![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
| www.kiteplane.com Hallo creatieve ontwerpers en bouwers! Een tijdje geleden heb ik een bericht op dit forum geplaatst, waarin ik jullie mening vroeg over het ontwerpen van een radiografisch bestuurbare vlieger! Jullie reactie was zeer positief en vroegen om meer informatie! Eindelijk is dan de website klaar, waar jullie alles kunnen lezen over de Kiteplane Challenge! Aarzel niet en schrijf je in! Het is superleuk om mee te doen en er zijn mooie prijzen te verdienen! Tegelijkertijd kun je een held zijn voor de duurzame toekomst! Dus ga naar www.kiteplane.com en lees daar alles de KITEPLANE! Helaas duurde het wat langer dan verwacht om de website helemaal op orde te brengen, maar als jullie nog opmerkingen, vragen of suggesties hebben, dan hoor ik ze natuurlijk graag! Groetjes Jente |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Da's erg leuk
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Radiobestuurd i.p.v. radiografisch, een onuitroeibare term
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Radiografisch: door middel van de radiografie ( verkregen ), syn. Draadloos - Radiografie: (meton.) door de radiografie (1) verkregen beeld, m.a.w. draadloos, dmv een zender en ontvanger die op een een bepaalde frequentie communiceren dat wordt ermee bedoeld! Maar het gaat er natuurlijk om of iemand het aandurft om een Kiteplane te bouwen! |
|
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Zoals gezegd, onuitroeibaar, het staat zelfs zo in woordenboeken
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
Nu ik enkele vluchten heb kunnen maken met de Carbon Falcon ben ik er helemaal van overtuigd dat de gestelde eisen in die wedstrijd haalbare kaart zijn. Met een uitvergrote Carbon Falcon met veel motor vermogen is het mijn inziens mogelijk. Deze week toch maar eens met de Carbon Falcon naar die Vliegershop om het eens helemaal door te nemen. |
|
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Citaat:
Als ik de zaak goed begrepen heb is het niet de bedoeling dat er een motor op komt te staan!! Alle benodigde energie om de vlieger EN het gewicht omhoog te krijgen moet je uit de wind halen. Dat is nu juist de bedoeling van het hele project, gebruik maken van windenergie. De hoop is dat de ideeλn die hier tevoorschijn gaan komen de "laddermolen" van Wubbo Ockels mogelijk gaan maken.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Guest
|
Dan hebben ze een probleem, want men wil zelfs dat het gewicht op de plaats wordt gedropt waar het touw aan de grond is verankert. Zodra de spanning van de lijn afkomt zal de vlieger zonder meer naar beneden komen, dus heb je dan een hulp motor nodig om de lijn weer op spanning te brengen. Die motor kan ook een lier zijn die de lijn snel genoeg kan oprollen en weer afrollen, maar dan moet je naast dat gewicht van 1 kilo ook nog het gewicht van ongeveer 18 meter lijn kunnen dragen.
|
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |