![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #151 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
| Citaat:
Dirk | |
| | |
| | #152 (permalink) |
|
Hoi Dirk, Wel een goede vraag eigenlijk, nooit bij stilgestaan. Ik denk zel dat die 125 % echt + 25% is, want anders heeft die functie geen zin ? ik heb naast de mx12 ook nog een andere zender liggen, zal eens kijken ... Je hoort (leest) het nog wel !
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #153 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
|
Misschien dat ik wel een idee heb: zou het zo zijn dat je bij een servo eigenlijk niet verder moet gaan dan ongeveer 90 graden omdat ie bij een grotere hoek niet meer zo lineair is (draait cirkeltje). En dat dát dan bij de MX12 ingesteld is als 100% en bij een eenvoudige zender als maximale uitslag. En dat je die 125% dus eigenlijk niet moet gebruiken, tenzij je het echt nodig hebt. Je kunt dat niet-lineaire effect trouwens wel weer compenseren met expo toch? Zou het zoiets kunnen wezen? Dirk |
| | |
| | #154 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Ander idee: als je uitslag al meteen 100% van de maximale fysieke uitslag is heb je geen mogelijkheid meer om met de sub-trim je nulpunt wat aan te passen met behoud van de volle uitslagen. Nu kun je het nulpunt een stukje verleggen en toch de normale 100%-uitslagen nog halen naar beide kanten. Als een zender normaal gesproken bij volle knuppeluitslag meteen de fysieke grens van de servo opzoekt betekent dat dat zelfs het aftrimmen van je model al een beperking van de uitslag naar een kant veroorzaakt.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #155 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 februari 2007 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 49
| Citaat:
![]() Hopelijk heb je hier genoeg aan, Oja ik vlieg mode 2 . Links- rechts en voor-achter doet het wel maar gas en staartprop niet. alvast bedankt.
__________________ Een creativeling maakt geen rommel, maar heeft overal ideeën liggen. | |
| | |
| | #156 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Staart kan je misschien oplossen door een heli model aan te maken en een waarde voor revo-mix op te geven. Maar ja, een beetje gas op de hoofdmotor is ook wel handig... Heeft deze heli eigenlijk wel een aparte staartprop of wordt de yaw-besturing gedaan door differentieelaansturing van de 2 hoofdmotoren? Of is er maar één hoofdmotor?
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #158 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
snap hoe hij stuurt. Als je geluk heb zou hij gewoon moeten doen door richting op kanaal 4 te zetten en gas op 1. En dan helimode kiezen. Als links/rechts voor/achter werkt (de 2 servo's), dan is de swashplate keuze in ieder geval goed. Enige wat nog een eventueel onoverkomelijk probleem zou kunnen zijn (maar lijkt me gek) is dat de mixer van de 2 rotors niet in het boardje zit, maar in de zender... (of in ieder geval de aansturing zegmaar.). dan wordt het erg lastig. Heb hier zelf niet zo'n ding, dus kan niet ff gaan klooien.. sorry |
| | |
| | #159 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2005 Locatie: Etten-Leur Leeftijd: 47
|
Help, kom er niet uit. Ik heb een mx 12 met een 4 kanaals pico ontvanger. Ben nu bezig met een aerocat, maar krijg mijn zender niet ingesteld op ailerons en hoogteroer. Topic al doorgenomen en zelf al aan het prullen geweest, maar voor mij is het grotendeels allemaal abracadabra. Mischien toch beter originele ontvanger gebruiken. Of iemand die mij kan helpen??? Gr, Moelie. |
| | |
| | #160 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
1 of 2 servo's voor aileron? Als je 1 servo voor aileron heb, of 2 servo's met een Y-kabeltje, is het erg makkelijk... aileron op kanaal 2 en hoogteroerservo op kanaal 3... Wat lukt er dan precies niet? kan je het wat beter omschrijven? |
| | |
| | #161 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2006 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 37
|
2 servo's voor aileron op een 4 kanaals zender kan dat wel? Je hebt richting natuurlijk niet nodig op je aerocat....maar of je die kan toewijzen naar één van je aileronservo's?.
__________________ "Only dead fish go with the flow". |
| | |
| | #162 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 juli 2005 Locatie: Etten-Leur Leeftijd: 47
|
Sietse zei; Citaat:
Met de originele 6 kanaalsontvanger die bij die mx 12 zit lukt het me wel, maar ik heb nu een 4 kanaals pico ontvangertje (weegt een stuk lichter daarom wil ik eigenlijk die gebruiken) krijg ik het niet voor elkaar. Gr, Moelie. | |
| | |
| | #163 (permalink) |
| Lid sinds: 14 mei 2007 Locatie: Warnsveld
|
Wie kan mij even uitsluitsel geven over het volgende, Ik heb sinds twee dagen een MX 12 en ben er bijzonder blij mee... maar gezien het feit dat ik nog niet zo ervaren ben heb ik toch nog een vraag aan de experts... Ik vlieg met een 120 graden CCPM heli, en heb de zender op naar mijn idee wat basis instellingen geprogrameerd, echter ik wil wat minder negatieve pitch, ik heb de pitch curve al aangepast maar zie eigenlijk weinig gebeuren onderstaand zijn mijn huidige instellen: Graupner MX12 instellingen #1 E-Sky King II 29-sept-2007 [THRO] NOR 0 85% [THROTTLE HOLD] POS 0 OFF SW LEFT [THRO CUT] -104 [120 CCPM] REV AILE 50% R ELEV 50% R PIT -65% N [TRAVEL ADJ] ELEV RUDD D100% L100% U100% R100% [SUB TRIM] TH 0 AI 0 EL 0 RU 0 GE 0 PI 0 [REVERSING SW] THR: N AIL: R ELE: R RUD: N GEA: N PIT: N [D/R & EXP] RUD POS 0 EXP LIN D/R 100% [MX2] THR --> THR ON OFFSET 0 0% 0% SW ALWAYS ON [REVO MX] NORMAL UP 0% DN 0% [PITCH] NORM P-LOW 30 0-100% P-1 40 P-MID 60 P-3 90 P-HIGH 100 [THRO] NORM P-LOW 0 P-1 30 P-MID 55 P-3 85 P-HIGH 85 Misschien dat er iemand is die zijn of haar beginners MX12 instellingen wil posten... Met deze setup vliegt de heli uitstekend... een verademing vergeleken bij wat het was... vlieg nu S curves links en rechts om, side out en side in begint er nu ook op te lijken. Ik had de throtlle curve eerst op p-3 en p-high op 70% staan, maar vondt dat ik wat te weinig power had om een snelle correctie te maken, zodoende dat ik die nu op 85% heb staan, pitch naar max 100%. Ik kan niet merken dat ik minder negatieve pitch heb p-low in de pitch curve staat op 30%. Misschien zit ik wel helemaal verkeerd te denken... Gaarne wat advies... Groeten, Frans.......
__________________ a King to fly...E-Sky HB King II, NEW Trex 450S + Logictech LTG-2100T + MX12 |
| | |
| | #164 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 juli 2007 Leeftijd: 31
| Citaat:
Als je MX1 gebruikt en ja gaat trim geven op je hoogteroer dan gaat je vliegtuig rollen omdat servo 2 niet meetrimt. EDIT: Sorry had nog niet verdergelezen maar direct een antwoord getypt. blijkt dat het probleem een aantal posts later ook al was behandeld | |
| | |
| | #165 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2004 Locatie: Hoorn Leeftijd: 41
|
Kan iemand mij misschien helpen met de juiste instellingen voor een Zagi ? Ben werkelijk een leek met programmeren op de MX12
__________________ Reely Firestar, 3x Airboat, Lama V4, Lama Xtreme Gij zult niet stelen, de regering dult geen concurrentie. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |