![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2007 Locatie: Omg Zutphen Leeftijd: 44
|
hallo Ik heb een wat oude salto op de kop getikt . maar nu zitten de hoogteroeren /richtingroer vast gemaakt aan elkaar ,via de staalkabels . moet dit zo ,of moet ik ze loshalen en met 2 servo,s verbinden . zodat ik dus ook nog richting kan geven . gr paulus Laatst gewijzigd door korhorn; 11 januari 2012 om 18:55 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 9 december 2010 Locatie: Hengelo (OV) Leeftijd: 24
|
Het hoogteroer en richtingsroer moet je afzonderlijk van elkaar kunnen bewegen, deze horen niet op elkaar aangesloten te zijn. Dus je zou een servo voor het hoogteroer moet hebben en een aparte voor het richtingsroer. Dat dit met staalkabeltjes aangestuurd wordt kan heel goed overigens. Tip plaats anders even fototjes waarop te zien is hoe de boel nu aangesloten zit. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
En aan de staart te zien een Wik-Salto. Is hij 230cm met een ribbenvleugel? Als de twee roeren van een v-staart aan elkaar vast zitten kun je enkel up en down geven. Je kunt er dus mee vleiegn maar dan heb je geen richtingsroer. Vroeger (....) waren er nog geen computerzenders en was een v-staart mixer dus niet mogelijk. Dat kon je mechanisch oplossen met een sleetje en een tweede servo, of je besluit (zoals bij die van jou) het richtingsroer dan maar niet te gebruiken. Ik zou ze dus los maken en gewoon allebei hun eigen servo geven. Een acro-zwever zonder richtingsroer is ook niks
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 11 januari 2012 om 18:57 |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Trouwens het staat op je linkervleugel
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2007 Locatie: Omg Zutphen Leeftijd: 44
|
Da's geen Fox man! Dat is een Salto. En aan de staart te zien een Wik-Salto. Is hij 230cm met een ribbenvleugel? ach ja dom van me, ff niet zo snel nagedacht.(al veranderd) ja, hij is 230,en met rolroeren en ribben vleugel . met glas mat bedekt ,en veel epoxy aan de binnenkant En er zaten remklepjes aan de onderkant ,die zijn er af gehaald . gr paulus |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Gaaf hoor. Die van mij heeft de romp gekraakt, ligt nog bij Erik ter reparatie. Ik heb nog een splinternieuwe romp liggen en een andere gebruikte, die zit ook vol met epoxy. Nou is dat niet zo erg want helemaal nieuw (dus zonder reparaties) zijn ze eigenlijk wat te licht om lekker te vliegen. Ik vloog die van mij eigenlijk altijd met 400 gram ballast. Wik_Salto Leuk project!!!
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
CG ligt bij mij op 69mm. Ik vond ook nog wat uitslagen. Ailerons ben ik vergeten op te schrijven maar bij een v-staart zijn vooral de uitslagen voor hoogte wel belangrijk (die maak je anders snel te groot) elev up 15mm, down 10mm, expo 30% rudder out 15mm, in 20mm, expo 20% (out=naar de buitenkant, in= naar de binnenkant van de V) ailerons 15% expo. Uitslagen kun je weinig aan verkeerd doen, hij is niet erg fel op de ailerons.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |