![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 juni 2010
| Citaat:
Proeoeoeoessssssssttttttttt ![]() Vergis je daar niet in, daar zit meer achter dan je denkt. Zeer zeker om het goed en snel vliegend te hebben. De rapster Xl op de foto is geklokt op net geen 200 Kmh, daarna durfde ik niet meer sneller ermee ivm flutter. Maar laat weten hoe het afloopt. | |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Guest
|
jij bent er nog al zeker van dat ik er niks van zal bakken hè??? leuk , des te meer reden om straks eens te laten zien wat ik in mijn mars heb . als het zover is spreek ik u dhr proest nog wel eens ! maar ja Citaat:
Laatst gewijzigd door ultim@te; 17 september 2011 om 20:11 | |
|
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 september 2011 Locatie: tussen Rotterdam en Hoek van holland Leeftijd: 50
| Citaat:
ik ben benieuwd wat er op het veld verschijnt! moet ik binnen gaan zitten,ha ha
__________________ balsa laten vliegen is een kunst. | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2010
|
Je moet wel goed quoten. De laatste vucht die ik ermee gemaakt heb was op de speedmeeting. Om dan met flutter op een of enkele roeren recht aan te duiken op een persoon met radarpistool doe ik niet. Vandaar ook dat ik er daarna niet meer mee gevlogen heb. Mijn setup was toen 2w20 op 3s lipo en klaar om over te stappen naar 4s. Dit kistje vliegt nu zonder flutter bij een leerling van mij met een mildere funjet setup met een 2200 kv motortje op 3s. Maar terug naar jou ontwerp. Welk profiel, welke spanwijdte, welke instelhoek, hoe maak je de romp, hoe plaats je de servo's en hoe maak je de aansturing zodat alles fluttervrij werkt. Hoe versterk je de vleugel zodat die alle krachten aan kan. Maak je een ribben vleugel, dan moet je een goede ligger gaan gebruiken, liefst 2 liggers (hoofdligger en de ligger aan de roeren). Welk materiaal voor de liggers, koolstof of vurenhout. Zeer zeker gezien jou setup zou ik eerst maar eens kennis en ervaring opdoen met bekende bouwers en ontwerpers van dit soort modellen. ps, voor mijn volgende model ligt de vleugel al klaar, alleen nog een romp en staart maken en het kan de lucht in met de setup die Knifedge al opnoemde. Kijken of we dan de 360 kmh kunnen doorbreken. Ik wens je veel succes en deel vooral je ervaringen. Laatst gewijzigd door TC01; 18 september 2011 om 09:12 |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Misschien een E2K Wasp. Tekening is gratis. Op het MBF is er ook een topic over.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Guest
|
om te beginnen : Citaat:
dan komt dat ik met ``de eenvoud`` van het tekenen van de kist bedoel dat het geen complete tekening is van een 2,20m dubbeldekker zoals de pitts python die ik in cad heb getekend en ga bouwen, maar dat het totale tekenwerk enorm meevalt omdat het simpelweg een klein rank kistje is met weinig onderdelen. dus na het lezen van het bovenstaande kan iemand ( in dit geval jij ) niet oordelen over het wel of niet toepassen van de juiste bouwmethode en je kan mijn bouwskills totaal niet peilen daar wij elkaar ( gelukkig ) niet persoonlijk kennen. . volgende is dat als ik iets wil gaan tekenen/bouwen dat ik eerst op onderzoek ga wat de vereisten zijn voor het bouwen van zo`n kistje , wat er omdat het nu nog maar een idee is voor zorgt dat ik nu nog geen specificaties kan aandragen . ik snap wel dat je even heel interessant wilt overkomen ten koste van mij ,maar dat geeft alleen maar iets anders weer ......! om verdere nutteloze discussies uit de weg te gaan zal ik niet verder ingaan op jouw vooroordelen . ik ben kwablijkelijk in het verkeerde hoekje uitgekomen met het openen van mijn draadje, ik dacht dat er alleen maar altijd vooroordelen waren over big scale 3D vliegers , maar ik heb mij vergist . bedankt voor de input , ik kom er wel uit . ps @ sleurhutje : bedankt voor een normale reactie waar ik mij even in kan lezen over waar ik aan begin . Laatst gewijzigd door ultim@te; 18 september 2011 om 12:44 | |
|
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Zwijndrecht NL Leeftijd: 49
|
Hé Eric. Waarom niet gewoon effe een Funjet Ultra bij Martin halen, 1 avondje plakken en je hebt een beproefd speed kissie, anders een GFK ME 163 tje "kraftei" en dat met een 6S funjet set upje, gaat vermoedelijk sneller dan de Funjet. Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Guest
|
hey ger , ik snap je beweegredenen maar ik vind de funjet niet echt mijn ding . ik zou het vele malen leuker vinden om een normaal speedkistje te hebben met de prop aan de voorkant . is typisch een kwestie van smaak hoor . ik moet er ook nog even goed over nadenken want schijnbaar is het allemaal heel erg moeilijk om zelf iets te bouwen .maar in verband met het naderende winterseizoen zou een funjet wel kunnen , deze kun je in de sneeuw ook wel uitmelken en neer laten ploffen groeten Ger ( ps heb nog een mooie 1,80 m ultimate te koop voor je hahaha |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |