![]() |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
haha, idd ron, die skyflex had ik 2e hands overgekocht. was mijn 1e vliegtuig. Enige wat dat ding wilde was heel hard vlak over de grond vliegen terwijl hij amper stuurde. Over de tips van Q zal ik het maar niet hebben.... Gelijk daarna uit elkaar gehaald en er een bushboot van gebouwt, die was wel leuk. tsja, en nu dus dit @niek, schermpje heb ik afgekeken van 2 dingen. De sky surfer en de een indoor ding die ik ergens had gevonden. Das dus deze: Probleem met dat ding is alleen dat het allemaal balsa is en dus niet echt crash bestendig. Daarom heb ik het profieltje van de sky surfer verkleind en in depron uitgesneden. Bij het 2e schermpje heb ik trouwens de ribjes aangepast zodat ze overal even dik (hoog) zijn. Veel sterker en je gebruikt toch alleen maar de bovenzijde. Bouwwijze: Ribjes uitsnijden. Verzin eens een profieltje iets van 12 ribjes. Rechthoekig stuk licht plastic van ± 70x17cm uitknippen. Ribjes met DBZ tape eroop plakken. Dan 12 lijntjes van ±42 cm en 12 van ±40 cm maken. 40cm voor, 42 acher. Handig om daar ook 2 kleuren voor te nemen. Die lijntjes maak je met een sterk stukje plakband (ik gebruik dunne strookjes ducktape) aan de voorzijde en ongevee 4 a 5 cm voor de achterrand vast. Bij de volgende ben ik ze nu helemaal aan de achterzijde aan het knopen. kijken wat dat doet. Lijntjes tot 4 bundeltjes maken. En dan per zijde (links/rechts) de voor en achterlijntjes aan elkaar via een stukje touw van ±7 cm. Daarin kan je dan een katteklauw leggen waarmee je hem vastmaakt aan die elastiekjes op het bakkie. door de katteklauw iets los te trekken en dan de voor/achterlijnen iets meer aan te spannen kan je dus de instelhoek veranderen. Zorg er wel voor dat deze voor beide zijdes gelijk is! uuh, dat was het wel dacht ik Hier nog wat links die ik gevonden heb: http://members.tripod.com/~Imshirleys/paraplane.html rc paramotors http://www.expandingknowledge.com/Je...ange/Album.htm verzameling van toffe ideeën voor echte parapentes. Dit was trouwen voor nu echt ff mijn laatste berichtje (denk ik). ga morgenochtend weg en moet nog inpakken |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2003 Leeftijd: 45
|
Even nog wat extra informatie. Zoals gezegd het scherm is 1.5x0,8 mtr de pop weegt inclusief 2 servo's 700 gr daar komt nog bij Typhoon 29/18/14 120 gr regelaar 35 gr accu 88 gr ontvanger 35 gr scherm 150 gr prop + rugzak/motorsteun en diverse 200 gr Totaal gewicht dus ongeveer 1328 gram vleugelbelasting 11 gram/dm2 Dit lijkt mij wel erg laag |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Citaat:
Maar goed, gewoon maar proberen denk ik. Gister eindelijk eens eraan gedacht om mijn camera mee te nemen naar de gymzaal Zie hier: Filmpje van mijn microparamoteurtje! (20mb) | |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
We vliegen daar met z'n 2en. Het is alleen een kraakpand beheerd door ad hoc, en die zijn niet zo soepel wat betreft bezoekers. Kleine meetinkjes kunnen nog wel, maar dat moet dan ff goed worden afgesproken. Schermpje is niet te klein voor deze versie. Hij is nu namelijk lekker snel en reageert ook raghard. Je kan er een looping mee doen Met een groter schermpje kan je hem wel langzamer laten vliegen, maar dan is een deel van de lol ook wel eraf natuurlijk Die plek met palen was een huiskamer/lerarenkamer |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Een Sky-Flex is al een nachtmerrie, (je leert wel goed de omgeving kennen) en dan al die touwtjes die natuurlijk nooit in de knoop raken
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 9 november 2005 Locatie: Gent (België)
|
even mijn verhaal doen: - Ik rij al van mijn 5 jaar met rc auto's (nu 17 jaar) (1/10 buggy, 1/10 dtm, 1/18 mirco ) nu heb ik een tijdje geleden een heli dragonfly 04 (walkera) besteld en die krijg ik normaal deze week binnen. Nu, ik kwam via dit topic in contact met deze toch wel apparte tak van rc. Nu, ik (vooral mijn vader dan) heb al wat ervaring met kites (1 nasa wing, 4 speedwings grootste met spanwijdte 2 m, allen zelfgemaakt behalve de nasa wing). Nu wou ik dit samenvoegen met mijn ervaring in rc (die tot nu toe tot de grond bleef) maar binnenkort heb ik dus een heli. Nu wou ik met oude apparatuur (die ik dubbel heb) van mijn rc wagens toch nog iets doen, en dit lijkt me wel prachtig. Dus enkele gedachten waar ik over het brainstormen ben/was: -ongeveer het zelfde bouwen als sietse met een 2 kanaalsontvanger, speedcontroller, een speed 300 motortje (maar welke prop? en welke vertanding) -weer hetzelfde concept als sietse, maar dit maal met een 3 in 1 board van men heli, met een direct carbon brushed motor (ddd drive) dit is een direct drive staart motortje van een micro heli. -ofwel gewoon 2 kanaalsontvanger, speedcontroller, en een ddd motor (dus niet met het 3 in 1 board) -een extreem gedacht zou zijn een speedwing of nasa wing te gebruiken met 540 motor, maar dat lijkt me niet zo een goed idee om hier mee te beginnen Nu, welke batterij zou ik gebruiken? ik heb een batterij pack van mijn micro heli 8.4V 650mAh Ni-MH Accu 87 gram ofwel toch beter een lipo accu? Zoja, welke zou aan te raden zijn? mvg, Jan |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 juni 2006 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 32
| Citaat:
Na het postingbericht van hierboven op het vliegerforum ben ik ook (weer) enthousiast geworden over de paraplane. Jaren geleden (jaar of 8 denk ik) heb ik ook geprobeerd zoiets te maken alleen is dat toen flink mislukt. Nu heb ik dat project weer opgepakt omdat ik nu iets meer mogelijkheden heb om dit project te kunnen laten slagen. Ik ben van nature een fanatieke vliegeraar, het beoefenen van de sport uiteraard en het ontwerpen en bouwen van foils....wat mooi uitkomt voor dit project!! Zo had ik de volgende spulletjes liggen: Zender: Robbe 2 kanaals 27 Mhz (misschien al 15 jaar oud) Vliegregelaar: Schulze slim 18be ![]() motor: speed 300 ![]() accupack 7.2V 1200 mA (en een 1800mA) propellor direct op de motor De opstelling voor de aandrijving heb ik gebouwd van technisch lego en het weegt nu totaal 650 gram. De foil wordt 0.75m^2 groot. Omdat dit echt een proefmodel is denk ik ook al aan de volgende Zou dat kunnen?? Hoe wordt dat bij parkflyer vliegtuigen geregeld want die moeten ook heel licht zijn en kunnen geen vracht aan batterijen meenemen? Tevens wil ik een andere zender kopen met meer kanalen. Hoeft geen nieuwe te zijn. Op marktplaats staan er genoeg te koop. Kan iemand me vertellen waar ik wel een beetje op moet letten bij de aanschaf van zo’n zender?? Groeten Jeroen | |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Guest
|
Als je die motor hebt zoals op het plaatje dan gaat die binnen 1 vlucht kapot als je die van een prop voorziet. De speed 300 6 volt is alleen geschikt als vertragingsmotor of in een kleine ducted fan. Vandaar ook de ribbeltjes op de as. De speed 300 7,2 volt kan wel met een prop bedreven worden in direct drive en mag zelfs op 3 lipo's gebruikt worden.
|
|
| | #28 (permalink) |
|
Leuk! nog 1 erbij! Gewicht besparen kan je alleen beter niet op de servo's doen. Die krijgen nogal wat klappen vaak... Als je wat geld over heb, kan je dan misschien beter over op lipo of het eerst eens op deze set proberen. Een aparte accu voor de ontvanger? Heb je niet nodig hoor! Die regelaar heeft volgens mij een BEC. Die geeft dus via het servostekkertje de stroom voor de ontvanger en de servo's. Als zender kan je een skysport of iets dergelijks zoeken. Als je echt verder wilt en misschien ook met heli's, dan is de MX-12 wel een aanrader. Maar je kan het natuurlijk ook eerst proberen met wat je nu hebt. De originele Sky Surfer vliegt ook op een NiCad pack en met een flut 27MHZ zenderetje. Toch vliegt ie leuk. Watvoor vliegertje ga je gebruiken? (foto |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juni 2006 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 32
|
Bedankt! Ik heb totaal geen ervaring met “model-dingen” die vliegen dus ik weet ook niet hoeveel vermogen ik nodig heb om mijn foil te kunnen laten vliegen. Welk type motor zou je dan aanbevelen? De 7.2V versie van de speed300 draait aanmerkelijk veel minder toeren en ik vrees dat het niet genoeg is. Nogmaals ik heb geen ervaring en misschien heb ik wel veel minder toeren nodig. De ervaringmoet dat leren denk ik. Kan ik niet ergens een weerstand in een draad solderen die de 7.2V kan verminderen voordat die bij de motor komt?? Ik zal vanavond een foto maken van mijn paramoteur en een schermafdruk van de foil waar ik mee bezig ben. Vandaag is mijn vliegtuigje die ik bij conrad besteld had binnengekomen. Een dubbeldekker parkflyer inclusief zender en oplader. Hiermee wil ik wat vlieg ervaring opdoen. Mag het vliegtuig na een stevige crash niet meer te repareren zijn hou ik altijd nog mooi spul over om een lichtgewicht paraplane te maken Jeroen |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
mmh, ik heb een speed 300 die ik met een 6x3 prop vlieg (direct drive). Theo weet volgens mij meer van die motortjes dan ik, dus dat zal dan wel een 7.2V zijn. Die 7.2V zegt trouwens niks over hoeveel volt erin mag. Tis gewoon een rare type-aanduiding. Een paramoteur is niet bedoeld om heeeel hard te vliegen. Met minder toeren kan je een grotere prop gebruiken. Hierdoor heb je op lage snelheid erg veel kracht, wat dus wel handig is bij dit projectje. Ben wel benieuwd naar je vleugelprofiel |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |