch vliegtuig

Hallo,

Ik ben een scholier die een werkstuk moet gaan maken ter afsluiting van vwo, en ik heb ervoor gekozen om een vliegtuig te gaan bouwen. Als echte uitdaging is het een vereiste dat 'ie op zonne-energie gaat werken, door middel van zonnecellen op (of binnenin) de vleugels.
Tevens wil ik het toestel kunnen besturen met infraroodsignalen.
Door een liefhebber was mij al aanbevolen te gaan werken met depron en balsahout. Om mij op weg te helpen, werd deze site aangeraden; ik heb namelijk nogal wat vragen
Ten eerste vroeg ik me af welke opbouw het meest verstandig zal zijn in combinatie met zonnecellen: een vliegende vleugel of een normaal model, hierbij speelt natuurlijk ook het formaat mee.
En is er bij jullie ook een goede site/database bekend waarin ik aan de hand van jullie raadgeving bouwtekeningen voor een passend vliegtuig kan vinden?

Alvast bedankt voor uw hulp!

Groeten,
Nick
nick. is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2011, 19:05   #2 (permalink)

Micropuller's schermafbeelding

Standaard

dubbelpost

Laatst gewijzigd door Micropuller; 19 juli 2011 om 19:09
Micropuller is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2011, 19:07   #3 (permalink)

Standaard

Je bent niet de eerste: vliegtuig zonnecellen - Google zoeken
Oud 19 juli 2011, 19:30   #4 (permalink)

Blue Falkor's schermafbeelding

Weblogartikelen: 2
Standaard

Beste Nick,

Mijn eerste idee dat opkomt is dat je kiest voor een eenvoudig ontwerp van een vliegtuig dat langzaam vliegt. Waarom? Omdat voor zonnencellen je veel oppervlakte nodig hebt. Vliegtuigen die langzaam vliegen hebben meer vleugeloppervlak nodig om in de lucht te kunnen blijven.

Wat is je budget?
Oud 19 juli 2011, 20:07   #5 (permalink)

Leeftijd: 17
Standaard

Citaat: