![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #571 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2004 Locatie: Deventer Leeftijd: 25
|
Nee, toen ik hem kocht stond de mx12 al zoals ik hem nu heb. rechts als throttle zonder ratel op de sticks. hij was echter wel nieuw in doos!
__________________ Reeds gebouwd: Anja SL-35 , Paula III | Nog te bouwen: Dolly, Charter en Guillows Arrow | Voor Cox, pm me! |
| | |
| | #572 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "zonder ratel". Er zat dus geen veertje aan, hij bleef gewoon onderaan staan? En als je hem omhoog bewoog voelde je wel wat weerstand? In dat geval moet je het schroefje waarmee het ijzertje op het schijfje zit wat strakker draaien. Daarmee bepaal je hoe "stroef" het rateltje werkt. Ik heb hem zelf ook heel los staan zodat je nauwelijks hobbeltjes voelt. Je kunt hem ook veel strakker zetten en dan voel je iedere klik heel duidelijk.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #573 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
n.v.t. meer
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 7 december 2009 om 23:25 Reden: zit ik een beetje een posting te beantwoorden die al uitgebreid door anderen beantwoord is... |
| | |
| | #574 (permalink) |
|
Nou, ik heb hem open gehad hoor! ik heb zo het idee dat de 'ratel' niet bij mij is gemonteerd af fabriek. Ik zie wel de tandjes waar je het over hebt, maar niet het ijzertje. Ik heb even wat foto's genomen. (duidelijker kan ik ze nu helaas niet krijgen) Wat ik dus graag zou willen: De Throttle stick (rechts) moet automatisch terugveren naar de aller onderste stand, zodat de volledige beweging van de stick bedoeld is voor gas geven nu centreert de stick precies in het midden en zit er dus ook een "achteruit" stand op de stick, echter kunnen vliegtuigen toch niet achterstevoren:P
__________________ Reeds gebouwd: Anja SL-35 , Paula III | Nog te bouwen: Dolly, Charter en Guillows Arrow | Voor Cox, pm me! |
| | |
| | #575 (permalink) |
|
Dat is hem ja. Verend naar de nulstand gaat niet lukken. Dat rateltje is juist bedoelt zodat je de knuppel in iedere willekeurige stand kunt zetten zónder dat de knuppel terugveert. Dat is trouwens bij alle zenders zo hoor, en ook bij de gashendels in mandragende vliegtuigen (en boten). Die blijven ook staan in de stand waarin je ze zet. Anders is het knap vermoeiend vliegen, 8 uur lang de gashendel op z'n plek houden
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #576 (permalink) |
|
Dus diie losse onderdelen in het zakje zijn voor de ratel? ik heb 2 verschillende ijzertjes, beiden met een andere kromming, Dienen deze voor 1 stick? heeft iemand misschien een foto hoe het hoort te zitten? Dan kan ik software matig wel instellen dat de onderste stand geen gas is, en de bovenste stand vol gas? en op deze manier dus het volledige 'acteruit gedeelte" er uit haal. bedankt voor de uitleg en info!
| | |
| | #577 (permalink) |
|
Waar die andere voor is weet ik zo ook niet, je hebt in ieder geval die met dat knikje erin nodig. Dat softwarematig instellen van het gas doe je met het selecteren van de mode. Mode 1 en 3 is gas rechts (en dan zal je zender dat correct doorgeven op kanaal 1), mode 2 en 4 is gas links.
| | |
| | #578 (permalink) | |
| Citaat:
bedankt!
__________________ Reeds gebouwd: Anja SL-35 , Paula III | Nog te bouwen: Dolly, Charter en Guillows Arrow | Voor Cox, pm me! | |
| | |
| | #579 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 september 2005 Locatie: koksijde Leeftijd: 36
| Citaat:
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 | |
| | |
| | #580 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 september 2005 Locatie: koksijde Leeftijd: 36
| Citaat:
gewoon de Ykabel er tussenuit gehaald en 't is snel opgelost é? bedankt
__________________ Pararoca Holy moly oodeekay calmato trainer - F4U corsair - edge 540e - sukhoi-31 - der kleine rc uhu - yak 54 | |
| | |
| | #581 (permalink) | ||
|
Hoi, Citaat:
Citaat:
Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 9 december 2009 om 12:40 | |||
| | |
| | #582 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
De platte vind ik fijner. Je voelt nog steeds heel iets een rateltje maar lang niet zo erg als die andere met het ribbeltje erin. Als je veel met gaswisselingen vliegt zou ik voor het platte sleepje gaan en even op gevoel aandraaien zodat hij de juiste weerstand geeft. Wij jij fijn vind. Anders gewoon even beide proberen. Zoveel werk is het wisselen niet. Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #583 (permalink) |
|
Door al jullie advies is het me gisteren gelukt het veertje met hefboom te verwijderen en het plaatje te monteren. Ik heb nu het schroefje gewoon vast gedraait, ook het koperen busje heb ik vast gedraaid. Het boutje wat dat koperen busje weer ingaat heb ik erg los staan, om niet te veel weerstand te creeren. Ik vraag me alleen af of deze nu naar verloop van tijd niet los loopt. Of geeft het plaatje genoeg weerstand om het boutje te borgen?
| | |
| | #584 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Hoi, Dat wou ik nog zeggen maar wist niet zeker of dit altijd een probleem was. Ik heb hem er met een drupje lijm ingedraaid. Kan ook zachte locktite nemen ofzo. Als het maar plakt. Ik houd niet zo van los ijzer in de buurt van een printplaat met componenten solderingen.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #585 (permalink) |
|
Ik zou hem voor de zekerheid ook borgen met een druppeltje seconden lijm. Is er geens kans dat de tandjes slijten wanneer het plaatje wat te straks staat? het is tenslotte metaal op kunstof.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |