![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Kwijl, kwijl, kwijl. Door enkele fabrikanten worden ook schaal motoren gemaakt. Daar is al eens een draadje over geweest. Allemaal zo heel erg vreselijk mooi maar helaas onbetaalbaar voor "de gewone modelbouwer". Helaas heb ik ook geen gouden handjes zoals deze man en kan ze dus niet zelf maken. Maar genieten kan ik er wel van.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Westervoort Leeftijd: 49
| Citaat:
Op die motoren zit een volgas carburateur en de enige manier om snelheid te minderen is het regelmatig onderbreken van de ontsteking, waardoor toeren geminderd word, hier voor zit een knop op de stuurknuppel, vandaar dat die motoren zo vaak hortend en stotend lijken te lopen, maar dat doet de vlieger zelf! Frank
__________________ Blue skies; happy landings | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 oktober 2005 Locatie: rotterdam
|
Heb is even zitten spitten en je hebt gelijk Frank.Ik heb 1 motor zien en horen draaien die inderdaad reageert zoals jij schrijft maar heb ook een motor horen en zien draaien waarvan je toch duidelijk hoort het verschil tussen vol vermogen en zeg maar halfgas draaien hoort zonder te sputteren.Dus een regelmatig toerental in dit gebied kwa verschil in toerental.Zou dat misschien met de timing van de ontsteking worden gedaan?
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |