![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
Hallo, Ik ben op zoek naar een klein zweefvliegtuig voor hellingvliegen die ik mee op vakantie mee kan nemen (in het vliegtuig als bagage in 1 extra koffer). Misschien nog wel met een kleine electro zodat hij ook gewoon kan worden gevlogen. Voorwaarden lijken mij dus een span van <1m en met deelbare vleugels. Verder natuurlijk zo licht mogelijk want dan kan hij ook bij minder wind nog stijgen. Last but not least zou ik het ook wel leuk vinden als hij nog een beetje kan stunten. Persoonlijk dacht ik aan iets van de kulbutin, le fish (kleinere versie dus), de alula, ... maar ik hoor graag andere ideen. Geen probleem om het zelf te bouwen trouwens, dus scratch built suggesties kan ook. Of misschien iemand ervaring met vervoer van een modelbouwvliegtuig in het vliegtuig met goede tips? Misschien kan de span dan ook groter namelijk. Ik hoor graag jullie mening, Groet, Alex | |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
bij weinig wind: RCtechnics en acro bij meer wind: RCtechnics Het is dezelfde romp, alleen 2 verschillende sets vleugels. Handig meenemen: RCtechnics Op het forum staat ook een topic hiervan. Bij mijn weten komt alles eerdaags weer op voorraad bij RCT.
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
SALy? https://www.vth.de/shop/warenkorb/ar...ash=aca8315981 http://www.vth.de/fileadmin/user/Zei...uplan-SALy.pdf model kan electro worden uitgevoerd maar je kan hem ook als dlg werpen: FMT-Bauplanmodell SALy - YouTube als je beschikt over een cnc vrees dan wil ik je de cad bouwplannen wel sturen en de bijbehorende fmt pagina's stuur me maar een pm. vleugels zijn standaard niet deelbaar maar met 2 10cm buisjes is het vast te doen
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2002 Locatie: Soerendonk, het leukste gat van Nederland! Leeftijd: 51
|
Zelf snijden: Flying V Info Kielvlakjes afneembaar maken. Een Zagi killer die leuk vliegt en goedkoop te maken is. Tip voor transport in de auto: span twee stieken tussen de handgrippen. daar leg je de vleugel op.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
| Hier het topic van de Minus die Jitze voorstelde. Is zeker een leuk kistje, en met het transportkistje makkelijk mee te nemen in de koffer. Ik kan je evt de maten van het kistje geven als je wilt.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
Een actueel draadje over hetzelfde onderwerp: Hangflieger für Kleinsthänge gesucht
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Heren, Allen bedankt voor een snelle en duidelijke reactie. De flying V lijkt me inderdaad meer iets om in de auto te vervoeren dan in het vliegtuig, maar wel een leuk volgend project voor mijn draadsnijder. Robert, de Sally vind ik erg mooi, lijkt me erg leuk om die als eerste DLG te maken. Is hij ook nog als DLG bruikbaar als de vleugels gescheiden kunnen worden? Bedankt voor de PDF. Helaas heb ik geen CNC. Weet jij iemand er wel een heeft en misschien zon Sally zou kunnen uitzagen? (Uiteraard voor een redelijke vergoeding) Electro is zeker een plus. Die minus en minus thermic lijken mij ook zeer geschikt Jitze. Klopt het dat je twee sets vleugels (acro en thermal) in de kist kwijt kan? Ik ben inderdaad benieuwd hoe groot dat transportkistje is? Is electro ombouw ook te doen? Draadje van hangflieger fur kleinsthange is een iets ander onderwerp (kleine Hange ipv kleine vleigtuigjes) maar met dezelfde conclusie: kleine vliegtuigjes zijn prima voor hellingvliegen. Ik zelf vond een superkleintje, maar ik weet niet of de vleugel deelbaar is en los van de romp kan, de crobe: crobe 2 - YouTube Als iemand nog ervaringen heeft met vliegtuigvervoer in het vliegtuig; alle tips zijn welkom. Misschien kan ik ook gemakkelijk een grotere meenemen dan. Ik zal in ieder geval laten weten wat ik meeneem en als het lukt ook verslag doen van het vliegen in zuidfrankrijk. groet, Alex | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
De maten van het transportkistje van de Minus zijn 590x210x105 mm. In het kistje kunnen één rompje en 2 sets vleugels geplaatst worden. Zo heb je beide versies bij de hand. ![]() Motoriseren zal moeilijk zijn. Een klein motortje voorop zal nog wel gaan, maar in de cockpit is de ruimte zeer beperkt, het zal moeilijk zijn daar een ontvanger en accu kwijt te raken. De motorisering kan wel heel licht uitgevoerd worden, het gewicht van de zweefversie ligt bij beide varianten onder de 100 gram. Als je voor de Minus kiest zou ik wel beide varianten bouwen (1 romp bouwen is dan genoeg). Dan kan je van windkracht 2-3 tot 5 vliegen. De acro versie vraagt wel goede reflexen tijdens het vliegen, maar is vreselijk fun om te vliegen.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
voor meer informatie wil ik je het bijbehorende fmt verslag wel mailen ik denk dat het goed mogelijk is om de vleugel deelbaar te maken maar als nog sterk te houden standaard zit er een schroef in om de vleugel vast te houden als je daar nou 2 en nog een paar verstevigingen die meer kracht in de lengte mogelijk maakt zou het helemaal mooi zijn. volgens mij is er iemand in duitsland die het al heeft geprobeerd zoek maar eens bij rc-network.
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hi Robert, Ik zag niet dat je ook een al gefreesde set kon kopen. Ik heb de duitse site met deelbare vleugel gevonden (middels twee carbon staven) , bedankt voor de tips. Ik kijk ook nog op de cnc forums maar 54 Euro voor de set is zeker geen slechte prijs. Fotor bedankt voor de maten van de kist. Die past zeker in een extra koffer en kan misschien zelfs met de handbagage mee. Ik laat nog weten welke keuze ik maak en maak misschien ook een bouwverslag. groet, Alex | |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
hij kost 54 euro maar dan moet je er ook nog de carbon vleugelbuizen bij kopen vuren latjes en een paar balsa latjes dus het word iets duurder.
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 39
|
Wellicht is een 1:6 rc- parapent een idee? Action man (30cm) en 2.37m span matras. zie: Opale Paramodels - High Quality RC Paragliders & Paramotors Lekker makkelijk meenemen en met voldoende ballast kun je er best mooie bewegingen mee maken (loop is nog niet gelukt geloof ik, maar er zijn lieden speciale 'acro' schermen aan't ontwerpen....
__________________ The slowest way down is up! |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Beste forumleden, Ik heb de minus inmiddels in ver gevorderd stadium en vraag mij af; wat kan ik op korte termijn doen om de ontvanger van stroom te voorzien? Booster + 1s lipo of niMh? kan ik dat in NL bestellen (en welke?)? Dan kan ik dit weekend aan de kust misschien nog een maiden doen namelijk. Alvast bedankt voor de reactie. mvg, Alex | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |