![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 december 2009 Locatie: Tienen Leeftijd: 15
|
Nu dat mijn Robbe Parat af is, had ik nog wat hout over. Na even puzzelen kwam er een vliegtuig tevoorschijn. Weet iemand van welk bouwpakket dit is? Het bouwpakket is waarschijnlijk van ca.1982 en lijkt aan de motorsteunen te zien gemaakt te zijn voor een kleine tweetaktmotor. Het stuk vleugel dat er bij zit lijkt niet te passen, aan de uitsparing te zien in de romp moet het een assymetrische i.p.v. een symetrische vleugel zijn. ![]() ![]() Alvast bedankt Mvg., Evarne
__________________ Robbe Parat - PicooZ Binnenkort: Guillow Piper Cub 95 Laatst gewijzigd door Evarne; 16 oktober 2011 om 18:17 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Da`s wel een beetje heel weinig informatie zo
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Tja, dat is zowat het enige dat ik er van heb... Wat lengte- en breedtematen: Lengte romp: 47 cm Breedte romp: 5,5 cm Hoogte romp: 5,5 cm Breedte stabilo: 44,5 cm Lengte uitsparing vleugel: 22 cm Mvg., Evarne
__________________ Robbe Parat - PicooZ Binnenkort: Guillow Piper Cub 95 Laatst gewijzigd door Evarne; 16 oktober 2011 om 17:01 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Dat schiet niet op zo, je moet toch minimaal met een foto komen.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Voor al diegenen waarvoor de foto's onzichtbaar zijn, ga naar Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Evarne: Allerlei Mvg., Evarne
__________________ Robbe Parat - PicooZ Binnenkort: Guillow Piper Cub 95 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Welk toestel het is durf ik je echt niet te zeggen, maar gezien het geschatte "geboortejaar" en de afmetingen zou ik zeggen dat het in elk geval een lijnbesturingstoestel is, want volgens mij waren dergelijke kleine kistjes indertijd nog niet echt "RC-vriendelijk". Ook de door de romp gestoken dkke vleugel duid daar een beetje op want je houd op deze manier anders wel erg weinig ruimte over voor de ontvanger, accu en servo's etc, die in die tijd nog niet zo klein waren als tegenwoordig. Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 63
|
Gezien de grote, ronde gaten in de vleugel zou het inderdaad zeer goed een lijnbestuurd vliegtuig kunnen zijn, daar lopen/liepen de besturingsdraden door. Die gaten zijn overigens wel erg groot, dit gaat zo te zien wel ten koste van de vleugelsterkte. Mogelijk zouden die gaten dan alleen in de linkervleugel zitten, daar lopen de kabels door. Ook een volkomen vlakke vleugel (geen V stelling) zou op LB kunnen duiden. Veel succes ermee, Jan |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Tsss dat je dat zo ziet! Knap hoor. En ik natuurlijk gelijk zoeken: "Blue Pants is a Dutch design by Henri Stouf from 1954 for 2.5 engines. It won the European aerobatic champs for Henri in 1954. It was in January 1955 Aeromodeller magazine as a 1/4 scale plan." Een model met geschiedenis dus! En er zijn er nog veel van: Blue pants. - RC Groups Staan ook mooie plaatjes bij
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
|
Henri Stouffs was een Belg... Overigens vliegt dit model helemaal niet zo geweldig, een beetje een dwarrelaar. Maar dat geldt voor de meeste van dit soort kleine modellen uit de jaren 50. De Amerikanen hadden al veel eerder door dat je toch minimaal een 6cc motor en een model met ~ 1m20 spanwijdte nodig had om een beetje zuiver te kunnen sturen.... Tegenwoordig is ~ 1m50 standaard en motoren vanaf 10cc of nog beter, vergelijkbare electro aandrijving....
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Dat is snel! Nu weet ik wat meer over dat vliegtuigje. Heb nog een filmpje gevonden: Control line models maiden 'BLUE PANTS' - YouTube Ik ben er erg in geïnteresseerd om het vliegtuigje af te bouwen. Zou het, mits aanpassing van de vleugel en kielvlak, mogelijk zijn om hem RC te maken? Of is dat voor een dergelijk vliegtuig een zonde, gezien de geschiedenis van dit model? Mvg., Evarne
__________________ Robbe Parat - PicooZ Binnenkort: Guillow Piper Cub 95 |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
Citaat:
Je kunt achter een surfplank ook een buitenboordmotor hangen, maar meteen beginnen met een motorboot lijkt me dan zinvoller. Zo ook hier....
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | ||
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ik zie dat de vraag niet is opgemerkt, dus stel ik hem nog maar even: Waarom eigenlijk?
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| onbekend, vliegtuig |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |