![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2012
|
Ik kocht zopas een Go Fly evolution bij men lokale modelbouwshop. Een met borstel motor. Ik heb hem nadien geupgrade met een brushless omdat ik hem niet van de grond kon krijgen. De afwerking is echt slecht. De hoorns van de ailerons staan niet mooi in lijn. Heb de servostang van het richtingsroer helemaal moeten uitdraaien om deze in het midden te krijgen. Iemand nog ervaring met dit model? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vandaag terug gaan vliegen, was men LiPo toch wel leeg... Ik had deze 2 dagen terug volledig opgeladen, even in huis getest en de motor had zeker voldoende power. Vandaag op de plein viel de power van de motor weg. LiPo leeg. Is het normaal dat ie zo snel ontlaad van gewoon onbelast te liggen? Heb nog wel 12V over de LiPo staan, maar nu hij aan de lader hangt geeft die aan dat de battery leeg is?? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Voordeel van lipo's is juist dat ze lang hun lading vasthouden, maar was hij wel goed volgeladen voor je begon? De motorloop is vaak slechts rond de 10minuten tot de accu leeg is.
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hij was zeker goed opgeladen. De groene indicatie leds van de lader branden, een voor elke cel. Ik sluit hem nu aan en na 5 seconden geeft de lader aan dat de cellen geladen zijn. 12.5V over de klemmen. Maar de motor draait langzaam en zonder power. Gisteren liep de motor nog met volle kracht. Misschien zijn de batterijen in de winkel te diep ontladen. Want toen ik ze de eerste keer ging opladen en ik meete de spanning, was die 5.6V Volgens mij is dat te diep ontladen voor een pack van 11.4V |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
De LiPo is het niet. Heb zojuist een andere power bron aangesloten met hetzelfde resultaat. Heb een donker bruin vermoeden dat er iets mis is met de regelaar. Bij vol vooruit ontrekt ie 1A van de bron. Lijkt mij aan de lage kant voor een regelaar gedimensioneerd voor 18A. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Johan, Toen je naar de set up vroeg, ben ik de propeller eens dichter gaan inspecteren en deze zat los. Ik heb deze nu vast gezet zonder enige verbetering van de motor snelheid. Ik denk dat dit de boosdoener is. Deze receiver heeft een indicatieledje dat pinkt bij initialisatie en brand bij functionering. Dit ledje valt soms weg als ik input geef aan een van de controls. Receiver valt ook al eens weg bij full throttle. Bij throttle hendel in het midden loopt de motor soms sneller dan bij full throttle. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
| Citaat:
__________________ The older the boy the more expensive his toy | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
@Huibert - componenten zijn aangesloten op regelbare voeding van 12V 5A. @Johan - Go Fly RC Evolution Pro 4ch 2,4ghz vliegtuig RTF - TopRC.nl Ben nog even verder gaan kijken naar de motor. Bij vol vooruit draait de motor links, en word de vlieger achteruit geduwd?? Laatst gewijzigd door JoAileen; 9 januari 2012 om 17:08 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Dat wat jij doet kan nooit werken . Je moet er een volle lipo aan zetten die de amperes die de motor verlangt ook kan geven. Een 12V5A voeding werkt in ieder geval niet . En nooit een motor lang zonder prop laten draaien. Mvg Johan |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |