Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Algemeen modelvliegen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 29 januari 2009, 17:14   #1 (permalink)

Leeftijd: 34
Standaard beginner zoekt toestel electro

hoi ik ben marco en nieuw in de modelvlieg weereld

nu ben ik al een tijd aan het oefenen met me flight simulator real flight
en heb de handelingen nu aardig onder de knie

nu zou ik dus ook in het echt willen vliegen
en ben dus op zoek naar informatie naar een goed beginners toestel
en zijn er ook beginers toestelen die je zelf kan bouwen ????

of ga ik nu al paar stappen te ver met bouwen

ik wacht u reactie en tips graag af

met vriendelijke groet
marco
SERPENT S400 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 17:30   #2 (permalink)

Leeftijd: 30
Standaard

4 knaals vliegen is lastiger dan 3(of 2) dus daarom is dat meer ideaal om mee te beginnen. Electro word op steeds meer clubs geaccepteerd voor beginners. Ook een hoogdekker (met de vleugel bovenop de romp) vliegt makkelijker stabiel dan een midden of laag dekker. Een vliegtuig dat langzaam vliegt is ook eenvoudiger om mee te beginnen.

Ik adviseer een Multiplex easystar of een toestel dat vergelijkbaar is. a zoiezo bij een club kijken, vragen en liefst vliegen met hun trainer. Soms ben je van de club afhankelijk met welke trainer hun willen starten.

Ik heb zelf leren vliegen met een BMI Elbatros. Deze is iets lastiger dan een Easystar. Het zelf bouwen stelt niet zo veel voor als je handig bent. HEt voordeel is dan wel dat je je vliegtuig makkelijker kan repareren omdat je hem kent van binnen. Ook kun je zelf de componenten aanpassen. Als je met electro wilt beginnen zou ik altijd voor borstelloos gaan, niet omdat het harder gaat, maar omdat je langer kunt vliegen. Ook kun je je borstelloze setje makkelijekr meenemen in je volgend toestel omdat die waarschijnlijk dan toch borstelloos word

Jakko
jakkobink is offline   Met citaat reageren