![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo ik heb een 2 kanaals perfex zender maar als ik nu een meter of 8 bij me boot vandaan loop dan reageert niks meer snap er niks van batt en alles zijn vol iemand ideeen ? ik zie dat ik mijn post in de verkeerde groep heb geplaatst sorrie hiervoor |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Niemand kan hier een zinnig antwoord op geven, behalve raden. Wat voor aandrijving heb je in de boot ? welke regelaar ? wat voor accu gebruik je voor de ontvanger ? welke ontvanger heb je precies ?
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ontvangantenne netjes uitgerold? Zend- en ontvangkristal niet verwisseld? Zendkristal staat meestal Tx of S op, ontvangkristal staat Rx of E op? Verbindingsdraad in de zender naar antenne nog goed verbonden? Idem verbinding ontvangantenne en ontvanger? Algemeen: Ontvanger mag nooit zonder zendsignaal zitten, dan kunnen servo's spontaan in de hoek lopen, blokkeren en veel stroom trekken, motoren kunnen gaan lopen. Eerst zender aanzetten, dan ontvanger aanzetten. Bij stoppen de omgekeerde volgorde, eerst ontvanger uit, dan zender uit.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Even proberen met een andere zender, als het blijft, dan ontvanger. Beste bij een modelshop, zij hebben wellicht een spare zender/ontvanger liggen. weet je direct of er iets defect is.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2002 Locatie: Soerendonk, het leukste gat van Nederland! Leeftijd: 51
|
Heb in een grijs verleden ook nog ooit zo'n storing gehad. Toe we nog op de 27 IQ zaten. Bleek het ontvangerkristal kaduuk te zijn. Prima ontvangst binnen 10 meter, daarbuiten niks nada. Zenderset opgestuurd naar de toenmalige technische dienst van MPX in Rozenburg nabij Rotterdam. Kreeg 'm ongerepareerd terug. Heb ten lange leste een nieuw ontvangerkristal geprobeerd en ziedaar: opgelost. Misschien heb jij hetzelfde euvel Jacco. Succes ermee Frank |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Jemig, dat is lang geleden. Jomaco in Rozenburg is geloof ik al 20 jaar verdwenen en toen waren ze al geen MPX-importeur meer. Allereerst: zeker weten, dat de penlite-cellen het allemaal doen en goed kontakt maken in de batterijhouder? Dit is namelijk erg vaak de oorzaak als er opeens geen bereik meer is. Dan: Het is altijd nuttig om de ontvanger even uit het model te halen en dan samen met 1 servo uit te lopen. Is er dan nog steeds geen bereik, dan ligt het aan de zenderset. Zelf kun je dan eens de ontvanger openmaken en kijken of 't ie misschien geoxideerd is. Tenslotte: op de zenderset heb je 24 mnd garantie, dus je kunt 'm altijd inleveren bij de winkelier om 'm te laten controleren/repareren. Ook rechtstreeks naar de servicedienst opsturen is natuurlijk mogelijk (even mij een pb'tje sturen voor het adres).
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |