![]() |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
|
Wat ik op die leeftijd al begreep (ik had goede adviseurs) dat je al experimenterend vanaf een simpel houten vrijvliegend werpmodel via een LB model met de eerste motor, daarna een wendbaarder, lastiger LB model uiteindelijk bij een succesvol RC model kunt uitkomen. Wat ik ook heb geleerd, is dat het overslaan van een of meer stappen in deze natuurlijke volgorde de weg onnodig lastig (veel brokken) maakt. De meesten die dat niet nodig vonden heb ik voortijdig zien sneuvelen.... De Blue Pants is een lastig vliegend LB model (men wist begin jaren 50 gewoon nog niet beter), als RC model lijkt het me helemaal een onhandelbaar kreng te worden. Het is echt zonde van alle tijd en moeite... Voor RC gebruik ik niet voor niets andere ontwerpcriteria dan voor mijn LB modellen.
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 december 2009 Locatie: Tienen Leeftijd: 15
|
Allemaal bedankt voor de positieve input! Jammer dat de Bleu Pants zo moeilijk vliegt. Voorlopig ga ik dan de onderdelen verzamelen en opbergen, vermits ik dan, naast alles voor RC vliegtuigen, ook nog de dingen voor LB moet aanschaffen om de Blue Pants te kunnen vliegen, lijkt het me wat veel. Citaat:
Mvg., Evarne
__________________ Robbe Parat - PicooZ Binnenkort: Guillow Piper Cub 95 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| onbekend, vliegtuig |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |