![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2011 Locatie: Tisselt (België) Leeftijd: 34
|
Hallo, Heb mijn Art-Tech Cessna 182 RTF 2.4GHz brushless na 2 seizoenen nog eens van zolder gehaald. Nu blijkt er iets fout te lopen wanneer ik de accu aansluit aan de BEC. Die begint te biepen en blijft biepen met een interval van ong. 1 sec. totdat ik de accu weer ontkoppel. Het toestel reageert niet op de commando's van de TX. Accu, 8,4V NiMH is opgeladen (9,01 V onbelast). RX licht op (interval ong. 1 sec.). TX batterijen zijn nieuw. Opvallend is wel dat alle stuurvlakken nu in 1 van hun uiterste posities staan, hoewel ik er zeker van ben dat niet het geval was bij het opbergen. Ook geen harde landing bij laatste vlucht. Heb al eens geprobeerd opnieuw te binden, maar zonder succes (voor zover ik dit juist uitvoer want staat niet beschreven in bijgeleverde doc.) Heb jongens van Art-Tech Shop al een paar keer gemaild, maar zonder antwoord. Service ... Iemand enig idee wat er fout loopt, hoe ik dit kan oplossen of dezelfde ervaring? Alle suggesties zijn welkom. En ja, ik weet het: het is chinese import, maar ben op zich wel tevreden over de Art-Tech toestellen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 27
|
Ik neem voor het gemakt even aan de je je ESC bedoeld, en niet je BEC. Het klinkt toch alsof je zender niet wilt binden, normaal zou dit moeten werken door de zender aan en volgas te zetten en de accu van het vliegtuig aan te sluiten. Vervolgens haal je je gashandle weer naar 0, en zou de ontvanger gebind moeten zijn. Mocht dit niet lukken, dan kan het nog zijn dat de trim van je gas ook helemaal naar beneden moet staan. Succes!
__________________ EF - Edge 540t exp ->PA Addiction->Align Trex 600->Futaba 10CP->Hyperion EOS 0720i |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
ESC idd... Er staat een knop op de TX waarmee je omschakelt tussen bind en work mode... Ik ga ervan uit dat ik de bind procedure moet uitvoeren terwijl de bind mode geactiveerd is en dat ik nadien moet omschakelen naar work mode. Dat van die trim heb ik nog niet geprobeerd. Even proberen, alvast bedankt voor de suggestie! |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Net geprobeerd, maar zonder succes. Accu maar 6,4V onbelast, dat wordt dus morgen nog eens proberen. Oh ja, de bind plug zit op de ontvanger... die moet er blijkbaar op om te rebinden. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
staat je gas kanaal niet op reverse
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Heb ondertussen dit gevonden binding problem with my art-tech md500 TX is iets minder geavanceerd, maar ook een E-Fly. Ik veronderstel dat de procedure op dezelfde manier verloopt. Hopelijk lukt het morgen wel. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Vanmorgen nog eens geprobeerd met volle accu, maar zonder succes. Nu valt me op de dat LED van de TX niet brand (niet knipperen, noch blijven branden) en dat er op de ESC een LEDje knippert. Dat wordt dus een nieuwe RX. Gas op reverse lijkt me heel onwaarschijnlijk: er zitten schuifknopjes op de voorzijde van de TX om elk kanaal in normaal of reverse te zetten, maar die schuifknopjes zitten helemaal verzonken (ong 5mm onder oppervlak van de behuizing van de TX) en zijn dus niet per ongeluk te verschuiven (maar goed ook). |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Een NiMh die 2 seizoenen niet werd opgeladen is zo dood as een verdroogde pier . Of heb je een computerlader die laat zien hoeveel er uit en in gaat. Meten van spanning onbelast zegt namelijk helemaal niks . hang er maar eens een 12V autolamp aan en meet dan nog eens . En als je geen genoeg spanning hebt zal je ontvanger nooit gaan binden. Mvg Johan |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Opgelost! Binding procedure (zie link hieronder) nog eens stap voor stap doorlopen. Art Tech Blitz Bind Process FINAL DVD - YouTube NiMH accu blijkt dan toch niet helemaal dood na 2 seizoenen. Bedankt voor jullie suggesties |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |