![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 november 2006 Locatie: Liedekerke(België) (model wings ternat) Leeftijd: 21
|
hoi Vandaag 2 modelbouwzaken bezocht en tegelijk gevraagd achter ontvangers en/of ontvangers kristallen op 35.170 mhz. Tot mijn verbazing hadden ze met moeite nog een ontvanger te koop, laat staan kristallen, deze verkopen ze gewoon niet meer en bestellen niet meer bij. Dus ik was genoodzaakt om via internet te kopen (heb er op de kop kunnen tikken, de deze: RCtechnics) Nu hoop ik echter dat deze perfect werken met futaba , er staat wel op van wel maar toch.. Ik vind het vrij erg eigenlijk, ik ben 3 jaar gestopt en destijds een nieuwe futaba TT7 gekocht waarmee 2 vluchten gemaakt zijn toen. Nu mag ik blij zijn dat ik nog een kristal en ontvanger heb, anders zat ik hier mooi mee. 2.4ghz heeft voordelen maar om 35mhz zo af te schrijven vind ik best wel erg! Wou dit even meedelen. JE bent al bijna verplicht om 2.4ghz systeem aan te schaffen als er iets van je systeem faalt (bv kapotte ontvanger). Best wel triest te ,noemen! Mvg
__________________ |mpx easystar II|| |mpx blizzard||Futaba 8FG SUPER | Sig fourstar 46 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Dat ligt gewoon aan jouw modelbouwwinkels. Je kan alles gewoon bestellen bij 90% van de Duitse winkels/webshop,s Het is nog lang niet verdwenen , alleen denken vele winkels er niet veel van te kunnen verkopen en kopen het dan niet meer in. Mvg Johan |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2008 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 18
|
Het is natuurlijk allemaal economie. Als de vraag naar 2.4-spul veel groter is dan de vraag naar 35/40 MHz, dan gaan winkels natuurlijk het nieuwe spul aanschaffen. Ik begrijp dat wel. Typmachines zijn ten slotte ook niet meer op elke straathoek te koop (er is geloof ik nog één fabriek die ze maakt). Ik ben zelf trouwens ook 35 MHz-vlieger, maar ik heb nog een fatsoenlijke vracht ontvangers liggen.
__________________ Multiplex Funcub, Brushless Multiplex Easystar met rolroeren, 1.8m zwever, Multiplex Moritz (gestuurd met Graupner varioprop 14S), speedboot, Graupner MX-12 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2004 Locatie: Deventer Leeftijd: 26
|
offtopic: @Olap Ook de laatste typmachine fabriek is al even gesloten Zie :Afscheid van de typemachine
__________________ Reeds gebouwd: Anja SL-35 , Paula III | Nog te bouwen: Dolly, Charter en Guillows Arrow | Voor Cox, pm me! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2008 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 18
|
Ach, inderdaad. Ik zag een tijd geleden iets over discovery over die fabriek geloof ik.
__________________ Multiplex Funcub, Brushless Multiplex Easystar met rolroeren, 1.8m zwever, Multiplex Moritz (gestuurd met Graupner varioprop 14S), speedboot, Graupner MX-12 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Conrad verkoopt ook, en idd bij de DE winkels...
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 november 2006 Locatie: Liedekerke(België) (model wings ternat) Leeftijd: 21
| Citaat:
mvg sven
__________________ |mpx easystar II|| |mpx blizzard||Futaba 8FG SUPER | Sig fourstar 46 | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Jawel, en regelmatig komen er op forum nog (zeer betaalbare) rx'jes voorbij vanwege de overgang naar 2.4..
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
mhz???? what the hell is dat??? nu, vandaag is er meer plaats op die band maar in toen ik 4 jr geleden begon was dat toch effe zoeken hoor.. en zo maar effe je zender aan zetten hoooo maar!! zat op de 35.000 ben toch blij daarvan af te zijn, rdp149 ontvangers verkocht vr ocharme 65 euro etc... overgestapt op Assan, zeer tevreden over geweest! Ik ben nu 4 jaar bezig, en vind dat er in die 4 jaar ENORM veel veranderd is. de 2.4, de HV becs en servos, Flybarless.... evolutie heet dat dan... ![]()
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
Ben ik toch benieuwd bij welke dan. Bij Natterer niet meer, bij Hobby Direkt niet meer, bij Staufenbiel niet meer... Misschien dat er hier of daar nog een ontvangertje ligt, maar een 35mHz zender hoef je niet meer om te komen. Terwijl dat nog net zo goed functioneert als jaren geleden. Ik blijf tenminste voorlopig nog lekker met mijn MX16S vliegen. Heb nog een paar ontvangers liggen en dankzij de tweedehands markt is er nog wel wat te koop Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Natterer : Natterer Modellbau - Empfnger RX 12 DS IPD 35MHz (A) (UNI) 001105 Hobby direckt: EMPFAENGER R-149 DP 35 MHZ A-BD. Robbe 1-F0948 F0948 Sonderposte - Hobbydirekt Modellbau Staufenbiel: DYMOND RX 8 FM DS 35 MHz | Empfänger | Elektronik Moet ik de passende zenders ook nog voor je zoeken ? Natuurlijk verkoopt 2,4 beter en word er meer aan verdient , maar het 35Mhz gebeuren zal nog wel een tijd te koop zijn . Mvg Johan |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
Johan, je hebt gelijk. Ontvangers zullen er nog wel voldoende zijn. Maar bij Natterer is de enige 35mHz zender de Graupner X408. Bij Hobbydirekt staat er geen. Bij Staufenbiel 1 Robbe/Futaba en 2 JR Propo's. Dat zijn er 4 bij de door jou genoemde shops. Da's niet echt een ruime keuze. Als je bij Graupner op de site kijkt staan ze niet eens meer in het assortiment. Voor wat betreft de zenders lijkt het dus een aflopende zaak. Ik zie er de voordelen ook wel van, maar de nadelen die iedereen opsomt zie ik niet. Ik vlieg al jaren op 35mHz en ik heb er nog geen problemen mee gehad, dus ik zie de noodzaak van overstappen dan ook niet. Ik heb een ruime voorraad 35mHz ontvangers en een fijne MX16s dus dat gaat nog wel even werken. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Het duurt nog wel even voordat bij graupner alles op is . Ook bij Graupner vind je nog wel 35/40 Mhz zenders als je even zoekt. Graupner Online-Shop Mvg Johan |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
| Citaat:
Ik zoek een nieuwe Graupner MC 24 gold of black Edition tegen een schappelijke prijs >>> liefst ZONDER 35 Mhz . module/hoogfrequent erin ( moet dienen om een Spektrum 2,4 hoogfrequent in te plaatsen
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk Laatst gewijzigd door knife-edge; 14 september 2011 om 21:52 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |