![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 juli 2011 Locatie: Winterswijk/Nijkerk Leeftijd: 22
|
Hallo mede Forummer's, Onlangs ben ik in het bezit van een nieuwe DX6i DMSX. Nu werd erbij vertelt dat het full range heeft, maar wat is de maximale afstand die hij eigenlijk kan? Ook vroeg ik mij af waar ik goedkoop een 2e ontvanger met sateliet vandaan kan halen, voor zover ik kon vinden is dit nog de goedkoopste: Mr. Hobby :: Spektrum AR-6210 6 kanaals DSM X ontvanger. Alvast bedankt! Gr, Dennis |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Hoi Dennis, Persoonlijk interesseert het bereik me niet zo erg, in de praktijk krijg ik lang voordat dat een issue wordt al problemen met te zien hoe mijn model in de lucht hangt... ook met mijn 2,85 m. Elipsoïd. Ik zou me er geen zorgen over maken (tenzij je parkflyer ontvangers gebruikt, dat is een ander verhaal). Een originele Spektrum ontvanger zal je niet gauw goedkoper vinden, maar de clones van Orange bij HobbyKing zijn wel een stuk goedkoper... HobbyKing Online R/C Hobby Store : OrangeRx Spektrum DSM2 6Ch 2.4Ghz Receiver (w/ Sat Port) de "moeder ontvanger", $ 5,99; HobbyKing Online R/C Hobby Store : OrangeRx Satellite Receiver de satelliet, $ 11,83. Goed, er komen verzendkosten bij en de douane wil ook wat hebben maar deze prijzen staan in geen verhouding tot die van de Spektrum originelen. Persoonlijk heb ik nu nog originele Spektrum ontvangers in mijn dierbaarste modellen, maar eigenlijk ben ik er al van overtuigd dat er geen merkbaar verschil is in rijkwijdte of wat dan ook.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |