![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Goed nieuws voor de mensen die mij een mierencopulator vinden :P Ik heb de afgelopen maand echt alleen maar pech als het over modelbouw gaat.. ik weet niet waarom, ik zal het wel over mijzelf afgeroepen hebben. Vanaf April vlieg ik en tot deze maand eigenlijk geen problemen. Zo'n 150 vluchten gemaakt zonder schade of anderzijds problemen. Toen begon de pech met het platvliegen van m'n calmato. Domme fout van mijzelf, te laag aankomen voor de landing en dan nog net een paaltje van het hek meepakken met de vleugel. Gevolg: Calmato defect. Ik was toch toe aan een nieuw toestel, dus een Protech Tojeiro gekocht. 5 vluchten mee gemaakt en toen viel de vleugel er in de lucht af. Wachten op antwoord van Protech. Dan de Minimag maar uit de kast gehaald; die is vliegend opgeborgen en kwam er niet vliegend uit. Regelaar kapot, 1 servo kapot en motorophanging kapot (let wel: geen vliegschade). De Minimag vervangen door een BMI Vision EP, een heel leuk electrokistje. Dan even geluk.. Protech besluit de Tojeiro te vervangen.. mooi, het gaat weer goed.. we hebben weer 2 vliegende toestellen en het leven is goed :P.. Dan.. belastingdienst.. of ik al mijn geld even wil inleveren. Moet maar weer. Dan blijkt dat er in het landingsgestel van de Tojeiro een haarscheur zit, van de crash toen de vleugel eraf viel. Protech had geen nieuw landingsgestel meegeleverd. Hij 'deed' het nog, dus vliegen maar. Bij opstijgen -> krak -> poot doormidden. Repareren maar, eerst gewoon lijmen. 1 vluchtje mee gemaakt, dan bij opstijgen weer hetzelfde. Dan proberen te lijmen met aan beide kanten een plaatje metaal.. dat heeft het 2 vluchten volgehouden. Dan maar goed repareren, spalken met verenstaal en glasmatje er aan beide kanten overheen (5x160gram). Die doet het weer. Door al het gestuiter bij het afbreken van die poot, was de landingsgestelconstructie al zwakker geworden (is af fabriek al zwak). Die brak dus subiet uit bij de 2e landing na de reparatie, ook al was dat een prima landing. Repareren dus maar weer. Na die reparatie leek het goed te gaan; alles zat weer goed vast en stevig. Dan.. lekker vliegen en er laat achterkomen dat je motor is uitgevallen. Proberen het veld nog te halen, maar dat was niet haalbaar, dus maar neerzetten op het veld van de buren.. nou ja, neerzetten, hij dwarrelde naar beneden en kwam met een klap op z'n pootjes terecht. Gevolg -> landingsgestel weer finaal uitgebroken en romp op diverse plaatsen gekraakt. Hoort er wel bij en ook een deel eigen schuld (zonder motor NIET uit de wind draaien als je geen vaart hebt, dan heb je nl. ook geen druk op je roeren meer). Die is nu in reparatie. Dan besluiten ook je Cessna weer op te pakken. Kap schuren, en spuiten.. ziet er goed uit. Totdat je 5 minuten later terugkomt en 4 of 5 van die kleine vaginale vliegjes gemeend hebben zich in de nog natte lak te moeten storten. Voorzichtig eruit pulken maar. Tailcone van de Cessna spuiten.. gaat goed.. tot het laatste stukje, ineens allemaal luchtbelletjes.. Uit pure frustratie dan maar even met de Vision naar het park hier tegenover getogen. Opstijgen, vliegen... storing op hoogteroer, lastig, niet te controleren, BAM crash. Bleek in mijn zender het ringetje wat het draadje aan de antenne zekert los te zijn. Toestelletje is wel te repareren, maar zal er nooit meer zo mooi uitzien.. Met andere woorden.. in 1 maand tijd 5 toestellen naar de haaien of op z'n minst behoorlijk beschadigd. 1x Minimag, 1xCalmato, 2x Tojeiro en 1x vision EP. Dit door 1 maal een stuurfout (Calmato), 2x botte pech (1e Tojeiro en Vision) en 1 maal door een combinatie van die twee. Heb het even gehad met deze sport.. het is een leuke sport, maar allemaal zo duur.. en de belastingdienst is ook zo'n leuke hobby die te duur is. Bah. |
|
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Tsja, bad luck moet je maar denken. Bij de balasting kan je je ook afmelden heb ik in één van de onderschriften gezien Moraal van het verhaal.... koop een auto, die vallen niet uit de lucht (alhoewel dat bij ons clubje ook wel eens het geval is Of uithuilen en weer opnieuw beginnen. Suc6
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Uithuilen was ik nu mee bezig, vandaar deze post Ik ga er ook zeker niet mee stoppen, maar had m'n buik er wel even vol van.. dan heb je fors geinvesteerd (Tojeiro + Vision + verf + hout + etc = ~500 euro) om er weer vol tegenaan te kunnen en dan zit je nog geen 30 dagen later weer met alleen maar brokstukken.. zonder dat er sprake is van niet kunnen vliegen oid.. dat is dan misschien nog een schrale troost, het is niet zo dat e.e.a. kapot is door stommiteiten :P |
|
| | #4 (permalink) |
|
Blijft lastig met deze hobbie. Schaken of dammen is wat dat betreft iets minder prijzig. Die stukken/stenen slijten veel minder heb ik me laten vertellen. Aan de andere kant, het weer wordt nu toch wat minder om te vliegen. Kan je voorlopig lekker gaan bouwen en nieuwe ideeen opdoen. Blijft de tip van de auto over...
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 8 augustus 2005 Locatie: Oss Leeftijd: 37
|
Als het even tegenzit gaan simmen .. doe ik ook tenminste.. heb ook aardig wat tegenslagen gehad en me voorgenomen als het met de Funjet fout ging te stoppen.. maargoed de Funjet is 100% ok en vliegt perfect
__________________ Imagination is more important than knowledge. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hahaha, ik heb net een MX-12 gekocht en heb al vele vliegtuigen de grond in geboord (planten heet dat toch?) Gelukkig ook alleen met simmen. Ik heb buiten de X-twin nog geen vliegtuig, wellicht in het voorjaar. Dan moet het er toch maar van komen maar als ik in de eerste weken hetzelfde geluk heb als Hezik nu dan kan het zomaar zijn dat ik er snel de brui aan geef.
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Hezik, dat is nou eenmaal modelbouw.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Aan jullie heb ik ook niets :P Ik had verwacht 'ja die periodes heb ik ook wel', enz. Was vanmiddag even teveel dat die Vision ook nog kapot ging.. dat moest er even uit en dus het forum voor uitlaatklep.. ging er vanuit dat wel meer mensen dit fenomeen kennen. Helemaal modelbouw is het niet natuurlijk.. ik heb met de Calmato bijna 5 maanden totaal schadevrij gevlogen, bij toch zo'n 3 vluchten per dag. Als je dan ineens zo'n 'bad wave' van schade voor je kiezen krijgt, is het toch even slikken. Het meest vervelend vind ik de schades waar je zelf niets aan kunt doen. Kijk, als je zelf als een aap aan de knuppels staat te roeren en zo de kist waarvan iedereen zij dat je die niet moest kopen, de grond injaagt, dan zou ik daar niet zo'n probleem mee hebben, je doet het zelf. Maar bij schades waar je zelf eigenlijk niets aan kunt doen.. dan kun je alleen nog 'Karma' de schuld geven ofzo.. |
|
| | #9 (permalink) |
|
/medelijde modus: Ja heb ik ook wel eens van die periodes. Alles zit tegen en gaat er meer defect dan normaal. Veel herstel werk maar uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed. Het is ook niet jouw fout, die dingen gebeuren nu eenmaal. Helaas deze keer bij jou. /medelijde modus uit Zoiets Hezik?
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
ja hoor die periodes hebben we allemaal wel eens. ik had ook een nieuwe kist gekocht (2e hands) en deze geheel opgeknapt. zg62 erop en vliegen maar. 1e vlucht alles ok dus nog maar een paar starts en landingen... tja en toen ineens geen reactie meer en kist vol gas de grond in.... tja en dan maar weer repareren.... (schade 400 euro) in dezelfde week ook nog een parachutist kwijtgeraakt in duitsland. niet meer te vinden (ook weer 500 euro) met helis heb ik precies hetzelfde gehad... heli gecrashed, opnieuw opgebouwd en de eerste vlucht erna weer de grond in vanwege een haarscheurtje in een tandwiel (NIET ZICHTBAAR)..... staart geblokkeerd en zachtjes de grond in, toen helaas het rotor blad gehapt omdat de kist nog een beetje tolde en het was 1 uit elkaar gespat zooitje..... deze staat er nog steeds zo bij... is al 2 jaar geleden.... ergste was door een fout in de zender..... heli kapot, zender opgestuurd, geen gebreken. opnieuw vliegen alles goed toen met duurdere heli, zender piep error kist de grond in, zender opgestuurd niets te vinden.... kreeg opmerking van graupner belgie of ik wel kon vliegen....... toen maar zender de deur uitgedaan en opnieuw begonnen.... tja soms zit het mee en soms niet.... gewoon doorgaan.... |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Leeftijd: 51
|
Ha Henri, Dit jaar heb ik zelf gelukkig 0-problemen gehad, vorig jaar stapelden ze zich op. Op de dag dat Arvid op ons veld in Montfoort kwam kijken had ik bij eerste vlucht een net na lostkomen afgeslagen motor, deze moest ik down geven om nog voor de sloot aan de grond te krijgen. Carbon onderstel doormidden. Had ook de BigLift meegenomen, slaat de eertste vlucht ook de motor af, moest ik ook drukken om niet in de sloot terecht te komen. Ook een carbon (70E) onderstel naar de haaien. Niet alleen die 100E schade maar dat onprofessioneel over komen grrr. Wat wel belangrijk is dat je er van leert. De Saito 180 sloeg af doordat de uitlaat-druk slang los schoot. Sommige motoren draaien dan meteen zo arm dat het exit is. Zorg er dus voor dat dat niet kan gebeuren. Het afslaan van jouw motor heeft ook een oorzaak gehad. Elimineer dat probleem en laat dat dan niet meer gebeuren. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Het hoort er allemaal bij Hezik, meestal gebeurt dit als je iets moois hebt, zo heb ik een schaalheli die van 5 vluchtjes 2 x met heel veel geluk weer aan de grond heb gekregen, nu ben ik bang van het ding en sta ik te shaken als ik ermee vlieg. Ik adviseer je om de Cessna even te laten staan en een nieuwe Calmato te kopen. Dan ben je verzekerd dat je probleemloos kan vliegen. Neem voor de verandering de Sports.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
hehe, jij hebt nog het "geluk" dat het verspreid was over een maand. Wij zijn wel eens met 6 kisten naar het veld vertrokken en kwamen maar met 2 vliegende terug
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 19 december 2003 Locatie: Tielt-Winge Belgie Leeftijd: 36
|
iedere actieve modelvlieger maakt zulke periodes mee, en hoe meer je vliegt, hoe vaker het gebeurd. Ik vlieg al een tijdje, en heb zo al verschillende periodes gehad. Dat gaat vanzelf wel over. Laatste keer was begin 2005. Ik herinner me dat ik op het laatst bijna telde hoeveel vluchten ik op rij deed zonder problemen. Dit jaar is beter geweest, ik heb nochtans 3 toestellen aan splinters gevlogen, maar het was wel mooi verspreid over het seizoen, dan is het minder erg voor de moraal.
__________________ www.diestmodelclub.be |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |