![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #391 (permalink) |
| Lid sinds: 26 april 2007 Locatie: Oosterbeek Leeftijd: 22
|
hoi Ik ben heeeel erg dom geweest. Ik haalde mijn accu uit de zender en later wou ik hem er weer in stoppen maar toen heb ik in de vlugheid de stekker er verkeerd in gedaan:s dom dom dom. Ik merkte dit snel en heb hem weer omgedraaid maar de zender geeft geen krimp... Is er nu een zekering gesprongen o is mn zender echt kapot? Jan-Willem |
| | |
| | #393 (permalink) |
| Lid sinds: 26 april 2007 Locatie: Oosterbeek Leeftijd: 22
|
bedankt. ik kwam di draadje nog tegen: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...n-als-sim.html Daar staat idd waar de zekering zit en die is kapot dus daar ga ik een nieuwe voor halen. Jan-Willem |
| | |
| | #394 (permalink) |
| Lid sinds: 10 november 2006 Locatie: Roeselare, België Leeftijd: 17
|
Hallo, Ik heb mijn mx-12 tweedehands gekocht en er zijn mixen enzo toegepast op sommige modellen. Ik zou dus graag mijn mx-12 volledig resetten, zodat ik zelf alles moet/kan instellen en er geen instellingen van de vorige eigenaar meer inzitten. In de handleiding vond ik niet direct hoe dat moest, kan iemand mij dit uitleggen ? alvast bedankt niels |
| | |
| | #395 (permalink) |
|
Hoi Niels, dat is niet moeilijk: Eerst kies je het model wat je wilt wissen: -> Terwijl je down & select ingedrukt houdt zet je je zender aan. -> Vervolgens met down of up door het menu bladeren totdat je in het [model sel] menu bent. -> kies nu met edit + of - het juiste model -> Vervolgens met down of up door het menu bladeren, totdat je in het [model type] menu bent. -> hier heb je twee keuzes, airplane & data reset. -> met de select toets kies je voor data reset -> druk nu op clear en je model & instellingen verdwijnen. Succes ! Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #397 (permalink) |
|
Hoi Niels, graag gedaan hoor De handeling dien je wel voor ieder model wat je wilt verwijderen opnieuw te doen. Maar dat had je wel begrepen denk ik he ? In het begin van dit topic staat er trouwens een link naar een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing, had je die al gezien ? Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #399 (permalink) |
| Lid sinds: 27 maart 2007
|
Goeiemiddag, Wie kan mij helpen aan de instellingen om de kleine schakelaars (flap en gear) op een MX-12 Zender voor 1 servo te gebruiken zodat ze uitslaan om twee micro switches aan te klikken...?? Kan ik bijv. de servo op 5 aansluiten en dan de 6 zo instellen dat deze ook een uitslag zou geven? De reden is dat ik op mijn boot, twee verlichtingscircuits wil aan en uitschakelen. Ik heb een enkele servo ingebouwd met twee micro switches links en rechts... Op een eerdere boot heb ik dit opgelost met een keurig instelbaar draaiknopje (dit was een X-412 Graupner zender), waardoor je de servo netjes terug naar het midden kunt draaien... Is zoiets mogelijk met een MX-12 zender??? Alle ideeen zijn welkom... Alvast bedankt! Groetjes, Joost. |
| | |
| | #400 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Ik neem aan dat je op je knuppels gas en richting hebt zitten, dan heb je nog 2 knuppelfuncties over. als je je servo op één van die twee aansluit staat hij altijd in het midden, behalve als je de knuppel naar links/rechts/boven/beneden beweegt. Dat is denk ik het eenvoudigst.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #401 (permalink) |
| Lid sinds: 27 maart 2007
|
Dank je voor je snelle reactie! Zo had ik de boel in eerste instantie ook aangesloten en op de switches twee kiepbakjes, maar nu wil ik proberen of ik de boel toch om kan draaien. Dus switches voor de verlichtingsswitches in de boot en de knuppels voor de bakken (omdat je ze dan geleidelijker kunt bedienen/langzamer kan laten zakken...) Kan het kwa instellingen niet, kan het idd nog zo! Maar waar een wil is.... Thanx! |
| | |
| | #402 (permalink) |
|
Het kan heel eenvoudig met de mixers. Maar het hier beschrijven lukt mij niet omdat ik niet weet hoe je alles hebt zitten. Het kan in ieder geval wel, als dat je vraag is. Dit soort dingen is makkelijker "hands-on" op te lossen dan via een forum ...
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #403 (permalink) |
| Lid sinds: 10 november 2006 Locatie: Roeselare, België Leeftijd: 17
|
Hallo, Een kennis van mij heeft een 2 motorig toestel, hij zou de motoren graag met 2 ESC's aansluiten zonder Y-kabel. Dus : 2 motoren, 2 ESC's op 2 kanalen. Kan iemand uitleggen hoe dat moet ? alvast bedankt |
| | |
| | #404 (permalink) |
|
Hoi Niels, ik heb nog niet bij de hand gehad, maar ik denk dat je gewoon een kanaal bij het gaskanaal moet mixen (op 100% uiteraard) Maar waarom niet gewoon een Y-kabel ? Grt, Menno
| | |
| | #405 (permalink) |
|
omdat je ze dan niet onafhankelijk van elkaar kunt regelen lijkt me? Wat ik niet helemaal snap: moeten ze ook allebei op verschillende sticks van de zender komen?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |