![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 26 december 2010 Locatie: Groningen Leeftijd: 24
|
Ik heb dit tot nu niet eerder meegemaakt, het gaat om de flap servo's van mijn nieuw radian pro, in het bijgevoegde filmpje kan je zien/horen wat ik bedoel. Excuus voor de slechte beeldkwaliteit, gelukkig gaat het in dit geval om het geluid en niet de beelden. Eigenlijk zijn mijn vragen als volgt: - Is dit schadelijk voor de servo's? - Tast dit de betrouwbaarheid van de werking van de servo aan? - Hoe kan ik van het gepiep af komen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2009 Locatie: Dikkebus/Poekapelle
|
Volledig normaal... Het zijn digitale servos die piepen altijd als ze kracht moeten leveren (ook kleine krachten om alleen de kleppen te bewegen) Digitale servos zijn beter dan analoge servos (deze maken geen piep geluid) Jasper
__________________ DLE55 PeakModels yak 54 88" - EF EXTRA 300 EXP 48" - MPX acromaster - Futaba T10CP |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Okee, Ik snap dat ze dat enigzins doen maar dit is qua volume bijna gelijk aan een initialiserende ESC. Daarnaast leveren ze geen kracht op de punten waarop ze stilstaan ( heb al gecontroleerd of de flaps niet te zwaar bewegen) Dan zouden ze toch ook niet moeten piepen? Ze worden overigens niet warm maar het volume van de piep is redelijk irritant vandaar. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2009 Locatie: Dikkebus/Poekapelle
| Savöx servo making noise - YouTube Dit is ook een digitale servo, en die maakt ook behoorlijk wat geluid.
__________________ DLE55 PeakModels yak 54 88" - EF EXTRA 300 EXP 48" - MPX acromaster - Futaba T10CP |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Bedankt voor jullie reacties, het zit dus wel goed begrijp ik? Wel erg irritant die piep gelukkig merk je er niet veel van als hij in de lucht hangt hoewel ik zo'n idee heb dat het mijn opnames ( film) wel enigzins kan domineren. - Het maken van geluid is normaal bij dit soort servo's - Het heeft geen negatief effect op de werking van de servo Kan ik nog wat doen aan het geluid of moet ik er mee leren leven? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2011 Locatie: Aarschot. Leeftijd: 61
|
Normaal geluid. Niets mee aan de hand, beetje aan wennen, in de lucht heb je hier geen hinder van. Het geluid word ook nog eens versterkt door je toestel zelf. Je had al je antwoord gepost net voor mij. De servo's hebben geen invloed op je camera, wel de E-motor door trillingen die deze op de romp overbrengt. Kijk hier maar eens, met en zonder motorvermogen, het verschil. http://www.youtube.com/watch?v=0vPeM...5&feature=plcp Johan.
__________________ Herbeginner met Rc vliegtuigen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |