![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #526 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2002 Locatie: veldhoven,nl Leeftijd: 50
|
ik heb de mixers zoals in permalink 115 ingesteld en nu hebben de hoogteroer servo's niet dezelfde uitslag? aanvullend heb ik de servouitslag van ELEVATOR en GEAR op 150% gezet en in de mixer allebei op 125%, offset is 0, subtrim is 0.. zie ik iets over het hoofd of heb ik gare servo's?
|
| | |
| | #527 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2005 Locatie: koksijde Leeftijd: 36
|
ik heb alles klaargemaakt voor mijn maiden met de corsair van great planes nog 1 'klein' detail...ik kan de servo voor de gas wel besturen maar de subtrim en throttle cut werken niet, TENZIJ ik volledig gas geef, dan kan ik plots wel 'subtrimmen' ik probeerde de servo om te draaien, subtrim en travel adjust bij te stellen maar geen resultaat....ik vlieg toch liever wetende dat dit ook kan werken... wat moet ik doen???
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #528 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Je moet in het systeem menu de gasfunctie op reverse zetten en vervolgens in het instelmenu servo reverse toepassen op de gasservo. Dus down en select ingedrukt houden tijdens het inschakelen. Doorbladeren tot je het menu 'stickmode' hebt gevonden. In dit menu 'thr' op reverse zetten. Hiermee draai je de werking van de gasknuppel om. Daarmee komt ook de stationair trim aan de andere kant van de knuppel te zitten en ook de throttle cut draait hiermee naar de andere kant. De draairichting van de gasservo is nu omgekeerd en dat is niet de bedoeling. Dit corrigeer je in het normale instelmenu onder servo reverse.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #530 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Je zou haast gaan denken dat hij er verstand van heeft....
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #531 (permalink) |
|
ik heb net een eflite edge 540bp gekocht en nu zie ik op realflight (want het is toch mijn eerste 3D vlieger dus oefen ik liever eerst op sim) dat die mannen een knop high/low rates hebben (ik veronderstel dat de uitslag dan groter/kleiner wordt) kan ik dit ook met mijn mx12?
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 |
| | |
| | #532 (permalink) |
|
Hoi, ja hoor, je hebt zeker nog niet in de handleiding gekeken ? Staat er vrij duidelijk in hoor - zet je mx12 aan - druk gelijktijdig op down en select (enter) - nu zit je in het DR / EXPO menu, alwaar je alles kan instellen. De linker schakelaar is voor Elevator en de rechterschakelaar is voor Aileron. Succes ! Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 17 november 2009 om 22:15 | |
| | |
| | #533 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Echter zou ik dan eerder grote uitslagen altijd gebruiken maar dan met Expo erin om het middenbereik fijner te houden.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #534 (permalink) |
|
ja, een handleiding zou aangenaam zijn, heb er net eentje gevonden via dit forum! (wel zonder de foto's maar beter dan niks) echt bedankt, ik ga dit uitproberen!
| | |
| | #535 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
je kan ook de dual rates van alle roeren op een schakelaar doen, dit doe je daar naar het menu te gaan voor opstarten: down en select gelijk indrukken dan pas zender aan dan naar switch sel en dan d/r kan je een schakelaar kiezen ik vind het zelf handiger, je kan nu ook dual rates op rudder en je hebt alles op een schakelaar
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| | #537 (permalink) |
| hallo berto, nu ben ik niet meer mee hoor, wat betekent die expo? sorry maar ik ken er zeer weinig van, vind het zelf ook zeer moeilijk om die dual rates in te stellen!
| | |
| | #538 (permalink) |
|
Hoi, expo instellen betekent dat je de gevoeligheid rond de middenstand van de stick vermindert. De eindstand blijft ongewijzigd, je servo beweging verloopt dan niet meer lineair. Kijk maar even hiernaar: ![]() Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #539 (permalink) |
|
dus menno, als ik het goed begrijp kun je met je exp te vergroten een grotere beweging maken met je stick zonder dat je daarmee een grote uitslag maakt met je servo...?
| | |
| | #540 (permalink) |
|
Niet helemaal ... je stickbeweging wordt niet groter, die blijft gelijk evenals de servo beweging. De stick zal echter rond het middelpunt minder gevoelig de servo aan sturen, waardoor je vliegtuig - heli minder zenuwachtig zal reageren op stickbewegingen. Druk je de stick echter volledig in de hoek, dan gaat de servo nog steeds naar de maximale stand. De servo beweging is dus niet meer lineair aan de stick beweging. (zie bovenstaande grafiek) Overigens kan je de servo beweging ook aanpassen, naar een grotere af te leggen weg maar dat doe je dan met travel rate. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |