![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2011 Locatie: Aarschot. Leeftijd: 61
|
Hoi allen. De schester Jeep was het laatste toestel dat ik destijds zelf gebouwd heb. Afgetekend vanuit een tijdschrift heb ik deze op 140cm gebouwd. Aangedreven door een OS 6,5 ccm, ondersteboven ingebouwd heb ik van dit toestel veel vliegplezier gehad. De motor was vanaf de eerste aanslag reeds aan het draaien, gewoon drie maal aanzuigen met je vinger de carburator dichtstoppend. Plug aansluiten en van de eerste kompresieslag aan het draaien. Wat ik verkeerd gedaan had was het landingsgestel, de bekleding ervan wees een beetje binnenwaards, bijgevolg bij volgas moest er hoogteroer gegeven worden vanwege de luchtweerstand. Bij gas minderen schoot deze naar boven door de roeruitslag en was neutraal stellen van het roer noodzaak. Al met al een leuk toestel om te vliegen, door de specifieke vleugelvorm had het ook veel beziens op evenementen. De vleugel was uit piepschuim gesneden bij een vriend van mij, bekleed met 1,5mm balsa, voorlijst 10 x 5 balsa en achterlijst 5 x 15 mm. Ailerons met breekmes uitgesneden en schuine kanten met 2mm balsa beplakt om scharnieren in te lijmen. Had van de week dit toestel terug onder de aandacht gekregen door het zien van het draadje van meer dan honderd plannen. Natuurlijk alles gedownload, ga ik later nog wel eens bouwen voor electro. Heb momenteel een ander bouwproject lopen waar mijn aandacht naar uitgaat. nl. een dubbelromp Mustang P 51( F82) of een ME bf 109 dubbelromp, deze laatste is wel gebouwd, maar heeft nooit gevlogen. Houd de spanweidte tussen 140 a 160 cm. Heb ook maar een Fiatje Punto waar alles moet mee vervoerd worden. Wat de Schester Jeep betreft, als mijn foto album zijde goesting heeft om terug te downloaden kan ik hier foto's en plan tonen.. Verwacht niet te veel, het plan is van een vrijvlucht toestel, voor een rc dienen de ribben aangepast te worden. 19th scale model world championship Filmpje van Schester Jeep. 1934 National Air Races ************************************************** ********************* By Bill Meixner Waarvoor hij ontworpen was. http://www.hippocketaeronautics.com/...0849f1a9244790 Op deze site zijn ook diverse plans te vinden. Johan.
__________________ Herbeginner met Rc vliegtuigen. Laatst gewijzigd door Johaver; 20 september 2011 om 14:42 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |