![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2006 Locatie: Enter Leeftijd: 18
|
tsja, lijkt me erg leuk, rc parachutespringen. ik wil dat samen met een vriend gaan maken, een pop, onder een klein matrasje van de intoys ofzo. het moet klein blijven, liever niet meer als 350 gram totaal gewicht van pop + chute waar meot ik aan denken en heo grote parachute heb ik dan nodig? ike
__________________ Mimi Dlg |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Kijk hier eens: Keuze Pieter Visser die hier ook op het forum zit is ook een fervent springer dus neem eens kontakt met hem op. Succes.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
dankjewel berto de grote vraag is, hoe groot meot de parachute zijn voor eeen pop van 300 gram? en, zou ik zoiets gewoon kunnen kopen bij de intertoys? of zijn dat speciale parachutes? zo ja, kan iemands zoeits voor mij maken? de pop wil ikzelf maken. dat lijkt me erg leuk. ik dacht aan een pop van depron, en dat uiteraard op paar punten versteveging. daarna helemaal in de glitza, 5 lagen ofzo, zodat hij mooi stevig is. het probleem is vooral, de verhoudingen. als de pop 300 gram is, is de parachute denk ik 80 cm? daar kan ik moeilijk aan komen ben ik bang. + daarbij, dat de pop dan waarschijnlijk niet veel hoger meot zijn als 20a 25 cm, anders is de parachutist niet schaal...
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
zoek maar eens naar de ihl junior. die komt wel overeen met jouw wensen. 250 gram depron pop gaat niet werken. de krachten zijn daar te groot voor. parachutes zijn speciaal gemaakt hoewel er ook mensen zijn die goede resultaten hebben behaald met de parachutevliegers van de speelgoedzaken. je moet er alleen geen wonderen van verwachten
__________________ www.rc-parachute.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
op de verschillende websites kan je wel wat info vinden. http://www.ihl-modelltechnik.de/ http://www.olywa.net/yosemiteflash/rcprchpg.htm
__________________ www.rc-parachute.nl Laatst gewijzigd door pietervisser; 3 december 2008 om 20:12 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
ne ik snap dat je er geen wonderen van kan verwachten, hetmoet een goedkooop lol projectje blijven. ik denk dat een depron pop wel werkt, gewoon verstevigen met koolstof, en bij scharnierpunten triplex. wie weet heoveel meter spanweidte de shutes zijn van 1,5 a 2 kilo? ikwil graag een pop van 300 gram, aanwelke spanweidte moetik dan denken? kan iemand mij foto's laten zien van het parachuteopen systeem?
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
|
Vraagje ... Is de chute van een paraglider of hoe heet dit ding ( zie link ) ook geschikt om als valscherm te gebruiken ??? Nieuwe radio-gestuurde paraglider - Te koop op 2dehands.be
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
hier een ihl junior met normale chute ![]() en met een paraglider scherm
__________________ www.rc-parachute.nl | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
kijk hier eens voor foto's voor het vouwen en het systeem van openen. http://home.arcor.de/suskla/packanleitung.html hier de techniek van binnen. http://home.arcor.de/suskla/springer.html
__________________ www.rc-parachute.nl Laatst gewijzigd door pietervisser; 4 december 2008 om 19:19 | |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
en in deze handleiding staat alles uitgelegd. van pop tot chute tot het dropsysteem tot tips om te kunnen landen daar waar jij wil. http://fallschirm.dmfv.aero/hpdocs/p...rmspringer.pdf
__________________ www.rc-parachute.nl Laatst gewijzigd door pietervisser; 4 december 2008 om 19:28 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
hmm, ik heb dan wel 2 jaar duits maar dat is toch wel moeilijk te lezen:P ik ken mensen die ook aan paradroppen doen (veneberg) hun vraag ik wel even hoe het werkt met het dropsysteem. hmm, ik blijf erbij dat depron denk ik wel lukt, in de benen koolstof, 5 lagen glitsa (zeeer sterk) het servogedeelte uiteraard uit triplex, armen uit triplex en dan eromheen met depron hele pop onder de glitsa, 5 a 10 lagen. weegt wel wat maar dat kan ook wat hebben, weet ik zeker. ik heb paar keer propspinners gemaakt van depron en dan glitza erover, is echt sterk. zaterdag heb ik waarschijnlijk depron, dus ga ik mar is beginnen met uitviegelieren hoe groot de pop wordt, enz... eerst moet ik er nog achter komen hoe sommige dingen werken. de parachute open servo heb ik al, maar ik weet ngo neit hoe het werkt. beetje lastig dat....
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
| Ik denk dat je het jezelf moeilijk gaat maken met die depron toestanden en de glitza...Het is waarschijnlijk eenvoudiger in triplex zoals men aangeeft, en zeker sterker !! Neem eens de raad aan van iemand die ervaring heeft in dit
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
ik denk ook dat het wel kwetsbaar is, maar als het niet meer moet wegenals 300 gram: accu 100 gram ontvanger 15 gram servo's 30 gram 150 gram dus ongeveer, dan de parachute, ook 50 a 100, dan heb ik nog 50 voor de pop. triplex weegt wel erg veel, het is inderdaad steviger, maar ik ga ook sommige delen, gewoon uit triplex maken zodat het sterk is. uiteraard wordt het massief depron wat ik uithol.... ik snap nog steeds niet hoe het paradrop systeem werkt, gaat er 'één van die 4 flapjes los, waardoor de pilot losgaat en de rest vande parachute eruittrekt, en heb je dan 4 flapjes aan je parapop hangen?
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 september 2003 Locatie: schoonhoven Leeftijd: 37
| Citaat:
Hier was ik naar op zoek, het is niet makkelijk een goede bouwtekening te vinden voor een parachute. Misschien nog andere tekeningen in de aanbieding? | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |