![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Zoals men zegt dat Elvis één van de grondleggers was van de Rock&Roll houdt de vraag wie de grondleggers van de 3D zijn mij al enkele dagen bezig. Ik weet ook wel dat het gestaag gegaan is en dat het één uit het ander voortvloeid tot wat we de dag van vandaag kennen maar toch moet ooit iemand begonnen zijn met Hammerheads, Waterfalls enz en moet de term 3D bedacht zijn. Wie zijn de grootvaders van de scéne en hoe ging het in zijn werk. Wat is de evolutie? Kan het genre nog verder evolueren, Ik zou graag hierover, gelet op het toch wel boeiende facet van deze hobby, wat brainstormen. Stevo
__________________ |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2003 Locatie: Almelo Leeftijd: 46
|
"Iemelman" was een Duitser, die tijdens WW1 dit kunstje bedacht om aan zijn tegenstander te ontkomen
__________________ Wie dit leest,.....is niet aan het bouwen www.ModelVliegclubNijverdal.nl & http://www.flytobiggs.com/ |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
|
In ieder geval zijn de modellen afgeleid van LB-kunstvlucht kisten. Die konden al decennia zo krap draaien voordat er iemand aan 3D RC vliegen had gedacht...
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juni 2003 Locatie: Helden Leeftijd: 39
|
Volgende heren waren er in iedergeval vroeg bij en verdienen er nu hun brood mee: Quique Somenzini Sebastiano Silvestri Stefan Wurm Robert Fuchs Gegroet, Daan
__________________ Sponsored by aeroplanisimo.eu |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2003 Locatie: Apeldoorn Leeftijd: 30
|
Toevallig stond dit deze maand in de FMT: ![]() Hier staat ie iets duidelijker: www.armc.nl/Album/Robin/somenzini.jpg
__________________ www.armc.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2002 Locatie: Almere, Gooi&Eemland Leeftijd: 42
|
Extreme 3D figuren zijn ontstaan door piloten die de grenzen van een 3D kist verkennen. Dus waar komen de 3D kisten vandaan? Vliegtuigen zijn ontstaan uit fun wedstrijden in USA. Er was weinig belangstelling voor "echte" kunstvlucht wedstrijden en mensen gingen meer "fun" wedstrijden doen. Meeste loopings, limbo, precisie landing enz... Uiteraard waren er mensen die daar weer speciaal vliegtuigen voor gingen maken (en waarschijnlijk geinspireerd door LB toestellen). Vervolgens ontstonden er weer regionale wedstrijden voor deze speciale modellen. Door vergelijking ging de ontwikkeling steeds sneller naar wat we nu als 3D modellen kennen. Licht, veel vermogen, grote roeren. En dan maar kijken wat je ermee kan doen en de toestellen verder verbeteren. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |