![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 30 maart 2010 Leeftijd: 38
|
Wat weegt je piper vliegklaar? Die kist zou met die motor prima te landen moeten zijn zonder snoeihard binnen te komen. Tenminste, als dit over je Robbe Piper J-3 gaat. Een zwaartepunt wat in de handleiding staat, is een indicatie en is niet iets wat vast op één punt verankert is, uiteindelijk moet je dat vliegend bepalen, waarbij de opgave in de handleiding een veilig startpunt is. Als je hard vliegend moet binnenkomen, kan het zijn dat je een te voorlijk zwaartepunt hebt, maar het kan ook aan andere dingen liggen (instelhoek, trim, motordomp). Die piper zou ook met de motor uit prima te landen moeten zijn zonder brandende sporen op het veld en remparachutes. |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 juli 2011
| Citaat:
Ik heb op mijn FF8 die zo ingesteld voor mijn EF extra 30 58''. Vliegt perfect. | |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
Extra 300 (waarschijnlijk volsymmetrisch profiel) vergelijken met een Piper......het is nog vroeg waarschijnlijkStevo
__________________ Laatst gewijzigd door Stevo; 23 juli 2011 om 06:26 | |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
En in die zin heeft het er beslist wat mee te maken welk toestel het is. Wij hadden onze 3D kisten ook zo uitgerust zelf met ailerons naar boven ingemixed met het hoogteroer voor vierkante loopings. Wel iets anders dan een Piper natuurlijk. In dien zin heeft plotterwelt het bij het rechte eind en het is ook absoluut nergens voor nodig bij een piper van welk merk dan ook. Stevo
__________________ Laatst gewijzigd door Stevo; 23 juli 2011 om 06:47 | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2006 Locatie: Kessel, België Leeftijd: 35
|
Trouwens ook een beetje riskant, je motor in de lucht al uitzetten.... als het een beetje verkeerd gaat steek je de grond in... met motor stationair, kan je doe boel terug opengooien en een doorstart maken, en opnieuw aanvliegen...
|
| | |
| | #23 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 30 maart 2010 Leeftijd: 38
|
Zoals zo vaak, zit er meer nuance in dit verhaal. Het hangt er helemaal vanaf wat voor kist we het over hebben, welke motor, welke prop, wel stationair toerental, enzovoort. Hoe dan ook, deze piper zo zowel met motor aan als met motor uit gewoon langzaam moeten kunnen binnenkomen. Dat ie dat niet kan, geeft aan dat er iets anders mis is. De kist is te zwaar, het zwaartepunt te voorlijk, de trim klopt niet, de instelhoeken klopen niet, de domp klopt niet, of een combinatie van genoemde factoren. |
| | |
| | #24 (permalink) | ||
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire | ||
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 30 april 2011 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 27
|
ik ga straks als ik terug ben van mijn werk even naar het zwaartepunt kijken maar als het goed is ligt deze goed. dat ik de motor uitzette in de lucht was meer een reactie omdat hij al zo erg hard binnen kwam dat ik hem niet met draaiende motor durfde te landen dat ga ik dus wel doen als ik weer ga vliegen. de roeren staan allemaal in het midden en om mijn kist recht te laten vliegen hoefde ik amper wat te trimmen behalve het richtingsroer. dus ik neem aan dat dat ook goed zit. hoe controleer ik de instelhoek en de domping? want ik heb de domp gewoon volgens de bouwbeschrijving gemaakt. thnks voor alle hulp in ieder geval. groeten |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |