![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2002 Locatie: Eindhoven / Wissenkerke Leeftijd: 25
|
dit topic al gezien? http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...pic.php?t=2972 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Joost, Bedankt. Ik heb het helemaal doorgenomen maar zoek eigenlijk iets in de buurt voor de onderdelen. Chris (Zoltar) is bezig met een foamsnijder maar dat duurt nog even. Ben wel al aan het oefenen met de software van foamworks hiermee kan je ook DXF files omzetten. Dus ik zoek eigenlijk nog de rails. Stappenmotoren adres is wel interessant. Nogmaals bedankt en veel vliegplezier ! |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2002 Locatie: Groningen
|
Ik zou het topic waar joost naar verwijst nogmaals lezen als ik jouw was, daar staat echt alles in. Waar je de rails kan kopen en waar de stappenmotoren. (Zie dat mijn foto's ondertussen zijn verdwenen, maar er staan genoeg links in waar nog steeds foto's beschikbaar zijn) Veel succes met bouwen.
__________________ Eric van Dijken ** Watch, think and tinker ** |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 augustus 2003 Locatie: Leiden
| http://www.hobbycnc.com/ hier kan je ook wel het een en ander vinden . zelf heb ik mijn spuller er ookvandaan en het ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit (moet nog gaan bouwen). voor deel is je unt in een keer al die lastige onderdelen kopen die je nogdig hebt.Stappen motoren print en allles
__________________ ik kan laser snijden voor iedereen |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ik gebruik dat franse programma .En ik vind het perfect werken http://gm.cnc.free.fr/index_en.html Hier kun je ook een trial downloaden en gewoon gebruiken. Werkt je machine dan helemaal perfect dan kan een voor een redelijke prijs een licentie kopen. Ik ga vrijdag bij tom vleugels maken en die gebruikt het ook. Als ik resultaten heb dan zal ik wat plaatjes posten.
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit, het snijden gaat wel langzaam (10 min, per deel) Ik koop mijn "schuim" altijd bij de Hornbach, zij verkopen het als XPS en dat gaat perfect.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
Eric, welk XPS schuim van de Hornbach gebruik je precies dan? Naar mijn weten hebben ze alleen die roze (welke nogal duur is) en de bruine soort (die aardig dun is)... voor de rest hebben ze daar ook wel het normale gamma schuim (ps15) maar volgens mij is dit niet wat jij bedoelt. Weet je zo trouwens ook een adresje, in Groningen of omstreken, voor Roofmate? Ik heb het nog nergens kunnen vinden. |
|
| | #14 (permalink) |
|
XPS (Grijs en Paars) bij de hornbach heb ik in gekocht voor 3Eur per plaat van 3cm (120x60). Als dat te duur is zou ik gewoon voor de PS15 gaan (niet zo sterk, maar in sommige gevallen best bruikbaar) De roofmate die ik ooit een keer gekocht heb, heb ik gehaald bij Ubbens(?) Bouwstoffen op het Industrieterein in Groningen (Omgeving Centraal Staal, onder het viaduct door, eerste rechts). Je moet een beetje bluffen en een muntje halen bij de balie (verkopen normaal niet aan particulieren, maar je mag je auto als winkelwagen gebruiken :P ). En ze verkopen alleen per pak (12 platen formaat 120x60x3 cm) kost volgens mij ongeveer 40/50 Eur. Heb sinds ik met DLG bouwen ben begonnen al een heleboel bedrijven gezien waar ik anders echt nooit was terecht gekomen.
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Beton Bouw in leiden heeft het ook ongeveer 70 euro per m3 gaat in platen van 1 bij 1 meter en dan in verschillende diktes. tot maximaal 10 cm dik je kan er ook gewoon een plaat nemen.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |