![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #721 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
| Citaat:
Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| | #722 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
Ahhh, ok, 4, dat is denk ik nog net te weinig, want ik moet de schakelaar 2x mixen denk ik. hoewel..... dat is niet waar natuurlijk! Ik kan ook met een dual rate schakelaar de dualrate zo instellen dat hij schakelt tussen 50% throttle en 30%throttle max....
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog |
| | |
| | #723 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
| Citaat:
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| | #724 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
| Citaat:
Geeft niet, anders gewoon constant 50% gas op dat moment
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog | |
| | |
| | #725 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2008 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 18
|
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe vliegtuig binnen gekregen: een Multiplex Funcub. Nu ben ik druk aan het lijmen, en ik heb een vraag: Kan ik mijn MX-12 zo instellen dat ik de flaps op twee kanalen krijg (bijv. 6 en 7) en de rolroeren op bijvoorbeeld 2 en 8? Ik heb namelijk wel een 8-kanaals Graupner SMC16 scan ontvanger, maar ik weet niet of deze met elkaar werken en hoe ik dit in moet stellen.
__________________ Multiplex Funcub, Brushless Multiplex Easystar met rolroeren, 1.8m zwever, Multiplex Moritz (gestuurd met Graupner varioprop 14S), speedboot, Graupner MX-12 |
| | |
| | #726 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
Je hebt een 6 kanaals zender, Olap. Dat betekend dat je op kanaal 7 en 8 hoogstens een voltage checker en een verlichtingsunit aan kunt sluiten... Flaps samen op 1 kanaal (k5) zetten, daarbij moet je de servo's niet gespiegeld inbouwen, of de draairichting van 1 servo aanpassen (tussenmodule of de draden op het potje omsolderen).
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #727 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Nee, dat kan niet. Een MX-12 is een 6 kanaals zender dus kanaal 7 en 8 kun je niet aansturen. Standaard is 1 gas 2 aileron 3 en 4 richting en hoogte (of andersom 5 gear 6 aux/aileron Je zou hooguit je beide flaps op kanaal 5 kunnen zetten als je je ailerons op 2 en 6 zet;óf flaps op kanaal 5 en 6, maar dan kun je maar één kanaal voor beide ailerons gebruiken.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #728 (permalink) |
|
Oké, bedankt voor jullie antwoorden. Ik was hier eigenlijk al een beetje bang voor, maar iemand zei me dat het wel kon. Dan ga ik wel een paar Y-kabeltjes solderen en een servo slopen.
__________________ Multiplex Funcub, Brushless Multiplex Easystar met rolroeren, 1.8m zwever, Multiplex Moritz (gestuurd met Graupner varioprop 14S), speedboot, Graupner MX-12 |
| | |
| | #730 (permalink) |
|
Oké, dat is inderdaad ook een optie, maar ik bouw liever een HXT900 om. Dat is goedkoper en zorgt voor minder kabeltjes.
| | |
| | #731 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2004 Locatie: Deventer Leeftijd: 26
|
Hallo Modelbouwers, IK ben zojuist klaar met het bouwen van mijn multiplex minimag. Wat een complete en perfect passende kit is dit! Nu heb ik alvorens ik kan gaan vliegen echter nog 1 vraagje. Hoe stuur ik nu goed beide rolroeren aan? Ik heb in de mx12 de Flaperon op ON staan en de rolroeren aangesloten op Kanaal 2 en 6 (Mode 1). Dienen er nu nog meer instellingen te gebeuren? Zo dacht ik ergens gelezen te hebben dat de rolroeren niet evenver naar boven en beneden dienden te gaan. Kan iemand me hier wat informatie over geven in combinatie met de mx-12? Bedankt!
__________________ Reeds gebouwd: Anja SL-35 , Paula III | Nog te bouwen: Dolly, Charter en Guillows Arrow | Voor Cox, pm me! Laatst gewijzigd door glaerox; 7 februari 2011 om 08:17 Reden: taalfoutje |
| | |
| | #733 (permalink) |
|
Ja, dat kan. Kanaal 5 is GEA(r). Kanaal 6 is FLA(ps). Je met dus 5 naar 6 'doorlussen'. Stel een mixer in van FLA -> GEA Offset 0% 100% 100% SW LEFT FWD (of zoiets) En bij de Flap settings selecteer je dezelfde schakelaar.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 1 mei 2011 om 23:16 | |
| | |
| | #734 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |