![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2009 Locatie: Oudemirdum, Friesland Leeftijd: 15
|
Ik heb zins een klein weekje een Multiplex Parkmaster, alleen als ik het vliegtuig vast houd en dan volgas geef dan trilt de neus en na een gegeven moment knalt deze er af. Wat kan dit zijn? Mijn idee was een gebalanceerde prop, maar heb geen prop balancer dus kan het ook niet checken....
__________________ Calmato Sport EP 1400 | Spektrum DX6I | Traxxas E-Revo 1/16 Modelvliegclub: The Eagles, De Lamme Servo |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2010 Locatie: westervoort Leeftijd: 15
|
of je hebt onbalans in je motor/prop/asje of de motorophanging is niet sterk genoeg. dit is meestal een probleem bij multiplex. ben mijn motor van de parkmaster onderweg ook verloren. heb nu ook zelf wat gebouwd. dus ik gok dat het de motorhouder is. max
__________________ fake wings are for penguins |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Bij diverse firma's zijn alternatieve firewalls te krijgen voor oa de Parkmaster. Met een perfect gebalanceerde prop is dat misschien niet echt nodig... Een prop balancer is mooi, maar met wat improvisatie kom je ook een eind. Passend asje door de prop steken, en dit op 2 even hoge blokjes of zo laten rusten... zware kant beetje bijvijlen...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 juni 2010 Locatie: westervoort Leeftijd: 15
| Citaat:
dit is ook mijn 4e multiplex kist en op eentje na hadden ze allemaal dit probleem. maar de motorhouders van multiplex versterken alle trillingen wel erg goed. max
__________________ fake wings are for penguins | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2009 Locatie: Oudemirdum, Friesland Leeftijd: 15
|
Prop is uitgebalanceerd, doet het nog.... Achterkant van een 5mm boortje doet het goed
__________________ Calmato Sport EP 1400 | Spektrum DX6I | Traxxas E-Revo 1/16 Modelvliegclub: The Eagles, De Lamme Servo |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Tja dan zou het in de motor kunnen zitten, da's lastiger. Als je de firewall vervangt door iets sterkers dan is de oorzaak niet weg maar hoef je je er minder zorgen over te maken. Ik ben een paar maal alternatieve firewalls tegengekomen, maar ik weet niet meer waar en kan ze nu niet vinden... misschien zelf iets maken? Een andere prop proberen is misschien toch niet gek, kost tenslotte geen kapitaal. Ik zie opeens staan in je beginpost: >en na een gegeven moment knalt deze er af< Wat knalt er eigenlijk af? Prop, motor, de hele neus???
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
De schuld kan je bij je setup zoeken . Ik heb nog nooit een probleem met Multiplex modellen gehat . Mvg Johan | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Dat lijkt me heel relatief. Natuurlijk kan je op een boortje (of liever gewoon een staafje) wél balanceren; alleen is de nauwkeurigheid minder. Een grote afwijking zou je ermee kunnen opsporen, een heel kleine niet. Maar een heel kleine afwijking heeft ook maar kleine konsekwenties. Je moet er geen wonderen van verwachten maar grof balanceren is beter dan niet balanceren, toch?
| | |
| | #15 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
E-props hebben nooit een groffe afwijking . En een balancer krijg je voor een paar € RCtechnics Mvg Johan |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |