![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 augustus 2003 Locatie: Doetinchem Leeftijd: 42
| Citaat:
Mij is ooit verteld dat deze frequenties voor profesionele toepassingen werden gebruikt, zoals hijskranen, noodstoplichten e.d. Alleen kan ik me dat niet voorstellen, want dat zou betekenen dat dit wel erg storings gevoelig zou zijn. Zo in het midden van een hobby band. En ook hiervan kan je niks terug vinden in de tabellen. Nee ik zelf denk dat het een spook uit heel lang geleden is, die bij veel clubs nog leeft. En dat van die 280, 281, 282 dat is inderdaad een aantal frequenties die we er wel sinds een korte tijd bij hebben. Toch blijf ik het allemaal raar vinden. De B band mag ik hier 20 km verder op wel gebruiken terwijl hij hier verboden is. 72 mHz heeft hier militaire toepasing en ik België mag je er gewoon op vliegen Één Europa gr Remco
__________________ Voor (online) modelbouw zie www.4rc.nl of mail: info@4rc.nl, 4rc.nl bilderdijkstraat 100A Doetinchem The sky is not the limit, its the ground | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2002 Locatie: Almere, Gooi&Eemland Leeftijd: 42
|
Uit de de nieuwe faq over frekwenties: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=31611 In de nieuwsbrief (via link daar) zie ik een doorlopende band. Als daar gaten in zouden zitten (zoals bij 27 Mhz of 40 Mhz) dan zou dat wel beschreven staan. 34.995 MHz 35.225 MHz Modelbesturing Nee 100 mW e.r.p. 10 kHz 100% De feiteliujke frekwenties liggen midden in het raster van 10 kHz. Dat is dus 35.000, 35.010, 35.020 .... 35.220 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2004 Locatie: Woerden
|
De KNVvL heeft de volgende e-mail gestuurd naar het agentschap telecom: onderwerp: handhaving 35 MHz frequenties voor modelvliegen Geachte heer/mevrouw, De Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL) behartigt de belangen van de luchtsporten in Nederland, waaronder naar schatting 10.000 modelvliegers. Bovenaan ons prioriteiten lijstje staat uiteraard het thema “veiligheid”. Het blijkt dat verschillende filialen van het bedrijf Wibra Walky Talkies verkopen die gebruik maken van frequenties in de 35 MHz band. Welke frequenties dit precies zijn is ons niet bekend. Kunt u ons verzekeren dat deze Walky Talkies geen storing op kunnen leveren op de voor het modelvliegen gereserveerde frequenties (34.995 MHz tot 35.225 MHz)? Mocht er wel een risico aan verbonden zijn, kunt u dan aangeven welke maatregelen er genomen zullen worden? In afwachting van uw antwoord, met vriendelijke groet, Boudewijn Swanenburg Voorzitter afdeling Modelvliegsport KNVvL Nu maar even afwachten. Boudewijn Swanenburg
__________________ De KNVvL wil dat u kunt blijven vliegen |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Guest
|
Nou nee, daar ben ik niet zo zeker van want een terugroep actie kost hun meer. Zo een winkelketen zal niet direct de risico's willen lopen en neemt al snel iets uit de handel als er berichten zijn dat hun spullen hebben die niet in orde zijn. Antwoorden op vragen en opmerkingen van de consumenten in deze vorm zal ook wel iets langer duren omdat hun ook snel hun onderzoek moeten doen. Dat agentschap van de telecom is een logge machine die wel wat meer tijd nodig heeft om dit uit te zoeken en antwoord te geven. |
|
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Zo`n brief dient ook wel aangetekend te zijn verstuurd, anders zeggen ze gewoon dat zij van niets weten en sta je in je hemd. Ik heb hier ook een (kinder) walkie talkieset maar daar staat niet eens op op welke band hij zit.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Guest
|
Nou, ik ben vandaag nog eens door de Wibra gelopen en heb niet een walkie talkie meer kunnen vinden. Dus, of ze zijn allemaal verkocht, of Wibra heeft ze teruggehaald. Ik ben wel benieuwd od we nog iets van het Agentschap Telecom vernemen. Ron |
|
| | #43 (permalink) | ||
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
Overzicht van alle RC kanalen in Nederland, met verwijzing naar het officiële document en verwijzing naar internationale RC frequenties: http://home.hetnet.nl/~ronvans/inhou...equencies.html
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | ||
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |