![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2005 Locatie: Ieper,west vlaanderen Leeftijd: 27
|
haha, die is goed... ja een verticale vin uit plexi moet wel te doen zijn denk ik... het plubliek zal er in de lucht waarschijnlijk toch niets van zien... het zijn vooral de vleugels die me doen nadenken, hoe, wat waaruit ,...
__________________ hold your stick or loose your balls |
| | |
| | #17 (permalink) |
| ![]() van dit bovenaanzicht kunnen we uitgaan denk ik(wingspan 2meter) de romp een vorm geven is geen zo een probleem, maar ik heb nog nergens een vooraanzicht kunnen vinden van de vleugels... zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, met vleugels bouwen, of waarop we moeten letten? alvast bedankt
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Als je op Google "Ooievaar" intikt, en dan klikt op Afbeeldingen, krijg je honderden ooievaars te zien. Sommige daarvan zijn redelijk recht van voren. Het lijkt er op dat een ooievaarsvleugel recht is, daar zit geen lastige knik in zoals bij een meeuw.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2011 Locatie: Aarschot. Leeftijd: 61
|
Het is een mooi project. Een ooievaar maakt gebruik van thermiek, dus een holle vleugel. Zie er regelmatig in de Zomer een 4 tal op flinke hoogte rondjes draaien boven de weide waar ik vlieg, deze zijn waarschijnlijk afkomstig van Plankendaal. Soms zitten ze in de weide erachter, deze zijn gescheiden door afwaterings grachten waar je nog kikkers vind. Hol profiel dus voor op thermiek te zweven zou dus moeten kunnen, veren kan je uit dun depron maken eventueel, normaal zouden er filmpjes moeten bestaan van een ooievaar met camera op de rug, werd een 2 jaar geleden eens uitgezonden op EEN dacht ik. Jaarlijks word de trek van de ooievaars gevolgd door mensen die in Plankendaal werken. Stuur ze eens een PB, misschien helpen zij wel met info. Johan.
__________________ Herbeginner met Rc vliegtuigen. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| romp kan uit gewoon piepschuim(of pur schuim) is in vorm schuren denk ik... stabilo(staart uit 6mm depron in vorm snijden...) vleugels tja... eerste gedacht was gewoon een piepschuim plaat nemen van 2cm dik daar het bovenaanzicht op plaatsen + uitsnijden en dan gewoon een profiel in schuren...+ een fijne carbon staaf erin steken tegen het breken. maar door de lengte per vleugel 1meter per helft, zou deze dan wat kunnen gaan doorbuigen zodat ik geen plat beeld verkrijg... ofwel moet ik de vleugels stijf maken en in een vorm schuren... in plexi komt er dan wel een afneembaar rudder op...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |