![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2005 Locatie: Ieper,west vlaanderen Leeftijd: 27
|
hallo, Voor een schoolproject zijn we op zoek naar een RC ooievaar op 1/1schaal. vooral naar plannen, bevindingen,... dit past allemaal binnen het kader van George Guynemer,poelkapelle,... we hebben dit al gevonden, maar de bouwer is reeds overleden, en we kunnen geen verdere info vinden... kan iemand ons mss op weg helpen( project is voor volgend jaar normaal, maar er kan al over gedacht worden natuurlijk. Pictures Inter-Ex 1998 / 5 Weißstorch, Storch, Vogelmodelle
__________________ hold your stick or loose your balls |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Moet het specifiek eenooievaar zijn?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
ja het moet een ooievaar zijn... natuurlijk wat anders zou ook kunnen mits we wat aanpassingen dooen.. die in het voorbeeld vloog geloof ik zonder verticale vin, maar wel met een gyro
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Dit is wel een extreem complex model, zonder vin, en de opbouw is ook niet makkelijk... wat zijn dat voor leerlingen? Electronica of houtbewerking of informatica?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
ja dit bestaande ontwerp is idd zeer complex. ikzelf geef houtbewerking dus ik kan ze daarbij wel helpen.het zijn leerlingen IW. dit jaar is er een groepje die een gyrocopter bouwt, vorig jaar was er een quadrocopter. wel interessant dus
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
wat een prachtige dingen maken die mannen. er is er trouwens nog een : Photos Inter-Ex 2011 volgens mij best te doen met wat stryrodur etc..., natuurlijk niet zo mooi als het origineel. Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
haha die had ik nog niet gezien, met dubbele xtwin setup?? ja met styrodur wel makkelijk te maken denk ik... de romp is gewoon in vorm schuren... de vleugels tja...profiel,plat, gebogen vleugels,platte vleugels.... verticale vin al dan niet... kan mss wel zonder mits gyro ingebouwd, ofwel eentje uit plexi maken kan ook natuurlijk...
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
klappropje is wel over nagedacht. Net zn pootjes
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Eén aspect van de Horten aerodynamica is wash out, da's nog geen probleem met een ooievaar. (Ik heb bij het woord Ooievaar altijd een sterke associatie... jaren geleden was het onder het genot van gegist druivensap eens heel gezellig onder vrienden op een camping in Frankrijk. Eén van de aanwezige dames besloot naar kooi te gaan en kreeg er als afscheidsgroet net geen Au revoir meer uit, en dat werd Ooieváár! en natuurlijk bleven we dat de rest van de vakantie zeggen...)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |