![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2005 Locatie: Den Haag (lid GMVC) Leeftijd: 39
|
Ik wil deze vraag een beetje algemeen houden, dus niet alleen clubvelden, maar ook andere locaties (in de Randstad is het wat dat betreft goed zoeken!). Niet zozeer alleen een draadje waar de wildvliegers/cowboys elkaar ontmoeten om de de mooiste weilandjes uit te wisselen dus... (al moeten die het vooral niet laten dit ook te posten) Persoonlijk vind ik het veld van de Goudse Modelvliegclub erg mooi/goed; 'heb er nooit gevlogen ('ben er - nog - geen lid). Ik heb trouwens onlangs een poging gedaan het veld te vinden van de Zoetermeerse vereniging: onvindbaar!
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
In groningen achter het zernike terrein. Veeeeel ruime en veel gras
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: Terhole Leeftijd: 43
|
Ik heb ze zelfs al hier aan de kust gezien tussen TERNEUZEN en PERKPOLDER (Zeeuws Vlaanderen) met een zwevertje op de dijk! ! ! Kwam uit België die ''gast''. Hij vertelde me dat ze ook al op de dijk richting Hoofdplaat-Breskens aan het vliegen zijn geweest. . Ik-zelf hou het gewoon bij de lokale vliegclub ( http://flying.to/mca ). Lekker dicht bij huis en altijd goed geregeld.
__________________ http://surf.to/jomeroma |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 februari 2003 Locatie: Warmond Leeftijd: 48
|
Gezien het feit dat je uit Den Haag komt, zou je ook eens kunnen informeren bij de Leidse, of de Valkenbrugse vliegclub. Die vliegen op (oud-)marinevliegkamp Valkenburg. Je kunt onaangekondigd niet zomaar de basis op. Ligt tegen de duinen/bollengebied tussen Wassenaar en Katwijk. Langs de Katwijkseweg van Wassenaar. D'r lopen ook wat andere verdwaalde Hagenezen rond. Doordeweeks pas na 17:00 uur en in het weekend. Het vleigveld wordt gedeeld met echte zweefvligers. Die pakken de baan die gunstig voor hun, wij blijven over met een stukje van 500x400 of 200x700. Een beetje behelpen dus. Hans |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2004 Locatie: den haag Leeftijd: 38
|
hier in de buurt is er verdomd weinig , zeker kwa clubs waar je lekker kan doen wat je wilt , of geen gastvliegen of geen lid kunnen worden omdat je niet uit de gemeente komt waar de club gevestigt is , zo ook de zoetermeerse , helemaal klotuh dus , t is gewoon discriminatie , ik vraag me ook af of dat wel rechtmatig is om zomaar mensen te weigeren , als ik een haakneus had en op stap zou gaan en word geweigert kan ik ook een klacht indienen , misschien ga ik dat wel een keer doen eigenlijk, hehehe
__________________ stoor je niet an mijn uitspraken , ik kan er ook niks an doen dat ik uit duh haag kom !!!!!! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2004 Locatie: evergem Leeftijd: 66
|
inderdaad, ik ben een van die Belgische gasten die tussen Terneuzen eb Nieuwvliet vliegen, we zijn allen lid van een club, maar spijtig genoeg ligt er nog geen helling op ons plein.
__________________ NO WIND NO FUN |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 oktober 2005 Locatie: terneuzen
| Citaat:
ik woon in terneuzen en ben ook lid van een club en vlieg heel erg graag,er gaat zelfs geen dag voorbij dat ik niet aan vliegen denk,maar de club is ver buiten terneuzen en altijd zo ver rijden en de benzine prijzen worden ook al niet goedkoper,dus ben ik nu ook de mogelijkheden aan het bekijken om in terneuzen aan de zeedijk te gaan vliegen.op welk stuk doen jullie dat precies?? ik ben wel van plan om met een brandstofmodel te gaan en alleen bij laagwater te gaan vliegen.en heb niet veel ruimte nodig om te kunnen landen | |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
Dit veld is ongveer 100 mtr x 75 mtr en kompleet vrij van obstakels in de wijde omtrek. (check de site van de VEM maar eens en dan onder lokatie voor een overzichts foto). Met elke windrichting vliegen zonder problemen (yep wij zijn verwend), en een mooie graspiste. Soms wel eens wat last van het gewroet van de zwijnen maar het laatste jaar was dat beperkt tot een klein deel dus no problemo.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | ||
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
| Citaat:
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Guest
|
Ben ik dan de enigste die gezegend is met enkele heel mooie modelvliegterreinen in zijn directe omgeving? Op 600 meter afstand modevliegclub Swentibold met een redelijk mooi terrein. Nadeel alleen te bevliegen met noorden tot zuidwesten wind ivm de ligging naast het Julianakanaal en de doorgaande weg ernaast. En helaas is er bijna nooit iemand aan het vliegen daar. Alleen op de dinsdagavond is het er druk. Iets verder weg (5 autominuten) LVC Sittard met een heel mooi en groot veld met een Baan in L-vorm waardoor we met vrijwel elke windrichting wel een geschikte start en landingsbaan hebben. Hier ben ik nu lid en vlieg ik zeer regelmatig. Gastvrije club, en in overleg altijd gastvliegen mogelijk. Iets verder weg (20 autominuten binnenweg) is De Vliegende Hollander in Posterholt. Zei liggen mooi rustig, maar hebben "last" van de speedwayclub die daar een "crossbaan" hebben. Als daar wedstrijden zijn dan is in goed overleg een vliegverbod omdat de landerijen naast het vliegveld dan als parkeerplaats worden gebruikt. Dan iets verder naar het noorden (ook 20 autominuten snelweg) is de club van Nederweert met een heel mooi vliegveld naast het bos met een mooie asfalt baan. Heel gastvrije club. 5 minuten verder naar het noorden ligt dan de vliegclub van Weert en die hebben ook een heel mooi veld. En ze zijn daar heel gastvrij. Dan naar het zuiden toe (15 autominuten) komt als eerste modelvliegclub Thermiek uit Nuth. Zij hebben een heel mooi veld boven op een heuvel met een heel mooie asfaltbaan. Hier wordt heel veel gevlogen met turbinemodellen. Hier is dus heel veel Turbine ervaring. Dan heb je nog in Landgraaf de Sunflyers (heel ongunstig in autotijd ivm dwars door de stad Heerlen en Brunssum) Mooi veld dicht aan de grens met Duitsland met zicht op de AWACS basis. Gastvliegen is bij de genoemde clubs meestal mogelijk maar dan wel in goed overleg en is aan enkele plaatselijke voorwaarden verbonden. Verder heb je dan nog enkele clubs om Maastricht heen liggen maar daar ken ik de veld ligging niet van. En natuurlijk niet te vergeten de Belgische en Duitse clubs in de grensstreek die allemaal redelijk goed te bereiken zijn. |
|
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Bij ons zeggen ze: "De stomste boeren hebben de dikste èrpel"
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |