![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2011 Locatie: Aarschot. Leeftijd: 61
|
Er zullen hier al wel gegevens genoeg over zijn. Maar heb gisteren gevlogen met een Oranje Rx DSM2-HK in Mijn F4F wildkat. Deze geeft wel goed resultaat, zowel op hoogte als afstand getest in vlucht, inderdaad een aanrader voor Spektrum Zenders. Het korte antenne draadje (5cm) bevond zich volledig in de romp van het toestel. Dit bleef volledig bestuurbaar zonder maar een probleem. Ga deze meer toepassen in aanstaande toestellen, voor de prijs moet je het niet laten. Johan.
__________________ Herbeginner met Rc vliegtuigen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
Hangt er vanaf wat voor toestel je ermee vliegt. Voor goedkope schuimpjes heb ik er geen probleem mee om met deze ontvangers te vliegen. In duudere kisten vlieg ik alleen met orginele spektrum ontvangers. Had bij de range test toch een minder resultaat met de Orange ontvangers. Ik heb de ontvanger geprobeert met de dx8 op dsm2 modus, binnenkort ook maar eens met mijn dx7 proberen om te kijken of dat nog verschil maakt.verwacht van niet.
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2009 Locatie: België
|
Ik heb over laatst nog een kist gecrasht met vd deze ontvangers. Op ongeveer 30 meter van mij gingen de roeren alle kanten en kon ik hem niet onder controle houden, hij is dan in de mais terecht gekomen. Dt was een Orange RX met satteliet. Nu gebruik ik alleen nog AR500 en AR6210-AR600. AR500 zit in mijn Extra 300 AR6210 met satteliet in mijn MPX Funcub AR600 HAI 2 - Rainbow A-388 F3A Ik heb 4 Orange RX'en thuis, deze zijn dan voor indoor, maar voor buiten = No way... Grt, Lindert
__________________ Sebart Sukhoi 50E-Hai2-Rainbow A-388-Sebart Angel S50E-ASK-18 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Ik heb 1x Orange RX zonder, en 2x mét satelliet. Nog geen enkel probleem mee gehad. Die zonder satelliet vliegt bij voorkeur binnen de grenzen van het veld (zeg maar parkfly condities) maar ook wel eens goed hoog. Met een originele Spektrum parkfly RX heb ik wel eens een toestel verloren... Dus, mij hoor je voorlopig niet klagen.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
ik vlieg al geruime tijd met een orange ontvanger . en zonder problemen in mijn bristolscout. ik durf gewoon te zeggen dat als iemand storing op zijn 2,4 ghz heeft dit heeft te maken met of voeding of stroomkabels lekker dicht op de antennes in een bundel. en daar van kan een 2% door ontvangst problemen van de ontvanger zelf komen |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Op zich denk ik dat je er van uit kan gaan dat dit Chinese spul mogelijk aan wat minder goede eindcontroles wordt onderworpen dan apparatuur uit de westerse wereld. Dat ik met mijn Orange ontvangers nog geen enkele storing heb gehad zal mij er dan ook niet toe brengen te beweren dat iemand die wél storing heeft gehad, DUS iets stoms heeft gedaan.
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
een kleine echte spectrum kost toch ook geen drol ?
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
voedingsproblemen kunnen ook ontstaan door een bec voeding van een regelaar ,of door te veel stroom te vragen van de bec. je kunt ook onwetend netjes je servokabels bundelen en deze dan dicht langs je antenne kabels leggen waardoor het opgewekte magnetisch veld je ontvanger stoort . wil niets zeggen over domheid ,maar een stukje kennis wat dan gemist is . ik beweer dus ook niet dat dit soort storingen uit domheid ontstaan . dom is als je het weet en het niet toepast .gebrek aan kennis is niet weten en niet toepassen . de andere factor is dat vaak bij de chinezen de controle wat minder is ,maar gelukkig zit die zelfde electronica componenten ook in de westerse apperatuur . zo ben ik dus niet te spreken over de turnigy motoren heb er 2 gehad ,waarvan 1 slecht geisoleerde wikkelingen had en de ander al lagers stuk had binnen 10 minuten motorloop (omdat het asje van fabrieks uit al krom was )wil niet zeggen dat de rst van turnigy ook bagger is ,ik kan net 2x pech gehadhebben ,aangezien ik de rest niet echt hoor klagen . |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Nou ik vind 50 euro toch wel een redelijke drol. Zeker vergeleken met de zes dollar die de Orange versie kost. Citaat:
Kan best zijn maar als die westerse componenten in Hong Kong niet goed aan mekaar gesoldeerd zijn dan zal dat er toch uit moeten komen bij een Chinese eindcontrole, en anders komt het bij jou terecht. Waarmee ik wil zeggen, dat ik graag Chinees spul gebruik, maar als het een keer mis gaat dan zegt dat weinig over het ontwerp, en meer over montage of eindcontrole.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
| Dat hoeft dus niet meer met de 2.4.. behalve oppassen afschermen antenne met blok motor of blok accu. Vandaar de sattelieten op een andere plek. WEL moet de antenne lengte exact kloppen voor de 2.4 ghz band. En die chineesjes knippen maar wat draadjes.. 5 cm klopt niet. Orange kreng met te weinig reikwijdte met nagelknippertje zelfde lengte geven als xpektrum 6100, voila, volle reikweidte Laatst gewijzigd door Niek; 22 september 2011 om 19:08 |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 26 januari 2011 Locatie: Heerhugowaard. Leeftijd: 44
|
Keb ook twee Oranges ingebouwd, in mijn Parkzone Corsair en Art-Tech Minimoa, beide met satellietjes. Geen enkel probleem tot op heden. Mijn FunCub is voorzien van een AR7000 (met satelliet) van Spektrum en dit alles wordt, probleemloos, bestuurd met een Spektrum DX7. Alleen de FunCub is al eens enorm gecrashed, waarschijnlijk omdat hij ruim buiten de 500 meter grens kwam die ik normaliter netjes aanhoud voor deze 'schuimpjes'. Alleen deze ene keer kreeg ik de FunCub niet onder controle, doordat de GoPro HD er bovenop stond gemonteerd en de hele setup met een gangetje van (naar mijn gevoel) 300 KM/H de wereld uit vloog... |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 januari 2011 Locatie: Heerhugowaard. Leeftijd: 44
| Citaat:
Inderdaad heeft de FunCub wat moeite met de complete set, dus camera en behuizing. Maar zonder de behuizing gaat het prima, ik zet de hele handel dan vast met duc- (duck?duct?)tape. Of bovenop de vleugel met een klein multiplexplankje. Als volgt: GoPro aan klein plankje bevestigen, gaatje in plankje, voorste schroef uit vleugel, schroef door plankje en vleugel weer aandraaien. Dat gaat prima, wel met gebruik van flaps want anders gaat het mij te hard... ![]() Ik zal eens proberen of ik een voorbeeldfilmpje kan plaatsen... | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Is de Funcub dan niet vooral gecrashed omdat de overtreksnelheid een stuk hoger lag dan normaal?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |